Bab 16|Dating💏

11.4K 306 0
                                    

Kepala yang tidak gatal digaru-garu. Aku rasa mata aku dah makin rosak ni. Asyik nak pandang mahluk allah yang sedang berjalan kearahku.

" Cepat la sayang. Apa pasal duduk tercegat lagi".

" Kejap. Kita tak payah keluar la". Aku tertekan sekarang ni. Sofa dituju dan terus menghenyakkan punggung. Banyak benda yang membuatkanku tidak senang hati. Jawline dia....bapak ngancam.

" Laaaa....semalam dah janji nak dating dengan I ,kan ?". Laith pelik. Bukan pagi tadi wife aku elok aje. Tersampuk jin ke tiba-tiba nak cancel.

" Tak naklah, wayang penuh hari ni. Ticket dah habis". Spontan aku mengeluarkan alasan yang sangat tidak logik itu.

Gila apa ? Aku yang halal ni pun taknak ubah haluan mata, inikan pula minah-minah gedik kat luar sana. Mau tak berkelip pandang Laith. Kau angau dengan Laith ke ? Aku bersoal dalam hati.

Ah tak kira la angau ke tak. Tapi aku tak suka perempuan lain tengok Laith.

" Abang dah booking ticket laa. Membazir je kalau cancel". Aku dah buat muka menyampah.

" Kenapa tiba-tiba tak nak pergi ni ?". Laith menyoal pelik.

Sebab I tanak kongsi you dengan kaum wanita kat luar sana. Awak hak saya sorang je.

" Baju you over sangat la". Laith memandang dirinya. Jeans dan shirt. Apa yang over nya ? ooooooo, I get it. Ada bau-bau orang jeles kat sini.

" Dah simple dah sayang. Sayang ni yang kuat jealous". Hidung aku menjadi mangsa. Ketawa lelaki itu meletus. Dia baca fikiran aku ke ?

" Mana ada jealous. Perasan la you ni".

" You takut perempuan kat luar sana tergoda dengan I ehh sayang ?". Pandainya suami aku ni. Rasa macam nak ketuk-ketuk kepala dia dengan kasut.

" Merepek je. Dah la, jom pergi". Aku merengus dan terus masuk dalam perut kereta Camry Laith.

" Don't worry sayang, abang tak pandang perempuan lain selain sayang". Laith senyum gatal. Iyelaa tu. Laki semua sama je.

Aku yang pendek ke laki aku yang tinggi sangat ? Dia tinggi sangat kot. Aku rasa aku tak ada la pendek mana.

" Sayang jalan cepat sikit boleh tak ?". Aku jauh ditinggalkan dibelakang.

" Awak tu yang jalan langkah besar-besar. Satu langkah awak memerlukan saya jalan 3 langkah tau". Pipi dicubit.

" Bebel je. Dah meh saya pimpin tangan, nanti takdelaa awak asyik tertinggal je". Tangan aku dipimpin.

" Apa pimpin-pimpin ni. Saya dah besar laa. Boleh jalan sendiri". Tangan aku sedaya-upaya mencuba untuk meleraikan. Sia-sia.

" Besar tak besar. Kalau sayang degil, abang kiss sayang kat tengah-tengah mid valley ni". Ugutan miang yang tak mustahil. Baik aku dengar je cakap dia.
Lagipun best apa jalan sambil pegang tangan. Tadi tu saja je tunjuk action sikit. Muahhahaha.

" Satu je". Aku pandang Laith.

" Kita kan tengah dating so semua benda kena share. Baru lah sweet". Aku cubit lengan dia kuat-kuat.

" Ni kedekut cik abang, bukannya sweet. Saya tak kira kalau awak tak beli coke dengan popcorn saya, saya jerit sekarang".

" Ala share jelaa. Cerita dah nak start ni. Abang malas nak keluar". Laith memandang kehadapan.

"Arghhhhhh". Mulut aku ditekup. Orang lain dah mula pandang-pandang kearah kami.

" Shut up. Sayang gila apa. Nak kena baling popcorn ke ?". Aku silang tangan, muncungkan mulut dan terus pandang depan.

" Yela yela. Abang beli coke jap. Large punya. Okay ? Tak mau muncung-muncung dah".

Laith kembali ke seat nya dengan memegang coke dan popcorn.

" Sayang husband". Laith buat rolling eyes menyampah. Untuk sayang, apa-apa pun boleh.

***

" Kenapa leher you ni Laith ? You salah makan ke ? Ke ni love bite perempuan lain ?". Leher Laith penuh dengan kesan merah-merah.

