Nama Emmyr terpampang di iphone Belle.
"Apahal mamat ni call ? Tak pernah-pernah dia call aku". Desis hati Belle.
" Belle laki kau kat Prince Court. Dia accident".
" Allah". Terlepas Iphone dari tangan Belle. Belle terus berlari kearah Skyline.
" Laith............" Air mata mengalir laju. Tangan Belle memegang stereng kuat. Nissan Skyline makin lincah meredah jalan raya. Baru semalam cuddle, harini...........
Prince Court
Belle terus meluru kearah Laith yang sedang duduk diatas kerusi. Berderau darah Belle apabila melihat kemeja Laith dipenuhi darah merah. Badan Laith dipeluk kuat.
" Hey. I'm okay laaa. Sayang janganlah nangis". Kepala Belle diusap perlahan. Sesak dada Laith dibuatnya bila Belle peluk kuat sangat. Badan Belle menggigil.
" Emmyr....cakap.....you accident". Tersedu-sedu Belle bercakap.
" I tolong orang accident je . I'm fine laa sayang". Laith senyum. Belle masih teresak-esak.
" I takut you mati". Terhambur ketawa Laith.
" Sayang jugak ehh sayang kat abang".
" Tak".
" Hahahahahha. Cukuplah abang tahu yang Sayang takut kehilangan abang, I'm the most luckiest man".
" Sorry bro, aku tak habis cakap lagi wife kau dah letak telefon". Emmyr menyela peluh didahi.
" Sokay".
" Kau ada injured kat mana-mana tak?". Emmyr prihatin bertanya.
" Sesak nafas sikit laa. Since orang tu peluk kuat sangat". Muka Belle memerah.
" Sayang dah habis nangis belum ni?". Belle pukul dada Laith. Ketawa Laith dan Emmyr pecah.
" Kalau dah, jom balik. Abang nak muntah laa bau hospital ni lama-lama".
####
Pintu bilik tiba-tiba terbuka. Laith yang masih dengan Macbook tersentak.
" Astaghfirullah sayang. Terkujut abang tahu tak ?".
" Tahu". Belle slumber menjawab.
" Laith". Laith masih menaip sesuatu di lappynya.
" Yes".
" What do you think about me?". Tangan Laith berhenti menaip. Lappy ditutup, ingin memberi sepenuh perhatian kepada wifey tercinta.
" You are a gift from allah".
" Nak peluk boleh". Laith mendepangkan tangannya.
" What if..............ada lelaki lain yang try tackle I?".
" Over my dead body lah ".
" Hari-hari I tidur timpa you. Is it literally over your dead body ?". Laith cubit pipi Belle.
" Jaga hati sayang. You're married to me. No one can take you from me except Him".
" Lets say you are dead, You benarkan I kahwin dengan lelaki lain tak ?". Amboi extreme betul pemikiran wife. Jauh sangat dah tu.
" You mati dulu laa. I tak sanggup tengok you kahwin lain. Kalau I yang kahwin, tak pe laa". Pinggang Laith dicubit. Serious laa die ni.
" I takut hilang you. Petang tadi, I takut sangat. Takut you mati. Takut kehilangan you ". Belle menangis teresak-esak.
" Shuhhhhhhhh". Laith baringkan Belle perlahan-lahan. Laith usap kepala Belle dengan penuh kasih sayang.
" I'm sorry". Kelopak mata Belle yang tertutup dicium lembut.
" You jahat. You make me scared a lot".
" Did you love me ?". Belle mengangguk.
" Abang lagilah tak nak kehilangan sayang". Laith tarik Belle dalam pelukan.
YOU ARE READING
Beautiful Heartbeat ✔️
Roman d'amourDia, Laith Zahran. An annoying guy yang tiba-tiba masuk dalam hati ini pastu tak reti-reti nak keluar. Ah sudah! Parah laa gini. Hello abang polis, tangkap dia, dia dah cuti hati saya. " Apa beza awak dengan hospital?". " Eleh nak cakap hospital r...