Bab 25|Darkknight👬

8.5K 228 0
                                    

National Marine Aquarium, Plymouth

" Best kan, kalau bawak baby sekali datang sini". Belle bersuara tiba-tiba. Mata memandang kearah seorang lady bersama anaknya. Mengajar anaknya menyebut nama ikan. Ketawa sama-sama.

Laith memegang pinggang Belle. Faham sangat perasaan itu.

" Rilex laa sayang. Kita kahwin baru 2 months. Kenapa tiba-tiba macam ni. Mama paksa you preg ke ?".

" Merapu laa. Takdelaa paksa. You know laa. Dia nak cucu anak first dia. Laith Zahran yang tak hensem ni".

" Fuhh ini sudah lebih. Ada karang Abang mengandungkan sayang kat sini jugak". Belle melarikan diri sambil ketawa gedik

" tau takut". Laith senyum. Mengejar wifey yang sedang berlari manja. Gedik sangat. Ahakss.

Takde anak pun dah happy cam ni. Nanti kalau ada anak? Tak ke best nak mati !!

######

Reunion, uni st mark st john, plymouth, united kingdom.

Tangan Belle langsung tak lepas dari tangan Laith. Acah-acah couple of the year je ^^ Laith tidak mahu Belle jauh darinya. Wife president kan, mestilah kena jaga attitude. Uwekk

" Heyyy !! Laith there. Long time no see yahh". Bryan menepuk bahu Laith. Tidak lama kemudian, 5 orang lelaki yang not bad looking menghampiri Laith. Belle menyorok dibelakang Laith.

" Sayang ni Bryan, Ayden, Furqan, Noah, Darren". Laith memperkenalkan kawannya seorang demi seorang kepada Belle.

" His wife ?". Seorang lelaki mengangkat kening kearah Belle.

" Noah". Dia menghulurkan tangan untuk bersalam. Belle hanya senyum.

" Gurau je. Rilek laa, muka tak payah biru sangat". Bryan bantai gelak. Slumber habis mamat ni cakap melayu. Slang english die cair je.

" Parents dia orang melayu plus dia cakap melayu kat rumah". Bryan menerangkan.

" Salsabeela right ?". Bryan meneka. Something fishy there. Mereka semua tahu nama aku !

" Stop it bro". Laith menepuk bahu Bryan sambil menunjuk isyarat mahu memenggal kepala Bryan jika lelaki itu meneruskan bicaranya tanpa Belle sedari.

" Congrats laaa bro. Mana baby nya ? Junior Darkknight pertama kot". Ayden kepoh bertanya. Muka melayu.

" Rilex laa. Baru few month kahwin. Kasi chance laaa sikit". Laith memegang erat tangan Belle. Belle senyum .

" Both of us will try harder tonight. Sabar laa sikit. It needs time.". Slumber Laith menjawab. Tersembur orange juice yang diminum oleh Bryan.

" Bangkai laa. Cover laa sikit. Aku tak kahwin lagi kot" Noah buat ayat sedih.

" Gerak dulu ah. Malas nak dengar ayat sedih kau. Nanti jumpa lagi. Aku nak archery jap dengan Belle". Mereka berbrother-hood. Ayden, Bryan, Noah, Laith, Darren, Furqan. 6 orang jejaka kegilaan perempuan melayu dan mat saleh di uni.

-darkknight-
Laith Zahran
Alex Bryan
Noah Al mateen
Ayden Hakim
Danzel Darren
Muhammad AlFurqan

                           #####

Beautiful Heartbeat ✔️Where stories live. Discover now