" Abang tak boleh makan ayam". Allah, patutlah semalam Laith macam terpaksa je makan ayam. Aku pulak duk sumbat mulut dia dengan ayam.

" Kenapa tak cakap awal-awal. You pun satu, main telan je ayam yang I suap buat apa". Rasa macam nak marah Laith hilang bila tengok mamat tu duk garu-garu leher dia.

" I tak sampai hati laa nak tolak. Bukan senang you nak suap I. Siap panggil I abang-sayang lagi. Mau tak cair". Aku dah agak dah, mesti pasal aku suap dia semalam ni.

Throwback

" Nah". Ayam disuakan kemuka Laith. Laith menggeleng.

" Makan la. Dari tadi duk kuis-kuis je nasi tu. Kenapa ? you tak suka ke". Laith menggeleng.

" Makan laa Laith. Ke awak nak saya suap ?". Eleh nak manja la tu. Maklumlah esok dah kerja, harini mesti nak manja puas-puas. Tak pe kita layan je game dia.

" Abang sayang yang handsome, please buka mulut". Dengar je Belle panggil abang sayang, terus Laith buka mulut. Abang tutup mata telan je semua ayam. Tak sampai hati bila dengar wife tersayang buat suara meleret macam tu.

" Makan laa lagi". Nak tak nak, Laith terpaksa telan ayam didepan mata. Bukan senang wife nak suap aku makan. Biarlah esok kena ambil Emcee. Asal yang tukang suap dia Belle je, batu pun dia sanggup telan.

" Aduhhh". Cubitan hinggap dilengan Laith. Aku tengah membebel, boleh pulak dia berangan.

" Habis bubur yang I bagi kat Perhentian dulu ?".

" I tak makan sebab bubur tu ada banyak ayam. Sayang tak kesah kan ?".

" Tak kesah. Dah buka baju cepat". Wahh ini peluang baik. Belle nak serah diri ke ? Kalau macam ni, hari-hari makan ayam pun takpe.

" Abang tak sedia lagi laa sayang. Tunggu malam boleh tak". Satu lagi cubitan hinggap dilengan.

" Pikir yang bukan-bukan lagi. Tengah sakit pun gatal lagi. Sumbat ayam kang". Laith mengaduh kesakitan.

" Cepat laa buka".

" Amboi tak sabar-sabar nak tenguk badan abang. Nakal ehh". Muka aku dah merah bila tengok Laith tak pakai baju.

" Risau I tengok bintik-bintik kat badan you". Bintik-bintik merah jelas kelihatan dibadan Laith.

" Jom I hantar you pergi klinik. I ambil EL [cuti kecemasan] hari ni". Wahhh ini sudah baik. Sunggup Belle ambil EL semata-mata nak jaga aku. Omaigoshh, terharunya. Baju Laith disarung semula. Sesak dada tengok free show.

" I tak suka bau klinik.Tak pe laa, nanti lama-lama ruam ni hilang lah. Esok confirm dah ok balik". Aku angguk. Apalah nasib dapat suami macam ni. Ubat takut nak makan, klinik tak nak pergi.

" Sayang next month kita pergi europe nak ? Honeymoon". Tersesak air liur dengar perkataan honeymoon. Europe wow, terbaik laa husband. Macam tau-tau je aku suka Europe.

" Parents you mana ?". Laith terdiam. Senyuman dibibir mati.

" Diorang bukannya sayang I pun, since I kecik lagi ibu yang jaga I. I tak rasa nak balik UK".

" I menantu diorang. I teringin nak kenal dengan parents belah suami I". Belle bersuara penuh berharap.

" I tak ready lagi. I dengan sister I pun dah tawar hati nak balik sana".

" sister ?? You ada sister ! I tak pernah tau pun".

" Yelaa. You bukannya nak tanya pun. Takkan tiba-tiba abang nak cakap pasal sis abang". Betul jugak tu. Tak caring langsung pasal husband sendiri. Apa lah kau ni Belle.

" Kenapa dia tak datang time kita kahwin dulu. Parents you pun tak datang ?".

" Kenapa ? You terasa ke". Laith usap kepalaku.

" Sikit laa".

" Parents I tak tau pun pasal you. Sister I terpaksa ikut husband dia pergi saudi arabia waktu kita kahwin dulu".

" I teringin nak meet dengan adik you".

" In shaa allah. one day nanti, you mesti dapat jumpa dia".

Beautiful Heartbeat ✔️Where stories live. Discover now