Bab 46| ⚠️

11K 206 5
                                    

Mata Laith statik memandang kearah televisyen. Bunyi pintu hall yang terbuka langsung tidak dipandang.

Belle menghampiri Laith dan duduk bersebelahan Laith. Laith tiba-tiba bangun. Belle terkejut. Laith terus berjalan ke dapur tanpa menoleh sedikit pun kearah Belle.

Belle bingung. Kenapa sweetheart lain macam sikit ehh hari ni.

Kaki ditapak menuju ke dapur. Laith sedang menikmati makanannya . Belle ambil nasi putih dan duduk dihadapan Laith. Belle menyuap ikan keli dihadapan mata dengan penuh selera.

" Kau tau tak aku paling benci orang yang curang". Belle tersentak. Mata mereka bertembung.

" Kau buat apa je tadi. Berjimba dengan jantan mana ?". Belle blur. Otaknya masih ligat memproses maklumat.

" Jawablah !! I asking you Aina Salsabeela". Nada suara Laith tinggi. Tak pernah sekali pun Laith naikkan suara selama ni. Tapi kali ni...........

Belle tak pernah nampak Laith yang satu ni. Laith yang pemarah, Laith yang ganas, Laith yang.........furious. The dark side of Laith Zahran. Hilang semua kelembutan.

" Jangan tuduh melulu Laith. You yang menyesal nanti".

" I'm not the person yang membodoh tuduh orang tanpa bukti. You nak bukti sangat kan ? Nah !! Tengoklaaa puas-puas".

Gambar Belle dan Imran di Tutti Frutti. Mana Fira ?? Maybe time ni Fira kat toilet. Dugaan apakah ini ya allah.

" I nak tanya you, which you trust more. Wife you ni or this piece of paper ?".

" Semua dah terbukti. You tak payah nak putar belit cerita".

" So you choose this". Air mata Belle mula bergenang.

" Ok fine. I'm not the type yang merayu macam orang bodoh kat orang yang tak layak macam you. I put all of my trust on you. But you ??".

" You Jalang". Air mata Belle tumpah. Cepat- cepat Belle kesat.

" You lupa agakanya apa yang I buat waktu salah faham dengan Ayra haritu. Maybe I hilangkan diri, tapi I tak maki you pun. Carut lagi laa tak. Kalau I cool je bile nampak you peluk perempuan lain depan mata I why not you cool jugak setakat nampak a piece of lahanat paper ni".

" Thank you Laith . Harini baru I sedar all of my effort in this 5 months with you is nothing".

" You yang curang". Laith menengking. Terhenjuk bahu Belle dek terlalu terkejut. Muka laith merah menahan marah.

" Kalau I nak Im dah lama dah kitorang kahwin. But I choose you Laith Zahran. I choose you. As my imam, as my leader, as a father of my future kids. But, dah terbukti. I tersilap pilih. ".

" Pergilaa dengan Imran".

" You sure tak menyesal ?".

" No".

" I will".

" Go on".

" As what you wish".

Astagfirullahalazim. Belle mengucap panjang. "Isteri nusyuz tak cium bau syurga"teringat kata-kata Laith suatu ketika dulu. Belle mula tenangkan diri. Laith yang sekarang depan mata bukan Laith yang penuh kelembutan. Handle with care.

" I tahu you tengah marah. Takpe, biar I yang keluar. I minta maaf. I nak you tahu satu benda je. I sayang you Laith not Im. And one more thing".

" I'm grateful to call you mine". Belle membisikkan kalimah itu lembut ditelinga Laith.

Tangan Laith diraih lembut dan dikucup. Laith hanya membiarkan. Belle menjengketkan kaki. Chupp. Pipi Laith dicium.

Belle terus mengambil sling bag dan kunci kereta Camry lalu terus keluar. Kepala berpinar-pinar. Tak sangka, ini ending dia. Birthday Laith esok ? Lantak laaa. Belle penat sangat.

# ####

" Astaghfirullahalazim". Laith terduduk. Ciuman lembut Belle menyadarkan Laith dari sesuatu. Kejahatan hanya boleh dipadamkan dengan kelembutan.

" Mir. Tempat biasa. Red zone. Asap".

Nasi yang diambil oleh Belle dipandang sepi. Kenapa Belle tiba-tiba je makan ikan keli. Selalunya tak sentuh langsung.

"Jangan-jangan......".

"ya allah kau selamatkanlah isteriku".






Cer comment sikit. Siapa suka Laith yang furious macam ni... angkat tangan. 😂

Btw cerita ni dah nak sampai ending dah. Few chap je lagi .

Keep voting 💙

Beautiful Heartbeat ✔️Where stories live. Discover now