Bab 23| Breakfast🍳

10.3K 331 18
                                    

" Morning sayang". Laith dengan messy bed hair tambah-tambah lagi pakai apron cute gambar bear.

Auchhh what a yummy view !! bergetar tulang rusuk.

" Morning bae".

" Morning.....Sorry bangun lambat". Mata Belle sembab. Banyak sangat nangis semalam.

"Whoaaaaaaaa. Pancake. Cayalah husband. Pandainya you masak". Tangan Belle laju mencapai pancake.

" Ehhh stop stop". Belle tak jadi nak menyuap pancake.

" Kiss me first. I want your 7 kisses". Mata, dahi,hidung,pipi kanan, pipi kiri, dagu, bibir Laith dicium lembut. Part lips tu lama sikit. Hahahahaha

" Dah tepilah. I nak makan pancake you yang hangus ni. Nanti ada orang merajuk pulak".

" Sayangggggg". Rambut Belle ditarik.

                               ####

" Nak ikut". Mata Laith membulat.

" Tak kerja ke hari ni". Belle menggeleng.

" Tak payahlaa. Duduk rumah je. I pergi office laa sayang bukan pergi pub".

" Alaaaaaaaa boleh laaa.Please". With that face, anything for you sayang.

" Morning tuan".

"Morning". Semua staf menyambut kedatangan Belle. Masing-masing terpegun dengan kecantikan Belle.

" Besarnya bilik you Laith".

" Meh duduk sini". Laith menepuk ribanya. Belle duduk diatas riba Laith.

" Aku main-main je tadi. Tak sangka dia duduk betul-betul pulak". Laith menggaru kepala yang tidak gatal. Tapi best jugak. Hehheehehe.

Belle memegang leher Laith. Takut jatuh. Tak matured langsung duduk atas satu kerusi.

Tiba-tiba pintu Laith dirempuh masuk Emmyr.

" Oppsss sorry kacau". Posisi Belle yang duduk diatas riba Laith dengan tangan memegang leher Laith memang mencurigakan.

" Ishh kacau daun betul. Orang nak buat anak pon susah". Belle mengomel. Lebih kepada melawak sebenarnya. Muka Laith memerah.

" Buat anak kat rumah ye mem besar. Kat sini boss besar kena kerja kuat". Laith sengih. Belle masih diam tak berkutik atas peha Laith.

" Kau ada meeting 10 minute from now. Get ready". Laith mengangguk.

Sebelum Emmyr menutup pintu, dia sempat berkata" Haaa sambung laa buat anak tu. Aku nak twin bro".

" Abang nak meeting lepas ni then sayang nak buat apa ?".

" Ikut bae laa".

" Jangan buat messy tau. You duduk diam-diam je".

" Meeting dengan siapa ni Laith ?".

" Kalau I cakap you bukannya kenal pun".

                              ####

Meeting Room

" Dr. Aina right?". Laith pandang Belle. Terkejut habis Laith bila ahli korperat tersohor seperti Tan Sri Wazir boleh kenal Belle.

" Anak Lid kan kalau tak silap saya". Belle mengangguk.

" Uncle Wazir buat apa kat sini ?". Laith melopong. Dia panggil Uncle Wazir je . Sayang oii, client besar abang ni !! Tan sri nihh

" Meeting dengan Laith". Tan Sri mengambil tempat duduk

" Dr kerja sini ke? Kenapa stop jadi doktor ?". Semua staf memandang sesama sendiri. Kagum dengan wife boss yang sangat berpengaruh.

" Ehh tak laa. Saya still doktor lagi. Harini teman Laith kerja je". Kening Tan Sri Wazir terangkat.

" Introduce my beloved and the only one wife, Dr. Aina Salsabeela".

" Congratulation both of you . Kalau macam ni, kita cancel jelaa meeting ni".

Muka Laith dah berubah. Cancel means tender melepas. Belle pandang Laith dengan pandangan ' I'm sorry'. Sebab dia ke Laith terlepas tender?

" Your little gorgeous girl save my wife's life. I owe her. Semua duit saya pun tak mampu nak bayar balik nyawa wife saya yang Dr dah selamatkan". Tan Sri Wazir berjabat tangan dengan Laith.

" I give you this tender. All the best. Jaga Dr.Aina. If you broke her heart, l'll make sure you merempat bawah jambatan". Belle senyum. Tan Sri Wazir berlalu pergi.

Laith terduduk. Belle senyum lebar.

" Hebat betul you. Panggil Tan Sri Wazir uncle je".

" I panggil wife dia Mama tau". Laith melopong. She is totally great.

####

9:30 malam

Belle dah terbongkang di sofa bilik Laith. Laith berkemas untuk pulang. Kesian tengok wife yang penat sangat kononnya.

Badan Belle dicempung. Suraya masih ada di mejanya.

" Tak balik lagi ?". Suraya menggeleng.

" Nak susun jadual jap. Sikit je lagi".

" Balik laa Su. Kau tu perempuan. Kang jadi apa-apa. Susah pulak".

" Emmpp". Belle bergerak. Mungkin tak selesa. Tidurnya diganggu.

" Shhhhhh.......i love you". Laith menepuk-nepuk Belle. Dahi Belle dicium lembut.

" Sweet laa boss dengan mem besar. Jealous saya. Untung Cik Aina". Laith senyum.

" Saya lagi untung besar dapat dia". Suraya senyum. Untung Belle

Beautiful Heartbeat ✔️Where stories live. Discover now