" Akak okay ke ?". Ayra bertanya apabila melihat Belle hanya mendiamkan diri.
" Okey je. Kau tu ha, dah la baru lepas bersalin, berlari pulak tu. Okay tak ?". Belle prihatin. Gugur jantungnya bila melihat Ayra berlari tadi. Laju pulak tu dia lari.
Seriau kau.
" Hahahahaha. Takde papelaa". Mereka berjalan pulang ke rumah tok umi dan tok aki dengan bungkusan sate yang penuh ditangan.
Mereka makan sate sambil berjalan. Tenang je suasana kampung malam-malam.
" Hai cik adik, jalan berdua malam-malam macam ni, nak kemana je". Tiga orang lelaki keluar dari semak secara tiba-tiba.
Ayra dah menggigil ketakutan. Menyesal tak dengar cakap tok umi dan tol aki tadi. Menyesal pun dah tak guna. Nasi dah jadi bubur
" Inilah cucu umi dan Aki. Bapak bergetah siot. Putih melepak pulak tu". Seorang lagi pemuda keluar dari semak, dengan muka lak lok.
Belle syak diorang baru lepas perkena ganja.
Empat pasang mata memandang tubuh Belle dengan pandangan menggiurkan.
" Ayra kau dengar cakap aku. Kau pikir macam ada anjing kejar kau, then kau lari laju-laju pergi rumah tok aki. Minta bantuan. Call polis".
" No way. Ayra takkan tinggalkan akak". Mata Ayra dah habis basah.
" Trust me. Aku kira 123 kau lari. Paham!". Ayra mengangguk.
" Apa yang bisik-bisik lagi tu. Get ready si cantik". Salah seorang daripada mereka mula menanggalakan seluar. Gersang sangat agaknya tengok Belle.
" 123. Go !!!". Ayra memecut laju.
Belle tak tunggu lama. Dengan Judo dan tae kwan do yang berbekal dalam dirinya, dengan mudah sekali dia menumpaskan keempat-empat orang lelaki itu.
######
Ayra lihat ada skyline yang terparkir berhampiran dengan kereta mereka. Tahulah dia, Laith ada telah tiba.
Lagilah double trouble. Dahi Ayra dah berpeluh-peluh.
" Ya allah, Ayra ! Apa dah jadi?. Aina mana ?".
" Mana Belle Ayra. Answer me". Soalan itu terpacul keluar dari mulut Laith saat dia lihat tiada Belle disisi Ayra.
" Ada orang......". Ayra tercungap-cungap.
"Empat lelaki.......".
" Lelaki mana Ayra". Laith menggoncangkan badan adiknya. Time ni laa dia nak gagap pulak.
" Diorang tahan kitorang waktu on the way nak balik. Diorang nak buat benda tak elok kat kitorang. Akak suruh Ayra lari pergi sini. Call polis ".
Berderau darah Laith mendengar kata-kata Ayra. Tanpa tunggu lama, dia terus mengambil kunci kereta dan terus memecut laju. Bagaimana kalau terjadi sesuatu yang buruk kepada Belle ? Dia takkan maafkan diri sendiri.
Jantung Laith hampir tercabut apabila melihat kelibat Belle berlenggang kangkung sambil makan Sate. He know t shirt yang dipakai oleh Belle. Dia tak salah pandang ! Itu memang isterinya. Dia keluar dari kereta, terus memeluk Belle.
" Laith ?! Allah terkejut saya". Belle terkejut. Makin kuat Laith peluk Belle.
" Sayang okay ke ? Sayang tak injured kat mana-mana kan?". Dia membelek-belek badan Belle. Tiada pula darah atau luka.
" Saya okay jelaa. Nah sate. Sedap sangat. I tak boleh tunggu sampai rumah". Belle menghulur sebatang sate dengan riak selamba.
" Kenapa ada garisan ni ?". Kantoi !! Mamat lalok tadi laa, suka hati je buat garisan kat tangan aku.
Habislah, kena bebel.
" Sikit je ni". Belle terus meloloskan diri kedalam kereta.
######
" Ya allah Aina. Nasib tak jadi apa-apa". Tok umi, memeluk Belle.
" Ayra minta maaf kak". Ayra memeluk Belle.
" Akak okay laa. Calar sikit je".
" Ha okay laa tu. Calar sikit je. Ke awak memang suka diorang rogol awak. Boleh tak awak fikir dulu sebelum buat sesuatu. Keluar rumah malam-malam, jalan kaki. Ni kampung Belle, buka perumahan elit yang setiap kaki awak jalan, ada pengawal". Laith menghamburkan kemarahannya.
Hilang sekejap jantungnya bila dengar, Belle ditawan.
" Kalau awak dengan Ayra cedera macam mana. Apa saya nak jawab dengan husband dia?".
" Saya takkan biarkan orang yang saya sayang cedera. No matter what". Belle malas nak bertekak. Ingatkan Laith peluk tadi, dia tak marah. Ini kena bebel pulak. Gaduh yang haritu pun tak settle lagi, dah tambah masalah baru.
Belle terus berjalan masuk kebilik. Tak larat nak dengar Laith membebel.
######
Laith melihat Belle sedang duduk bersila diatas katil.
" For you". Teddy bear sebesar pemeluk dihadiahkan kepada Belle. Belle hanya memandang sepi.
" Sayang kan suka teddy besar warna putih. Why?". Laith duduk berhadapan dengan Belle.
" Mana you tahu I suka.".
" Nah, sorry. I ambil waktu kemas rumah haritu". Iris, dihulurkan kepada Belle.
Means Laith dah baca la 5 to-do-list nya bersama Azim. Patutlaa dia pergi Madeira. Azim minat gile CR. Sebab tu diorang nak pergi Madeira.
" Dah puas ceroboh privacy orang? Buang jelaa buku tu. Azim dead". Belle terus menyelubungkan diri.
Patutlaa birthday present haritu perfect semacam. Belle mendongkol geram
" Ayra adik kandung abang, salah ke abang peluk dia. Kalau pasal sate tadi, i'm off. Abang marah sayang teruk jugak . You know ? Jantung ni macam nak terkeluar tau bila dengar apa yang Ayra cakap".
" Membebel je kerja. Tak penat ke?". Belle bersuara bosan. Malas nak layan Laith. Dia terus tertidur.
Tak sangka dah bab 40. Happy 40🎉🎉🎉Stay tune. Cerita ni pendek je.
Any comments ??
YOU ARE READING
Beautiful Heartbeat ✔️
RomanceDia, Laith Zahran. An annoying guy yang tiba-tiba masuk dalam hati ini pastu tak reti-reti nak keluar. Ah sudah! Parah laa gini. Hello abang polis, tangkap dia, dia dah cuti hati saya. " Apa beza awak dengan hospital?". " Eleh nak cakap hospital r...