" Morning, bu". Lelaki disebelah ibu terpisat-pisat bangun. Ibu pula hanya tersenyum.
" Hari ni Belle bawakkan Bubur Ayam untuk ibu". Aku meninggikan sedikit katil ibu supaya senang untuk ibu makan.
" Buat susah Belle je." Aku mengambil tempat disebelah kanan ibu.
" Mana ada susah. Bubur ayam aje pon". Aku mula menyuap ibu dengan berhati-hati. Sisa-sisa bubur ditepi mulut ibu aku lap dengan tisu.
" I nak jugak.Tak kan ibu je yang dapat". Aku berhenti dari menyuap ibu. Tanganku mengeluarkan pizza domino dari plastik lalu diberikan kepada laith.
" Ala I pikir you masak untuk I. Pizza pon pizza la". Mamat sewel buat muka frust. Ibu hanya tersenyum melihat kerenah anak terunanya yang sorang ni.
" Sedap Belle masak. Untung siapa jadi suami Belle nanti". Kembang sekejap bila ibu puji aku.
" Belle tak kerja hari ni ?".
" Kerja bu. Shift pagi hari ni" Ibu hanya mengangguk.
" Belle sambung kerja dulu bu. Nanti kalau free, Belle datang balik".
Aku mula melangkah untuk keluar. Tiba-tiba aku dihalang oleh mamat tu.
" I'm sorry Dr. Can I have your number? Mana tau tiba-tiba ada emergency kan ". Kerek gile mamat ni. Cakap jelaa kau nak try aku, tak payah pakai alasan bodoh macam tu.
" 013-456 7676. Btw, you tak perlu pon number I actually. Kalau ada apa-apa emergency, you just tekan button merah tu je, nanti berduyun-duyun nurse datang". Laith hanya tersipu-sipu. Kantoii sudah !!
" Saya mintak diri dulu. Assalamualaikum".
********
" Puan Suraya harus dibedah secepat mungkin. Keadaannya sekarang semakin teruk". Laith yang duduk disebelahku diam tanpa suara.
" Mr Laith kena sign borang pengesahan ni sebagai prosedur hospital".
" Ibu saya ada peluang untuk sembuh ke, kalau buat operation?". Mata Laith mulai merah.
" Saya tak boleh nak jamin apa-apa. 50-50. Kita hanya mampu berdoa". Tangan Laith aku genggam. Seakan-akan memberikan kekuatan untuknya.
" I mampu bayar berapa pun, as long ibu saya pulih macam dulu". Air mata mengalir perlahan.
Tekan 🌟 guysss. Cerita dh nk start. WISH ME LUCK.....
YOU ARE READING
Beautiful Heartbeat ✔️
RomanceDia, Laith Zahran. An annoying guy yang tiba-tiba masuk dalam hati ini pastu tak reti-reti nak keluar. Ah sudah! Parah laa gini. Hello abang polis, tangkap dia, dia dah cuti hati saya. " Apa beza awak dengan hospital?". " Eleh nak cakap hospital r...