Mata aku melilau mencari orang lain. Second floor was awesome. Luas gile beb. Macam padang golf.
" Tak payah la nak cari orang lain, just you and me here. I already reserved this floor". Mata aku automatically berhenti melilau. Dia perasan rupanya.
" I tak sangka dapat husband anak tan sri. Lepas ni, boleh la I kikis duit you banyak-banyak". Laith senyum. Mak aiii, handsome siaa. Macam justin bibir kau.
" Kikis la, I tak kesah pon. Duit I tak habis pon kalau you sorang je yang kikis". Waiter mula menghidangkan makanan diatas meja. Ada lamb chop, spaghetti carbonara, Bolognese, cheesecake, mushroom soup, Sheppard pie and roasted chicken dan pelbagai jenis air atas meja kami. Meja kami dipenuhi dengan pelbagai jenis makanan.
" Kalau macam tu, I nak pregnant ramai-ramai then I ajak anak I yang ramai-ramai tu sama-sama kikis harta you. hahahahahha". Galak Laith ketawa. Aku pon galak jugak. Tawa kami bergabung.
" Kalau you dah cakap macam tu, I sanggup cari harta banyak-banyak, sebab makin banyak harta I, makin banyak jugak la anak I yang you akan lahirkan". Tersedak. Terkaku. Terdiam.
Tawa aku tiba-tiba berhenti . Darah merah menyerbu kemuka. Padan muka kau Belle, tu la lain kali cakap pakai otak. Ni tak, kau main tibai je nak cakap ape.
" I'm joking. Jangan takut dengan I. I am not a pervert guy and also a big no for sex harrasment " Lega aku dengar. Tapi still malu. Mana nak letak muka.
" Enjoy your meal. Harini saya belanja". Aku pandang makanan aras meja tanpa riak. Aku patah selera apabila melihat makanan yang dihidangkan.
" Why ?? You don't like it. Sokay, I boleh orderkan yang lain". Laith mengeluh. Sia-sia je tempah hotel mahal-mahal tapi tak makan.
" No, no, im okay. Just.......".
" Just what ?".
" Membazir". Impressed. Itu yang Laith rasa sekarang ni. Tak pernah sorang perempuan pun yang pernah menyebut perkataan itu semasa keluar candle light dinner dengannya. Belle was the first one.
"I bayar la. Bukannya free".
" Memanglah you bayar, tapi it's too much. Siapa yang nak habiskan semua ni. You tak fikir ke orang kat Palestine sana yang tak makan berbulan-bulan sedangkan you buang-buang makanan pulak". Belle menyirap. Pantang dengan orang kaya yang suka membazir ni.
" I just nak tahu makanan favorite you. I sediakan banyak-banyak makanan ni sebab I nak tengok, makanan mana yang you makan dulu. Just tu je cara I nak tahu makanan favorite you, takkan lah I nak tanya kat you terus. It's will looks like I was too desperate want to know about you". Hati aku tersentuh. Mamat sewel ni dah habis beratus-ratus ringgit just sebab nak tahu makanan favorite aku tapi aku marah-marah dia pulak.
" This is not the right way to know my favorite food. I don't need all of this". Betullah orang cakap, frust menonggeng itu sakit.
" Deliver semua makanan ni kat rumah anak yatim paling dekat and I will show you my favorite food". Aku ambil kata putus tak nak sakitkan hati dia. Dia angguk dan menghampiri waiter. Waiter itu terangguk-angguk semasa Laith bercakap dengannya.
" Done. I dah suruh pihak hotel hantar dekat anak yatim sri harapan yang tak jauh dari sini. Come and get your favorite food". Handbag Prada diambil dan kami meninggalkan perkarangan hotel.
" Let me drive" Kunci mini Cooper bertukar tangan.
YOU ARE READING
Beautiful Heartbeat ✔️
RomantizmDia, Laith Zahran. An annoying guy yang tiba-tiba masuk dalam hati ini pastu tak reti-reti nak keluar. Ah sudah! Parah laa gini. Hello abang polis, tangkap dia, dia dah cuti hati saya. " Apa beza awak dengan hospital?". " Eleh nak cakap hospital r...