Laith Zahran keluar dari pintu syarikatnya. Jam menunjukkan pukul 6:30 petang. Dia melihat sebuah Nisaan Skyline elok terparkir di kiri syarikat. Belle sedang sibuk bermain handphone.
Dah lama tunggu kot.
Tanpa berlengah, Laith mendekati kereta itu. Mungkin kerana terlalu gopoh, Laith terlanggar Suraya, iatu secretary nya tanpa sengaja. Suraya yang entah datang dari mana sedang menantang sebuah kotak kuning yang penuh dengan helaian kertas.
Maka kertas pun berterbangan.
" Sorry, sorry....I tak sengaja". Laith menggaru kepala yang tidak gatal.
" Awat kalut sangat bos". Suraya membebel sambil mengutip kertas. Laith turut membantu.
Sehelai daun gugur dan jatuh tepat diatas tudung Suraya. Spontan Laith mengambil daun itu dan membuangnya.
" Ada something atas kepala". Kening Suraya terangkat. Pahal pegang-pegang kepala pulak boskurr ni ?.
Dah macam iklan tudung je.
" Yeke". Suraya menyapu perlahan bahagian atas tudungnya.
" I dah buang".
Suraya senyum .
Laith membalas senyuman. Sekadar untuk menutup malu atas kekalutannya tadi. Dia memandang kearah Nissan Skyline. Kali ini dadanya berdegup kencang apabila matanya bertemu dengan mata helang Belle.
Belle. Alahai....dia nampak laa aku dengan Suraya.
Belle pov
Main pegang-pegang tudung pulak !
Aku ni dah laa penat baru kerja. 24 jam on call. 24 jam menghadap patient.
Dia call suruh ambil.
Nak sweet-sweet . 7 years konon !!
Ok fine. Takpe, aku layan kan aje.
Tiber !
Kena tengok drama bangkai macam ni.
Sape je tak hangin ?!
Trash //
# # # ###
" Sejak bila papa ambil tukang kebun baru ni ?". Laith menguatkan suaranya. Dia senyum memerhatikan Belle yang menyiram bunga rose tanpa mempedulikan kehadirannnya.
Papa sengih. Tidak mahu masuk campur hal-hal budak muda.
"Semalam baik, harini tsunami. Lantak korang laa". Papa mendecit dalam hati. Dua-dua kepala ting tong.
" Pa, mama mana ?". Tanya belle.
" Dapur". Papa jawab sepatah.
" Lah....boleh cakap rupanya. Pikir bisu tadi". Laith menyampuk.
Belle hanya mendiamkan diri.
Laith tidak puas hati, menguji kesabaran betullha wifey hari ni.
" Tu haa....pokok kat hujung sana tak kena siram. Lembab laa tukang kebun ni". Laith sengaja memprovok. Selalu kalau kena maki macam ni Belle akan smash balik. Tapi, hampa.
Harini Belle cool steady. Kalis maki~
Belle masih tekun menyiram. Macam laa penting sangat. Siram pokok bunga je pun, macam tengah jaga harimau je tekunnya.
Marah betul ni.
" Hoiii...orang disana. Dah-dah laa tu siram pokok tu. Nanti pokok-pokok mati pulak tu, overdose air".
Belle buat derk. Dia masih menyiram pokok yang dah terlebih siram tu.
Merajuk punya pasal.
Laith bangun. Getah paip dirampas.
" Tak payah laa mogok lagi. Abang dah tak sanggup nak cakap sorang-sorang lagi".
Belle mencebik.
" Oooo. Melawan ehh". Laith pantas menyiram Belle tanpa ragu-ragu.
" Laith Zahran !!!! Habis basah baju saya".
" hah! Bercakap pun" Laith ketawa. Padam muka !!
Belle merentap getah paip ganas. Tunggu kau. Suka sangat ehh
What you give you get back ?!
Basah lencun kemeja Laith dikerjakan. Belle ketawa.
Hari-hari kena siram pun aku on kalau dapat tengok dia ketawa macam ni.. haih pujaan hati ❤️
" Puas dah ?". Belle mengangguk.
" Still, you owe me an explanation". Belle buat mata helang. Auchhh, jatuh cintaaaaaa
Pin pin pin !!!!!
Hon kereta berbunyi kuat. Siapa siaa yang takde sivik ni ?
Potong stim je
# # #####
" My honeyy". Pelukan mendadak Ayiq tak mampu Belle rungkai. Sekejap sahaja, Belle berada dalam pelukan Ayiq.
Hazriq Affan. Big bro
Laith terpaku melihat aksi dihadapan matanya. Suka-suka je panggil Belle honey ! Peluk-peluk pulak tu. Laith panas.
" Jom la masuk. Banyak sia nak story". Ayiq menarik tangan Belle.
Laith terkebil-kebil melihat Belle dan Ayiq yang sudah masuk kedalam rumah.
Habis, aku macam mana ? Sampai hati Belle, tinggalkan aku kat luar.
Sejukkkkk weh
Baru sahaja Laith hendak melayan perasaan sedih, tiba-tiba terjengul kepala Belle.
Kacau daun laa. Baru nak nyanyi lagu-lagu patah hati tadi. Biar wife tahu, dia tengah merajuk.
" Oppppss, sorry. Tertinggal pulak. Jomlah masuk" Belle ketawa.
" Ingatkan dah tak peduli tadi". Suara Laith seperti berjauh hati.
" Hahahaha. Rilex laa".
Laith monyok.
Keep repeated this chap along ??
Credits to Novel Suami yang kubenci by e-man sufi. I pinjam chapter ni ye sis. I keep rushing to settle down my work before 2019, so here we go.Guys boleh pergi kinokuniya or mph or talent bookstore or other bookstore and get that novel asap. I guaranteed that it was a very awesome novel ❤️
YOU ARE READING
Beautiful Heartbeat ✔️
RomanceDia, Laith Zahran. An annoying guy yang tiba-tiba masuk dalam hati ini pastu tak reti-reti nak keluar. Ah sudah! Parah laa gini. Hello abang polis, tangkap dia, dia dah cuti hati saya. " Apa beza awak dengan hospital?". " Eleh nak cakap hospital r...