Bab 29| Truth untold🙇‍♀️

7.8K 250 7
                                    

WHERE IS AINA SALSABEELA !? My beloved wife hilang dari radar !! Ommo

Baru balik uk kot ! Dah sebulan menanggung rindu. Tiber, wifey terchenta hilang 😧. What a sad life

" Hey kenapa ni?". Belle terkejut. Laith tiba-tiba sahaja memeluknya. Baju Kemeja Laith basah dengan peluh.

" Dah-dah la tu Laith . Tak kemana pon bini kau tu. Tau laa sayang bini. Tapi mengagak laa sikit". Hah ambik kau. Kena sound dengan Tok umi.

Laith menggaru kepala. Dia tersengih.

" Kereta you mana ?".

" Kat simpang empat".

" Simpang yang kat kedai Amir tu ke?". Laith menggangguk.

" Wuisshh jauh tu daripada rumah tok ummi. Ade laa dalam 300 m". Laith masih tercungap-cungap.

" Abistu ? You datang sini naik apa ? Jangan cakap you jalan kaki sudah".

" Eh tak lah. I tak jalan, I lari tadi".

" Laithhhhhhhhh. Dah kenapa you ni. Patutlaa basah semacam".

" I panic gile kot tadi ,balik-balik rumah you takde. Skyline takde. Baju you takde".

" I call you tak angkat. Text tak reply. Ehh tapi i ade tinggalkan note laa bae. I tulis i balik rumah tok umi".

" Kat mana ?".

" Dapur. Kat fridge".

" Allahu sayang. You tau tak dapur tu laa tempat paling last I akan cari you kalau you hilang. I boleh kira pakai jari tau you pergi dapur dalam sehari berapa kali je".

" Gebang lebih. I takde laa teruk macam tu sekali. Dah laa pergi mandi cepat. Setahu I, I tak pernah kahwin dengan lori sampah". Pipi Belle dicubit perlahan.

" Ok fine! Lori sampah yang handsome ni nak pergi mandi. Bye wife lori sampah".

" gurauan kasar bhaiii !!". Belle tarik rambut Laith

" Chill laa sayang". Pipi Belle sempat dicium lembut oleh Laith.

Bayangan Laith hilang dari pandangan mata. Belle termenung.

" He just told me that dapur adalah tempat yang paling last dia akan pergi kalau aku hilang. Teruk betul kau Belle, sampai hubby sendiri cakap macam tu".

Beautiful Heartbeat ✔️Where stories live. Discover now