EpilogDah 🙃

10.8K 219 1
                                    

Belle membelek dirinya dalam gaun berwarna biru gelap.

" Sayang !! Bukak pintu ni". Laith cekak pinggang. Apa lama sangat dalam bilik ni ? Dah tu, dikunci dari dalam pulak tu.

" Aina salsabeela sayang, bukak pintu ni. Abang nak masuk".

Pintu dibuka. Laith menarik nafas. Bersedia untuk meluahkan perasaan tak puas hatinya.

" Abang ni kenapa? Macam nak robohkan pintu je". Belle muncul dihadapannya.

Zuppp. Laith rasa jantungnya berhenti berdegup. Subhanallah. Isteri aku ke ni ?

Dia mengintai kedalam bilik. Lagak seperti mencari sesuatu.

" Abang cari apa?". Belle mengerut dahi. Datang sawan apa pulak laki aku ni ?

" Awak ni siapa. Mana sayang saya??". Tanya Laith serious.

Belle ketawa lalu memukul lengannya. Soalan bengong apakah ini ?

" Menyampah laa macam ni".

" Ini isteri abang ke, Aina Salsabeela?". Tak berkelip Laith pandang Belle. Dihadapannya, berdiri seorang bidadari yang memakai dress biru gelap dengan shawl berwarna putih.

" Kenapa ?".

" Cantik sangat. Tapi kenapa tak cakap pun nak pakai tudung".

" Abang tak suka ke ?".

" Ek tak. Benda baik macam ni tak payah minta izin. Abang suka sangat. Thank you sayang". Laith mengucap syukur dalam hati.

" Why say thank you ?". Mata bundar Belle terkerdip-kerdip.

" Sebab dah ringankan beban abang kat akhirat nanti". Alahai Laith, lembutnya hati kau. Bukan tadi nak marah ke ? Tak sampai hati laa pulak.....

Muka Belle membahang bila Laith slumber sahaja mencium pipinya.

" Ini yang takut nak bawak sayang keluar".

" Kenapa pulak ?".

" Yalah, takut ada lelaki lain yang terpikat kat sayang.

" Merapu laa. Dah, jom".

                            ## # ###

I cant describe what I feel right now

When I see you start closing your aurat perfectly.

Pinned,

Gracefully around your head.

Protective but alleviating

Displaying the beauty, the pride and the soul within.

When I see you in preservation of Allah.

When I see you smiled in your shyness

You are an angel from Jannah that Allah lends for me only few years.

# # # #####

Sebaik sahaja kami sampai, dewaan telah dipenuhi dengan para hadirim yang dijemput.

Mereka mengambil tempat dimeja yang ada semua staf hospital.

Tidak lama selepas itu, bunyi paluan kompang bergema di seluruh dewan. Mata kami tertumpu kepada pasangan raja sehari.

#ImwedsAyana

" Laa kenapa pilih warna kelabu. Tak cantik laa". Aku memberi pendapat.

" Kau bukan tak tahu si Im tu buta warna". Tokok Fira. Haydar, suaminya bantai gelak.

Bila mereka open table membawang, memang dahsyat.

" Haah tak cantiklah. Design dia macam tak cantiklah. Nampak Ayana macam gemuk. Kembang semacam je baju dia". Sister Nawal menambah.

Laith hanya melopong apabila staf-staf  hospital baik doktor mahupun nurse  mula membawang. Diorang bukan kawan rapat ke ?? Kutuk jugak ?!

" Imran tu lagi dahsyat. Dah macam panglima kalah perang je. Kenapa bahu dia senget sia". Belle menambah.

" Luth sayang, nanti dah besar jangan jadi macam ibu tau". Tawa mereka bersatu. Ada cakap ngan anak macam tu. Tapi betul jugak.

" Aku tengok si Im tu, macam Mr Bean pakai tanjak". Danny sambung mengutuk. Tak berhenti mereka gelak.

Finally kahwin jugak si Imran dengan Ayana. Baguslah. Kurang sikit gaduh kat dalam Hospital.

# # # ##

Beautiful Heartbeat ✔️Where stories live. Discover now