Bab 34| Belated🎂

7.2K 219 1
                                    

" Nah kepam". Sebuah kotak berserta reben berwarna pink dihulurkan. Belle buat muka teruja. It looks like a frame.

Like usual.

" Thanks hapak. Jap aku ambik kau punya". Belle melangkah menuju ke porch. Pintu Nissan Skyline Gtr R35 dibuka.

" Nah. Happy birthday patner in crime. Partner since placenta". Ayiq senyum.

" Ambre topkapi. Baek laa. Patutlah muka nampak fakir sikit".

Bongok laa dia ni.

" Tahun ni kau dah kahwin. Kita dah tak boleh celebrate macam dulu". Ayiq bercakap sambil membelek-belek hadiahnya.

Dengan muka hampa. Poyo laa mamat ni

" Siapa cakap ?? ". Belle angkat-angkat kening.

" Jom. Budak-budak dah siap. Tinggal tunggu kita je".

Mata Belle bersinar.

                              # # # ##

" Whatsapp Laith. Share location. Suruh dia datang". Belle mengangguk. Mereka mula bertolak ke Pantai Morib pada jam 4 petang.

" Lama ke ?". Ayiq mengangguk.

" Sampai malam kot".

" Ramai ke ?".

" Kau tanya lagi aku ketuk kepala kau. Nanti kau kira sendiri ehh bape orang yang datang". Ayiq membebel. Ishhh dia ni, tanya je. Emo semacam. Ayiq period ke ?!

                        # # # ###

Suasana di Pantai Morib riuh rendah. Walaupun tak sampai 20 orang, tapi meriah dia lain macam.

Dah lama tak jumpa kan ? Haruslah banyak cerita.

Member-member rapat je yang Laith sempat jemput.

Private belated birthday party Ayiq dan Belle berjalan seperti tahun-tahun sebelumnya. Cuma tahun ni lain sikit. Ada Laith.

" Wehh Naqi, anak kau ke tu ??". Belle memuncungkan mulutnya kearah dua orang budak kembar dihadapannya.

" Ha lah. Awat ? Muka depa macam pelarian ka ? ". Mulut barai betul si Naqi ni. Ada kata anak sendiri macam pelarian. Sama je perangai dari sekolah menengah. Tak berubah.

Isteri Naqi disebelahnya sempat memulas pinggang Naqi.

" lincah eh". Isteri Naqi tersipu malu.

" Aku curious laa. Korang kan dua-dua doktor. Ada masa ehh nak buat anak". Ayiq bertanya. Laith pula tersedak apabila mendengar perbualan yang berunsurkan lucah ini.

" Kemmon laaa, hospital kan banyak katil". Belle spike kepala Naqi kuat. Merapu laa die ni.

Mereka duduk beramai-ramai dalam satu bulatan. Ditengah-tengahnya ada unggun api.

" Wehh aku nak kahwin". Fariz buat muka innocent bila semua mata memandang kearahnya.

" Apa ?! Aku nak kahwin jela. Bukannya bunuh orang pun".

" Gelojoh". Hani mengomel. Deskmate nihh dulu. Tak sangka Fariz kahwin lebih awal.

" Support laa member. Aku nak bina masjid ni".

Ayiq tepuk bahu Fariz disebelahnya.

" Congrats bro. Nanti honeymoon aku support. Cakap je nak pergi mana".

" Kau bila lagi Yiq. Brother jiwa kelajuan?". Shark bertanya sambil menyuap sosej panggang ke mulutnya.

" Kau tunggu Nisa lagi ke ?". Belle menyampuk. Bukan dia tak tahu abangnya itu. Instinct di kuat mengatakan abangnya masih menunggu gadis itu.

Nisa, first love Ayiq. Pengawas first yang berjaya denda Ayiq lari 10 pusingan kat padang sekolah.

Perempuan pertama yang mampu membuat heartbeat Ayiq berdegup bagai nak gila bila dia senyum.

Dan dia juga perempuan pertama dan terakhir yang sakitkan hati Ayiq.

" Takde laa. Aku tunggu orang lain".

" Weh, Korang tahu ak Yan jadi cikgu disiplin sekarang". Shakira buka cerita. Membawang je kerja. Dulu 5 minit sebelum paper kimia pun dia sempat kutuk orang. Power tak power.

Yan dah senyum bangga. Tak sangka perangai gonjeng tahap iblis dulu, sekarang jadi cikgu disiplin.

" Serious laaa. Bukan dulu nama kau ke yang selalu kena blacklist ngan cikgu zul ". Naqi pelik. Yan buat rolling eyes. Cukup menyampah mendengar nama cikgu zul disebut. Anti betul.

Dah cikgu zul yang selalu bantai dia. Cikgu disiplin Smkms.

" Haah. Sampai Cikgu zul tampal gambar Yan kat pintu kelas. Di siap tulis lagi most wanted". Masing-masing dah gelak.

Muka Yan memang layak masuk paskal.

" Eleh kau Naqi, nak fly dengan aku jugak". Naqi sengih. Gile tak ajak. Dah Yan sorang je jiwa kental. Kena rotan pun steady je.

" Rindu siot".

Macam baru semalam mereka berkenalan. Orentasi sakai lempung. Duduk seat simpanan volleyball
sama-sama. Jadi budak milo, angkat air untuk senior.

Macam baru semalam jadi first six, nangis sama-sama sebab kalah refree hanat bias.

Ramai-ramai panjat tangki air asrama. Mandi kolam aspura.

Macam baru semalam otak rabak jiwa koyak jawab bio.

" Ehh Belle, kau ngan Dan tak nak get back balik ke ?". Azlan bertanya soalan bongok. Babi laa Azlan ni. Tak payah laa trobek. Robek hati laki aku, sape nak tanggung.

Dan hanya memandang Belle sayu. Laith steady.

" Aku dah kahwin bongok". Belle meletakkan tangan atas bahu Laith.

" Kenalkan, syurga aku . Laith Zahran". Dan pandang sepi. Belle nampak kehampaan terbit dari mata Dan.

Danial Hayyan.

" Sorry, sorry. Aku pikir korang couple je tadi". Azlan sengih. Elak kena baling sosej je si Azlan ni.

Hambar siaa cite ni. Cam nak unpublish je. 😅

Beautiful Heartbeat ✔️Where stories live. Discover now