Laith membaling seketul batu kecil kearah tingkap rumah Belle. Laith sendiri tak percaya dia sanggup melakukan perkara merepek sebegini.
Malas nak whatsapp atau call belle. Main baling-baling batu lagi best. Acah-acah Sweet gitew.
Takde respons. Padan muka. Sweet konon !!
Sebiji lagi batu dibaling kearah tingkap.
" Tido mati ke bini aku ni". Laith mendesis. Bangun laa sayang.
Tingkap tiba-tiba terbuka. Terkeluarlah kepala Belle dari tingkap . Sumpah rindu.
Laith menunjukkan isyarat jari telunjuk dibibir agar Belle tidak mengeluarkan apa-apa suara.
Karang kalau papa mama terjaga, mampuih laa
Belle mengangguk . Dia senyum. Nakal nye lahai husband ni !!
Laith mengeluarkan sebiji apple lalu mencium apple tersebut. Kemudian, laith menggigit sedikit apple itu.
Laith membaling Apple itu kearah tingkap bilik Belle.
Belle cekap memyambut apple tersebut.
Iphone Belle berbunyi menandakan ada mesej masuk.
Sealed with a kiss
Bitten with a loveApak bersemut siaa laki aku. Belle menggigit apple tersebut. Ermm, manis .
Rose garden. Abang tunggu kat sana
Belle mengangguk. Belle melambai kearah laith. Laith buat flying kiss. Tingkap bilik ditutup.
# # # #####
Rose garden belakang rumah Belle gelap gelita. Rose yang ditanam oleh papa semakin mekar. Wangi.
Tiba-tiba sebuah sportlight memancarkan cahaya. Rose garden terang benderang. Sebuah meja beserta kanopi lut sinar diletakkan
ditengah-tengah taman.Terdapat fairylight yang cantik disekeliling kanopi meja itu.
Sumpah cantik. Belle melopong.
" Shall we". Laith kelihatan santai dalam tshirt polo hitam nya.
Laith melutut dihadapan Belle sambil menghulurkan sejambak bunga rose putih kegemaran Belle.
"My pleasure". Belle berpimpin tangan menuju ke meja. Terdapat sekuntum ros putih diatas meja beserta beberapa lilin wangi berbentuk hati yang tersusun cantik.
" Happy birthday sayang. May allah bless you and keep stay by my side, Love me and forever be my wife". Belle terkedu.
Birthday ?? Serious laa. Dia pun tak ingat birthday sendiri.
Mama datang bersama papa sambil menatang kek. Chocolate indulgence.
Dah nampak dah siapa mastermind dia. Baling-baling batu konon ! Acah lebih. Pikir sweet ah !!
" Happy birthday sayang papa". Papa mencium pipi kanan.
" Sannah helwa sayang". Mama mencium pipi kiri Belle.
" Hadiah esok mama ngan papa bagi. Bye sayang. Have a good night ".
" Ehh rilek laa ma. Takkan dah masuk kut. Pa ! Kemmon laa". Apalah mama ni ? Datang bawak kek je pastu bla !!
"Tanak laa kacau daun". Papa mengenyit mata kearah Laith. Laith tunjuk ibu jari tanda good.
Kamcing dah sekarang !! Siapa anak diorang sekarang ni ??
YOU ARE READING
Beautiful Heartbeat ✔️
RomantizmDia, Laith Zahran. An annoying guy yang tiba-tiba masuk dalam hati ini pastu tak reti-reti nak keluar. Ah sudah! Parah laa gini. Hello abang polis, tangkap dia, dia dah cuti hati saya. " Apa beza awak dengan hospital?". " Eleh nak cakap hospital r...