Pintu Butik Crimson ditolak. Sebuah butik terkenal yang menjual pelbagai jenis cosplay. Memandangkan annual dinner pada tahun ini bertemakan cosplay thats why we're here !
" Sayang yang ni okay tak ?". Costume Harry Potter disuakan dibadan Laith.
" A big No Harry Potter. You tak cukup handsome laa nak jadi idol I bae". Laith buat rolling eyes. Sampai hati cakap macam tu. Ni yang nak merajuk ni. Rilex Laith. Cool cool cool.
" How about Vampire Edward Cullen ?"
" No !". Fed up dengan wife !
Laith buat muka bodoh bila Belle menyuakan baju snow white dibadannya. Kemudian, baju elsa frozen.
" Sayang!!". Laith terjerit kecil. Belle mengekek ketawa
" Cowboy ?"
" Tak sesuai !!"
" Abistu ?".
" Naked jelaa. Nanti I cat badan you dengan varnis sikit. Pastu I cat hidung you merah sikit. Kasi blusher sikit then I fall for my pinnochio" Her smile make in love ! Hati yang panas tadi dah cair balik lepas dia senyum. Senangnya wifey nak pujuk hati ini. Just a sweet smile then i'll be okay.
" Sayang dah pandai ehh berfantasi biru pasal abang. Bayangkan abang naked ehh. Nakal betul !". Hidung Belle ditarik. Muka Belle dah macam kena salai.
" Mana ada. Isshhh you ni". Pinggang Laith menjadi sasaran.
" Awwwwwww". Dan wife saya bertukar menjadi ketam. 😭
Hotel Golden Flower
" Mana Belle ?". Laith tarik muka. Mood Laith swing habis malam ni. Belle ada emergency kat IJN.
" Nasib kau laa bro kahwin dengan doktor". Laith pasrah.
Majlis dimulakan dengan acara tari menari. Laith tercongok di meja VVIP. Nak menari tapi partner takda. Bak kata orang.....
Lonely
Semua staf Berjaya Holdings dan pasangan masing-masing menari. Sedang semua orang sedang asyik menari, tiba-tiba lampu terpadam.
Satu cahaya sportlight memancar kearah Laith. Laith blurr.
Avada Kedavra !!
Jampi Harry Potter dilaung kuat. Tiba-tiba lampu kedua muncul. Menghala ke seorang perempuan. Black suits dengan topi runcing diatas kepala. Perempuan itu tundukkan mukanya kebawah.
" Expelliarmus !".
Kedua-dua lampu terpadam. Semua hadirin tertanya-tanya. Masing-masing blur dengan apa yang terjadi sekarang. Laith lagilah,super duper blurr !!
Alohomora !!
Jampi Harry Potter bersambung-sambung. Lampu menyala kearah Laith dan tiba-tiba disebelahnya ada seorang perempuan berbaju hitam dan bertopi runcing tadi.
" My Zahran, will you be mine ?".
Allahu wifey rupanya. Belle menjongketkan kakinya dan mencium pipi Laith. Semua hadirin bersorak dengan aksi nakal wife bos mereka.
Kenapa wife comel sangat ni. Dengan topi runcing and penyapu lidi dia. Rasa macam nak peluk je.
Patutlah kat Crimson dulu tak nak baju princess. Rupanya, dia nak jadi witch. Witch yang comel yang amat. Rambut ponytail tu memang tak boleh bla. Macam nak gigit je
Expecto Patronum !!
Barulah semua lampu terbuka semula. Hadirin yang hadir menepuk tangan. Laith cubit pipi Belle. Geram !
" Tadi cakap ada emergency". Belle sengih.
" Saja buat suprise". Emir datang ke meja Belle dan Laith.
" Nice ehh. Nasib baik jadi, kalau tak buat malu je ". Emir kenyit mata kat Belle.
" Amende yang aku tak tahu ni setan ?". Belle bergivemefive dengan Emir.
" Wife kau yang plan. Aku
tolong-tolong je".Pengacara majlis memulakan acara. Annual Dinner Berjaya Holdings berlangsung dengan penuh gilang-gemilang.
" Dijemput Encik Laith Zahran Bin Tan Sri Azham, selaku CEO Berjaya Holdings untuk memberikan sedikit ucapan".
" Bismmillah, First of all, you guys semua tak payah terkejut sangat dengan action wife I yang nakal ya rabbi tu, kalau nak tahu, kat rumah dia 10 kali ganda lagi nakal". Muka Belle dah macam pisang salai. Semua hadirin gelak sambil memandang kearah Belle.
" Saya adakan Annual Dinner ni khas untuk semua staf Berjaya Holdings yang gila-gila naikkan sales syarikat. Thank you very much. Kalau takde korang, entah-entah duduk bawah jambatan laa saya".
" For my beautiful witch, I damn crazy love you. Bagi lah seribu orang cinderella pun, I tetap pilih that Witch ". Laith mengahalakan jarinya kearah Belle. Belle buat aksi nak termuntah padahal dalam hati allah je yang tahu. Laith gelak.
" Although you're witch, well-know as the bad one but I still love you. I don't need a cinderella for me cause I can change my witch to be an angel in person. My partner till jannah, Aina Salsabeela. Thank you".
Belle tergamam habis dengar speech Laith. Laith ni suka betul buat heartbeat orang menggila. Nak nangis pon ada
" Any comments from Mrs Laith?". Laith berdiri diatas pentas sambil merenung ke arah Belle. Belle naik keatas pentas.
Semua staf memuji kejelitaan Belle. Walaupun serba hitam, tapi she totally gorgeous.
" Hy guys. I tak reti laa formal-formal sangat. Wat lex wat peace je keyh".
"Kindly to say that Laith Zahran ni gedik gila. Agaknya dulu tertelan ulat bulu time kecik-kecik sebab tu laa miang semacam. Disebabkan kegatalan yang agak teruk ni, jadi saya sebagai wife yang prihatin ingin memberi sedikit nasihat. For those girl yang single kat luar sana, don't you dare steal him from me. Keep away from him or die".
Semua hadirin terdiam. Krik krik gitew. Masing-masing tercengang dengan wife boss yang upredictable gile ni. Sekejap comel sekejap jahat.
" Gurau jelaa. Muka tak payah laa stress sangat. I trust my husband and I think dia bukannya handsome sangat sampai semua perempuan tergila-gilakan dia". Laith cubit pipi Belle. Hadirin malam ini tak kering gusi tergelak dengan aksi wife bos besar mereka.
####
YOU ARE READING
Beautiful Heartbeat ✔️
RomanceDia, Laith Zahran. An annoying guy yang tiba-tiba masuk dalam hati ini pastu tak reti-reti nak keluar. Ah sudah! Parah laa gini. Hello abang polis, tangkap dia, dia dah cuti hati saya. " Apa beza awak dengan hospital?". " Eleh nak cakap hospital r...