Bab 45| Suprise 👼🏻

7.9K 194 0
                                    

Sebulan selepas kejadian pecah rumah itu, Belle meneruskan rutin harian seperti biasa.

Tulisan Hydrogen Peroxide yang berada ditangan Belle seakan-akan bergerak. Pandangan Belle kelam. Semakin lama semakin gelap. Dan akhirnya..... hitam.

# # # ####

" Morning babe". Dr Ayana senyum kearah Belle. Mata Belle terkelip-kelip blur. She had no idea what happen now !? Why Ayana there ?? She is a gynecologist.

" Kau pengsan tadi, nasib baik Fira and Imran nampak".

" Both of you need a lot of rest". Mata Belle terbeliak. Both ?!

" I'm pregnat babe ??".

" Yes sayang. Congratulations". Dr Ayana dan Belle berpelukan.

" Already a month ! You tak perasan apa-apa perubahan ke ?".

" No. Macam biasa je. Btw, ada orang lain yang tau tak i'm pregnant?".

"I, you, Im and Fira je laaa".

" Apahal Im tahu pulak. I want Laith be the first one !". Air mata dah bergenang di tubir.

" Dah Im yang angkut you, mestilaa die nak tau what wrong kan ??  Im jugak yang suruh buat pregnancy test tadi. Then, mestilaa die nak tau possitive ke tak ? Sorry babe".

" Jangan laa nangis Belle. Emo sungguh laaa mommy to be ni. Bende simple je, tu pun nak touching. Masaklah Laith gini.".

"I'm fine laaa. Thanks babe".

Keluar sahaja dari pintu bilik Ayana,  terus nampak muka Im dan Fira.

" Baby mana baby ??". Aku ketuk kepala Im. Tanya lagi soalan bodoh, kan dah kena.

" Lagi 8 months 10 Days laa". Fira peluk Belle.

" Kau mengidam nak makan apa harini. Aku belanja". Muka Belle yang tadinya berseru tiba-tiba bertukar suram.

" wehh apahal sedih pulak ? Kau kan nak dapat baby ! You should happy gile namatey tau. Pelik laa kau ni Belle".

" Aku tak suka laa kau layan aq macam orang mengandung. Aku nak Laith yang tanya aku ngidam apa, aku nak apa. Not you". Belle nangis.

" Wehh sedih sangat kau ni. Ok sorry-sorry. Aku pretend yang aku tak tau kau pregnent ok?". Aku ketuk kepala Im for twice.

" Merapu la kau". Fira bahan gelak.

" Hati manyak jelly woo. Dulu kena carut babi bodoh babi bodoh steady je, sekarang ajak makan pon nangis". Tawa mereka bertiga bersatu.

" Call lah Laith, tell him".

" Lusa birthday dia, lusa laa aku bagitau".

" Untunglaaaa".......

" Lincah laa girlss, dah lapar ni. Bunyi lagu dangdut dah".

" Tapi aku nak tutti frutti".

" Mak buyung dah naik dauuun~". Fira bantai gelak.

" Okay-okay. Jom. Aku belanja".

" Chantek !!".

Beautiful Heartbeat ✔️Where stories live. Discover now