Bab 38| Trust💔

7.4K 207 0
                                    

" Kau nak apa setan datang sini. Tak cukup lagi ke sakitkan hati adik aku?".

Laith steady cool.

" Aku boleh explain. Semua ni salah faham je bro".

" Kepala otak kau salah faham ! Kau nak aku tambah lebam kat muka kau lagi ke? Imran punya tak cukup kuat lagi agaknya". Ayiq berang.

" Aku nak jumpa Belle. Aku nak explain kat dia semua benda".

" Kau pikir adik aku nak jumpa kau ke ?".

" Sayang jugak ehh kau kat adik kau". Laith tersenyum.

" Aku ada dia sorang je. Tok umi jauh. Mama papa lagi jauh. Gile tak sayang".

" Atleast kalau aku takde nanti kau boleh laa jaga dia".

" Semestinya. Dia Tanggungjawab aku".

" Aku pun sayang adik aku jugak". Ayiq tersentak.

" So ? This is..........".

" Ye. Lepas aku kena sebiji, baru Imran tahu Ayra tu adik aku. Baby Adam tu anak sedara aku".

" Tragik kan?".

" Boleh tahan laa". Ayiq sengih. Alahai, penat je jadi garang tadi. Sian adik ipar.

" Sorry bro. Aku salah judge kau".

" Small matter. Belle mana ?".

" Ada tu. Kat bilik dia. Good luck laa".
Laith senyum dan mula mendaki tangga.

" Woii Laith". Laith terhenti.

" Mandi dulu kat bilik aku. Dah macam oren bergerak doh kau . Dengan pulp oren atas kepala. Boleh hidup ehh kau dengan keadaan macam tu".

" Kalau dah sayang.....". Laith wink

" Pale bana laa". Ayiq tunjuk fuck.

                                #####
Matilah nak !!

Belle seorang isteri yang sangat baik. Tak pernah tidur membelakangkan Laith. Kecuali time-time macam ni laa.

Laith mengeringkan badan dan rambut sebelum menyarung boxer dan terus menyelinap masuk kedalam comforter.

Apa ?? Kemmon laa we're adult. Mana ada lelaki tidur pakai baju. Lagi-lagi kalau dah kahwin.

Dalam kesamaran cahaya Belle merasa ada tangan yang memeluk pinggangnya dari belakang.

I know the scent of him.

Laith mencium lembut tengkuk Belle. Belle masih mengeraskan badan.

" I'm sorry sayang".  Belle masih statik.

" You know what ?". Laith memeluk Belle kuat. Dia membisikkan sesuatu ditelinga Belle.

" Aina Salasabeela Raziq Wafin, i'm deeply in love with you".

" I penat. Jangan kacau I". Laith mengeluh.

" My salsabeela My heart my rib cage my side kick my other half here after. ".

Belle masih diam.

"You gonna miss me when i'm gone
You gonna miss me when i'm gone". Laith mula meraih simpati. Dah teknik menggoda tak berkesan. Nampaknya banyak yang masih perlu dipelajari.

" Just gone". Apak !!

Hancur hatiku.....yang tak pernah bisa.....menjadi keping-keping....

Gitu je respon Belle. Marah betul ni.

" You re my honeybunch, sugar plum, pumpy umpy umpkin, you re my sweety pie.....you are......".

" Stop it. I okay je. I nak rest. Jangan buat benda bodoh lagi boleh tak".

Laith diam.

" Can I hug you". Belle tiba-tiba bersuara. Laith memeluk Belle. Pelik bin ajaib. Dia tak mengamuk pun ?? Siap minta peluk lagi.

Bini aku ni alien ke woii ??

" Errrr sayang. Don't you have something to ask me?".

" No".

" About the girl ?".

" No".

" About the baby?".

" Not interesting".

" Sayang.......".

" Yes".

"You sangat pelik. You sure you manusia. Bukan alien". Mata Belle memandang mata Laith. Redup sahaja pandangan mata Belle.

" I trust you". Allahuakbar!! Laith tergamam. Kuatnya Belle. Kalau laa satu hari nanti Belle yang difitnah.....kau berilah aku kekuatan dan kesetian bersamanya ya allah.

Pagi itu Laith bangun dari tidur, Belle tiada di sebelahnya. Kaget.

" Yiq, Belle mana. Semalam ada".

" Mana aku tau aku pun baru bangun tidur ni".

Saat ingin menelefon Belle, ada stickey note yang terlekat di situ.

I need some space, trust me nanti I balik. Bye beloved hubby.

                                 Your makmum~

Pahamlah Laith. Belle ingin bersendirian. Tapi.......mana nak dicarinya Belle.

" You lari dari masalah ke bae". Laith hanya bersuara hambar.

Beautiful Heartbeat ✔️Where stories live. Discover now