Bab 12|Awkward?💙

12K 363 5
                                    

" Aku terima nikahnya Aina Salsabeela binti Raziq Wafin dengan mas kahwinnya 300 ringgit tunai". Ibu memelukku kuat. Masjid Putra menjadi saksi aku menjadi yang halal kepada lelaki yang bernama Laith Zahran Azham.

Lelaki yang sepatutnya melafazkan ungkapan agung itu telah pergi meninggalkanku selama-lamanya. Mama memegang erat tanganku.

Laith mendekati aku. Dada terasa bagai hendak pecah. Dia nampak sangat kacak dengan baju melayu putihnya itu. Dengan penuh sopan dia mengucup tangan mama, ibu dan papa, seakan-akan meminta keberkatan atas perkahwinan kami.

Aku tunduk lalu memegang tangannya. Sejuk macam ice. Dia senyum super sweet kearahku. Bibir sexy Laith mendarat diatas dahiku.

" Just me can kiss you Aina Salsabeela". Aku dengar suara Laith walaupun dia berkata perlahan.

Hotel Harley Garden

Persandingan gilang-gemilang diadakan bagi menyambut hari perkahwinan aku. Ibu dah merancang everything untuk aku dan Laith.

Mulut tidak lekang mengukirkan senyuman. Tak terlalu sarkastik dan tak terlalu plastik walaupun aku tak pernah mencintai lelaki disebelah aku ini. He just like an angel.

Raut wajahnya langsung tidak kelihatan seperti orang yang dipaksa kahwin. Malah dia nampak bahagia. Sangat bahagia.

" Dia cool, handsome and also pious". Teringat semalam dia mengimamkan solat maghrib kami. Kami solat bersama-sama dan selepas itu dia terus meninggalkan aku keseorangan di suit yang maha besar itu. I have no idea where he going.

" Congratulations my dear". Pipi dilagakan kiri dan kanan. Najla Firzana memelukku erat.

" Buat baby cepat-cepat tau. I cant wait it". Terkejut aku dengar wish Najwa. Laith senyum miang.Najwa Farhana memelukku erat. Aku sangat rapat dengan adik kembar Azim. Diorang dah anggap aku macam kakak sendiri.

" Both of them adik Nadzim Farhan. My little sister too". Laith angguk.

Kami menghampiri Hazriq Affan dan kawan-kawannya. Semua mengucapkan tahniah kepadaku.

" Melepaslah peluang I nak tackle you Belle. That man dah curi you daripada I". Dr. Danial Imran menghalakan jari telunjukknya kearah Laith. Tawa kami meletus.

Hazriq Affan mengetuk kepala Danial Imran perlahan. Bergurau. Just for fun. Kami memang berkawan baik since sekolah menengah lagi. That bitch imran selalu copypaste homework I. He likes a good copycat.

" Kau ni Belle, janganlaa slow sangat. Lincah sikit buat kerja malam ni. I cant wait for your baby". Seloroh Haydar. Nurse Balqis mencubit lengan suaminya. Miang tak bertempat.

" Kesian Belle. Habis blushing pipi dia". Spontan aku pegang pipi dan tawa mereka meletus.

" Before aku lepaskan kau, aku ada suprise untuk adik kesayangan aku". Laith mengusap pipi aku perlahan.

" Tadaaaaaaaaa". Serentak dengan itu, kek penuh krim mendarat diatas muka aku. The hell kau Ayiq.

" Ayiq !!!!!!" Aku cabut heels dan mengejar Ayiq dengan krim yang penuh ditangan. Laith bantai gelak tengok aku dan Ayiq.

" Jangan pikir kau tak kena". Serentak dengan itu Ayiq mendaratkan sebiji lagi kek diatas muka Laith Zahran. Woiii anak Billionaire tu.

Aku dan Laith sama-sama mengejar Hazriq Affan yang memang seorang sprinter kat sekolah dulu. Laju gile mamat tu lari. Dan akhirnya sepandai pandai tikus melompat akhirnya, bermandi krim juga.

Hazriq Affan lemas dalam kek yang besar. Aku dan Laith bergive me five dengan papa. Mastermind kitorang. Day spent well.

Suits Harley Garden

Beautiful Heartbeat ✔️Where stories live. Discover now