Bab 5 |scuba 🐳

15.5K 386 0
                                    

Tali kasut adidas diketatkan. Aku mula berjogging ditepi pantai. Aku sengaja memilih waktu-waktu sebegini untuk jogging. Bukan apa, time-time macam ni tak ramai orang and boleh tunggu matahari terbit sekali.

Aku terduduk kepenatan. Laut yang terbentang luas menarik minatku. Matahari mula menampakkan sinarnya.

"Finally, dapat jugak tengok sunrise". Peluh diseka dengan sapu tangan. Tiba-tiba mamat sewel tu duduk disebelah aku.

" Tak best laa tengok sunrise sorang-sorang. Biar I teman you". Air mineral disuakan kepadaku.

" Thanks". Aku buka penutup botol.

" The hell, you ni dah kenapa !!". Laith meraup rambutnya yang basah. Dia merenung aku dengan renungan yang tajam.

" Aku rasa jijik sangat bila....". Aku letakkan tanganku di bibir Laith.

" Lips kau sentuh lips aku". Aku bangun dan terus pecut balik ke bilik.

" Bitch kau Laith. Look, dia dah benci gila kat kau".

# # #######

" Aku nak balik !! Aku tak kira kau kena jemput Aku jugak". Ayiq menguntum senyuman.

" Okay...Esok Aku ambil kau pukul 5 petang. Tunggu kat jeti". Gagang telefon diletalkkan. Iphone dicampak keatas katil.

Jam tangan ditoleh. Omaigoddd, dah lambat.....

Skinny jeans dan longsleeve tshirt tersarung dibadan. Rambut diikat ponytail. Done !! simple but nice.

" I am sorry. I'm late". Staf bernama Iqbal hanya tersenyum.

" Its okay Cik Aina. Tak kan saya nak marah orang cantik macam cik Aina". Lega aku dengar.

" Kalau macam tu jom la start".

" Ehh, sabar cik Aina. Kita kena tunggu lagi sorang". Iqbal masih lagi dengan senyumannya. Muka not bad laa jugak.

" Bukan ke saya booking private package ? Kenapa ada orang lain ?".

" Hy, sorry lambat !!". Laith hanya memakai seluar pendek dan shortsleeve. Berseri-seri muka dia.

" Whatt !! Kenapa ada dia ??". Iqbal dah serba-salah.

" Maaf Cik Aina, ini arahan Tuan Laith. Dia yang akan teman Cik Aina scuba nanti". Aku berkira-kira hendak pulang ke bilik. Laith menarik tanganku.

" Disaster !! Sex harassment. Lepaskan tangan I " Aku menarik tanganku.

Hilang mood nak scuba sebelum balik KL. Laith yang baru tersedar kesilapannya, cepat-cepat melepaskan cengkaman tangannya.

" Jom la. I teman scuba. Rugi kalau tak cuba. It just you and me ". Laith provoke.

" Kalau tak disebabkan I dah banyak habis duit untuk scuba, I tak hingin laa nak pergi dengan you".

Perjalan menaiki bot mengambil masa kira-kira 5 minit. Aku mula memakai tank oksigen dan kaki renang. Iphone dan purse aku tinggalkan kat seat bot. Laith juga sedang memakai oxygen tank.

" Can I ask you something ?". Laith tiba-tiba bertanya. Aku angguk.

" You takut swim tapi kenapa nak scuba ?". Aku dah agak dah. Mesti dia tanya aku soalan ini. Ramai jugak la yang tanya aku pasal bende ni, include Azim.....

" I takut lemas kalau swim and I jenis yang tak boleh tahan nafas lama-lama. Tapi kalau scuba, I tak takut sebab ada oxygen tank". Laith mengangguk-anggukkan kepalanya.

" Jom lah scuba. I cant wait gor for any longer".

" I ada satu syarat. You boleh scuba tapi tak boleh jauh dari I. Faham ??". Aku ketawa.

" You tak perlu jaga I macam I ni budak kecik".

" Awak dibawah tanggungjawab saya. Anything happen, saya yang kena............" Splashhhh. Aku dah selamat terjun dalam air. Mamat sewel tu membebel tak habis-habis, soo boring. Gerak lu pape hal roger.

Aku nampak mamat sewel tu dah terjun. Dia berada tak jauh dari aku. Dia bergerak menghampiri aku. Makin laju aku lari. Geli doh rapat-rapat dengan gigolo macam dia.

Batu karang kat sini memang superb. Cantik gila. Aku pegang coral dengan tanganku. Laith mengerak-gerakkan jari telunjuknya kekiri dan kekanan.

"ouh !! tak boleh sentuh rupanya". Laith memaksa aku memandangnya. Dia tiba-tiba mencabut oxygen mask. He tries to tell me something. Mulutnya bergerak-gerak mengatakan sesuatu. Aku tak dapat menangkap maksudnya. Dia memeluk aku secara tiba-tiba. Aku mula mengherotkan tubuhku meminta dia merungkaikan pelukan. Dia memelukku dengan lebih kuat.

Aku timbul di permukaan dan sedaya upaya cuba meloloskan diri kedalam bot. Perasaanku dah bercampur. Happy,takut,excited, sedih. It getting worst

" Whats wrong with you ?". Aku mula menanggalkan oxygen mask dan terus memarahinya. Dia tertunduk. Seolah-olah jijik memandang mataku.

" Dah la. Jom balik". Enjin dihidupkan, bot menuju kearah resort.

" Kau cakap apa tadi. Time scuba tadi kau ada cakap something kat aku kan?. Kau nak cakap apa. Tell me ". Laith masih mendiamkan diri.

" Hey I talking to you".

" Hati-hati time scuba". Sepatah dia jawab. Tapi aku rasa dia cakap macam panjang tadi..... whatever.

" I dont want loose you again". Laith mengeluh.

Sampai di jeti, Iqbal sedia menungguku.

" Lega hati saya, Cik Aina selamat sampai di resort". Aku senyum.

" Thank you. Saya mintak diri dulu". Aku berjalan menuju kebilik. Laith menghantar aku dengan jelingan matanya.

Beautiful Heartbeat ✔️Where stories live. Discover now