Mata Laith membulat apabila melihat ramai orang berkumpul menyaksikan Ray bermain skateboard dengan handalnya.
Pemuda yang berpakaian serba hitam itu lincah bermain skateboard. Slumber sahaja dia membuat pusingan 360 darjah tanpa jatuh menyungkur.
" Dont mind to show a little bit of your talent ?". Ray menghentikan skateboardnya rapat dengan Belle. Mujurlah Laith sempat menarik tangan Belle kebelakang. Biadap betul. Tadi baru je dapat penumbuk.
Tak insaf-insaf.
" You izinkan ?". Belle memandang kearah Laith. Terharu Laith. Belle meminta izinnya terlebih dahulu sebelum menyahut cabaran.
" I okay je". Belle mengambil skateboard dan mula meluncur laju. Belle berjaya melompat dipalang besi dengan mudah. Belle berjaya melakukan Backflip 360 darjah dengan mudah tanpa terjatuh walaupun tanpa melakukan stretching.
Belle melunjur laju kearah Laith dan sempat menghadiahkan flying kiss. Laith bantai gelak.
" Power". Belle senyum sambil tunjuk peace.
" Just a little show". Belle kenyit mata.
" You still great like usual". Ray menghampiri.
" Laith jom pergi memanah". Belle malas melayan Ray.
" Jom". Sengaja Laith melingkarkan tangannya dipinggang Belle. Saja hendak menyakitkan hati Ray.
Ray menjeling tajam. Menyampah.
Lokasi kedua dituju. Padang memanah agak lengang memandangkan tidak ramai orang yang pandai memanah.
" Sayang pandai memanah ke?". Mata Laith terkebil-kebil melihat Belle yang mula memakai pelindung tangan, lengan dan dada tanpa bantuan sesiapa. Akhir sekali, Belle menggantungkan kantung panah di pinggang.
" You rasa?". Melihat lagak Belle yang macam profesional sahaja, Laith tidak perlu berfikir panjang.
Belle mengambil advance recurve bow yang disediakan khas untuk aktiviti ini.
" Memanah hati abang, sayang memang pandai". Belle gelak.
" Tak sampai hati laa nak panah hati husband. Nanti lubang-lubang". Belle menarik tangan Laith agar berdiri di sisi.
" Bismillahirahmanirahim". Laith berbisik ditelinga Belle. Zappp !!
Bulleyes
Laith melopong. Ramai orang berkumpul melihat Belle memanah. Semua tercengang melihat isteri president beraksi.
" Laith lincah laa try". Belle menyerahkan busur panah kepada Laith.
" Sayang ajarkan boleh tak......". Rengek Laith manja. Belle mula mengajarkan Laith.
" Thanks sudi ajar abang". Laith selamba mencium pipi Belle saat isterinya itu leka memakaikan alatan memanah ditubuhnya.
" Sama-sama". Belle blushing. Menggoda tak mengangak. Public kot !
Belum sempat Laith menunjukkan skill yang baru dipelajarinya, tepukan gemuruh dihadiahkan kepada Ray. Dua anak panah Ray tepat di bulleyes.
" Semak je kan sayang". Laith menyampah. Belle mengangguk.
" Tak payah pedulikan dia. Just look at me". Kata-kata Belle membuatkan Laith tidak berkelip memandang Belle. Renungan yang buat Belle lemah lutut.
" I Always look at you and love you". Satu kucupan hinggap didahi belle.
" Your turn". Laith mengambil posisi. Laith berdiri tegap dan menjeling Ray.
Allahu sempat lagi tu jeling Ray. Macam makcik bawang laa laki aku.
Laith membidik tepat. Tapi bukan Bulleyes. Its okay. First time.
" Badan goyang laa". Belle mengomel. Belle berdiri rapat dengan Laith. Belle memegang tangan Laith tegak kearah bulleyes. Tiada jarak antara mereka.
" Now!". Zapp . Bulleyes~
" Chayalaah Husband".
# # # ######
YOU ARE READING
Beautiful Heartbeat ✔️
Roman d'amourDia, Laith Zahran. An annoying guy yang tiba-tiba masuk dalam hati ini pastu tak reti-reti nak keluar. Ah sudah! Parah laa gini. Hello abang polis, tangkap dia, dia dah cuti hati saya. " Apa beza awak dengan hospital?". " Eleh nak cakap hospital r...