Bab 47| No doubt 🎁

10.1K 225 9
                                    

Laith mengusap ubun-ubun Belle perlahan-lahan. With love.

Belle terpisat-pisat bangun dari tidur. Melihat sahaja wajah Laith, dia segera memegang tangan Laith.

Mata Belle yang sembab cukup memberitahu Laith yang Belle menangis sepanjang malam.

" I takde pape dengan Im. Please trust me". Laith menarik Belle dalam pelukannya.

" Abang minta maaf. I dont even trust you".

" Happy birthday abang. May allah bless you". Laith senyum. Tak sangka, Belle mengingati Birthday nya.

" Hadiah kat dashboard skyline. Pergi laa ambil".

" Nanti la". Laith hanya mahu memeluk Belle tika ini. Tak mahu Belle jauh lagi dari hidupnya.

" Cepatlah ambil. Kalau tak, orang merajuk". Belle tarik muncung itik.

" Ye. Jap-jap. Tak puas lagi nak peluk. But, you makin tembam laa sayang". Laith memgomen. Makin panjang mulut Belle.

" Gurau".

" Jom laa turun sekali". Belle mengangguk. Nasib mama tak membebel semalam. Yelaa, malam-malam buta datang.

Mama faham laa tu. Muka baru lepas nangis. Belle terus berkurung dalam biliknya semalam.

                          # # ####
  
I have received many gifts, that have been sent from allah. From the little things and big things, including your heart. You're the best thing ever happened in my life. Only death can seperate us. I love you my imam, Laith Zahran Bin Azham.

Kad kecil itu tertulis madah-madah cinta Belle untuknya.

" Sayanggggggg". Belle hanya tersenyum. Mama dan papa tayang muka pelik.

Apa nak jadi dengan menantu sorang tu. Pagi-pagi dah menjerit macam orang gila.

" Sayang. I love you so much". Badan Belle dipeluk oleh laith. Erat.

" Thanks sayang". Laith mengusap perut isterinya yang masih belum berlekuk.

" Whats going on?". Papa menyelit.

" This". Laith menunjukkan baju yang sedang dipakainya. Hadiah hari jadi paling berharga dari Aina Salsabeela.

Sehelai t shirt yang tertulis perkataan papa-to-be diatasnya.

" Mama jadi Nenek lah ni  ?". Mama menunjukkan kearah dirinya. Belle mengangguk sambil tersenyum.

" Congrats both of you". Papa senyum lebar. Mana tak lebar ? Dah naik pangkat lah katakan.

" Yeayy, abang kita dapat cucu". Mama bersorak riang.

" Already one month". Mata Laith membulat. Dah sebulan mereka ada baby ?

" Tak perasan apa-apa". Belle menggeleng.

" Macam mana boleh tahu?".

" Semalam pengsan kat.....".

" Hah, pengsan. Tak bagitau pon". Laith mencelah.

" Balik balik je kena marah. Macam mana nak bagitau". Laith garu kepala.

" Sorry laa. I deadly jealous".

" Jealous kan tanda sayang".
Laith mengucup dahi isterinya. Bahagia~

Banyak laa kau punya sayang. Sikit lagi aku nak gugur tau bila dengar kau marah semalam.

Haih ?! Nasiblaa laa kau laki aku.






Aku takkan up chapter pasal
hal-hal masa Belle tengah pregnent. Sebab aku nak habiskan cerita ni cepat. Okeyh ??? 🙊🙊💕

Beautiful Heartbeat ✔️Where stories live. Discover now