" Sayang...........rindu". Suara Laith di sebelah sana menenangkan jiwa Belle. Manja sungguh lahaiii. Kelopak mata Belle sudah bertakung. Gila tak rindu. Dah laa First time kena tinggal. Lama pulak tu.
Laith stay UK for a month
" Ermmm". Tak mampu nak balas
lebih -lebih. Takut merengek je malam-malam buta ni." Ermmm je. Macam rindu tipu-tipu je". Laith mengumpan. Nak sangat dengar Belle cakap rindu.
" Ye rindu. Rindu sangat-sangat cik abang sayang". Belle terlepas cakap. Laith dah super duper happy.
" Apa sayang ? Cakap sekali lagi. Tak clear laa". Laith girang.
" Wekkk !! takde siaran ulangan. I bukan astro. Nanti balik sini orang bagi hadiah banyak-banyak".
" janji ?".
" Janji apa ?".
" Balik nanti sayang kiss abang
banyak-banyak ". Belle bahan gelak." Mana ada orang cakap nak kiss banyak-banyak. Orang nak kiss handphone depan you banyak-banyak laa".
" Sayang !!". Laith geram. Kalau laa Belle didepan matanya, Dah lama dicubit-cubit pipi gebu itu.
" Sampai hati sayang, pilih kiss handphone daripada abang. Merajuk laa gini. Malas laa balik sana".
" Malas balik sudah. Orang peluk bantak jelaa". Belle mematikan talian.
Tak sampai beberapa saat, nama laith tertera lagi di wall handphone. Takkan laa nak decline. Off tadi tu acah je.
" Sayang i miss you okay". Suara Laith bertukar serius.
" Eleh tadi kata tanak balik sini. Yelaa dah berkenan dengan minah bikini kat sana kan ?". Belle membalas.
" Don't you miss me?". Laith sengaja menduga.
" No. Biase je". Talian tiba-tiba mati. Laith off. Merajuk laa tu.
" Laith, I miss you okay !! Janganlah main off-off handphone". Suara Belle kedengaran seperti hendak menangis.
" Ha mengaku pun. Ingatkan hati kering je tadi. Sorry laa. Abang gurau je. Saja nak dengar suara sayang marah-marah ".
" I miss you too. Asyik terpandang muka sayang je kat mana-mana. Pandang papa, nampak muka sayang, pandang mama nampak sayang. Seksa betul".
" Parah laa gini. Jangan cabul papa pulak sebab you ingat tu Belle". Belle gelak. Kalau boleh, sekarang juga Belle nak terbang ke Uk. Sunyi takde Laith.
" Merapu laa sayang. I know my wife. Bye sayang .Sleep thight princess".
" Bye shrek ". Laith immune sudah dengan gurauan kasar Belle.
Belle menyambung penulisan tesisnya. Missionnya ialah Phd. Sedang khusyuk menulis tesis, tiba-tiba telefonnya berdering lagi sekali. Kali ini dia pantas menjawab tanpa melihat skrin.
" Ya allah sayangku Laith Zahran! Tak pandai tidur ke. Nak orang dodoikan dulu ke baru nak tidur ?". Belle menjawab dengan penuh manja. Jika melayan si Laith, sampai ke subuh laa mereka tak tidur.
" Danial Imran, I danial Imran. Not Laith Zahran kesayangan you". Im bersuara di hujung talian. Hampir sahaja handphone ditangan hendak terlepas. Belle silap percaturan. Dia baru perasan nama pemanggil ialah Im dan bukan husband gedik.
" Sorry ganggu malam-malam macam ni, I nak ingatkan yang esok you ada talk. Copy that?".
" Okay".
" Untunglaa member dah bahagia". Belle serba salah. Bukannya dia tak tahu pasal Im.
" Kau tu haa. Tak payah bahagia sangat laa tengok aku. Pergi laa cari girl. Pengganti Q. Aku pun nak tengok kau bahagia jugak". Belle bersuara geram.
" Kau tahu kan, Kalau aku cari girl apa akan jadi nanti?".
" Nak cakap semua beratur laa ni nak isi borang jadi wife kau".
" Bukan nak riak laa tapi boleh dikatakan begitu". Im ketawa.
" Setakat perempuan lorong boleh cite ah. Cuba try yang muslimah punya. Pandang kau pun aku rasa diorang tak nak".
" Mulut longkang ah kau".
" Buat laa bertaubat dengan perangai acah playboy kau tu Im. Kalau pasal Q kau jadi macam ni, aku merayu kat kau. Move on laa. Q dah takde.".
" Membebel macam mak nenek. I'm off. Ye ye aku hadam nasihat kau. Nanti laa, aku cari calon. Lepas tu, aku tunjuk kat kau. Aku rasa macam dah jumpa orangnya. Tapi tak tau laa".
" Ha nilaaa kawan makan kawan. Dah ada calon, tapi buat derk je. Tak story pun dengan aku, dengan Fira ?".
" Sabar laa. Nanti kau tau jugak".
YOU ARE READING
Beautiful Heartbeat ✔️
RomanceDia, Laith Zahran. An annoying guy yang tiba-tiba masuk dalam hati ini pastu tak reti-reti nak keluar. Ah sudah! Parah laa gini. Hello abang polis, tangkap dia, dia dah cuti hati saya. " Apa beza awak dengan hospital?". " Eleh nak cakap hospital r...