Mata Luth memandang kearah ibunya yang sibuk kehulu-kehilir dari tadi. Babahnya pula sedang bersiap ditingkat atas. Luth masih sabar menunggu.
Bila bosan, minda kreatifnya mula berkembang. Beg tangan Belle yang kebetulannya berada disebelahnya dicapai.
Puas dia menggeledah beg ibunya, dia ketawa mengekek-ngekek apabila telah menjumpai barang yang dia cari.
Terkedek-kedek Luth berlari kearah dinding sambil membuka penutup lipstick Mary kay ibunya.
Luth Hazim memulakan karya agungnya.
" Luth Hazim bin Laith Zahran, put your hands up now !!". Melopong Belle melihat kekreatifan anaknya yang tak bertempat itu.
Luth mengangkat tangan. Mukanya slumber sahaja macamlah dia tak membuat apa-apa kesalahan.
Melihat ibunya yang semakin menghampiri, Luth segera tersenyum lebar, cuba mencairkan hati ibunya.
" Luth Hazim.......". Namanya disebut lagi. Tangan Belle sudah sedia untuk menjentik kaki Luth.
" Bu....Baba....Yuth". Kemudian Luth terus mengekek melarikan diri. Dia terus berlari kedapur dan menyorok dalam kabinet dapur.
Belle tersenyum melihat garisan lurus yang dilulis oleh Luth. Satu garisan yang paling panjang dilukis menunjukkan Laith, satu garisan menunjukkan Belle dan lagi satu menunjukkan dirinya sendiri.
Bukan senang nak spend masa dengan Luth. Belle melangkah ke dapur. Mencuba untuk mencari Luth yang sedang bersembunyi.
" Sayang !! What's going on here?". Alahai ! Dah kantoi. Satu lagi masalah datang.
" Anak you laa. Nakal sangat. Habis lipstick saya dia kerjakan". Laith hanya tersenyum.
" Mana budak bertuah tu?". Belle menunjukkan kearah kabinet dapur.
" Huargggh". Luth mengekek ketawa melihat wajah babahnya yang terkejut. Buruk sumgguh.
Belle ketawa.
Hidung Belle ditarik geram. Sukanya dia ketawa.
" Baba".
" Ye sayang". Laith menundukkan badannya. Luth menarik hidung Laith.
Alahai, hero sorang ni. Overprotective betul. Pantang ibunya dicuit sikit. Mesti dia balas balik.
# # # # #
Belle tersenyum sorang-sorang. Laith menggaru kepala. Tangan masih memegang handphone nya.
Pahal sehh bini aq ?
" Sayang. Kenapa senyum-senyum".
" I miss that". Jari Belle menunjuk kearah iphone Laith.
" Why ? Rindu handphone I. Merapu siaa you harini". Belle bantai gelak. Laith blur.
Eh suka plak dia ??
" I miss laa. Time Luth still dalam perut I. You came to me. Kiss my tummy lepastu cakap........".
Laith bantai gelak.
" Baby doakan baba ehh. Baba nak pergi battle ni". Laith menyambung.
" Pastu terus on pubg". Belle buat rolling eyes. Pasrah bermadukan Pubg. Tak pubg pun ml.
Sis redha. Jangan madu betul- betul dah laa.
Inspired by The Silent Killer. Best do buku tu....Try laa baca. Aq just suka gila part Furqan.
Something with that boy. It just...make me fall in love. Again and again 😍😍😍
YOU ARE READING
Beautiful Heartbeat ✔️
RomanceDia, Laith Zahran. An annoying guy yang tiba-tiba masuk dalam hati ini pastu tak reti-reti nak keluar. Ah sudah! Parah laa gini. Hello abang polis, tangkap dia, dia dah cuti hati saya. " Apa beza awak dengan hospital?". " Eleh nak cakap hospital r...