33. En sand forklaring & High School Musical trusser

4.9K 166 245
                                    

F I N A L
P U N C H

Jake og jeg træder ind i et kæmpe palæ. Ham Matthew må være noget af en rig gut. Gad vide om han var en af de fyre, som Jake var sammen med den dag, hvor han hjalp mig? I dunno.

'Hips don't lie' bliver spillet på fuld skrue og en masse mennesker danser, drikker og snaver. Det er lang tid siden, at jeg har været til en teenage fest. Eller kan man overhovedet kalde de her folk teenagere? Hvad er man egentlig, når man går på College? Ung voksen? Det siger vi bare. Pointen er, at jeg ikke har været til fest siden episoden med Kyle, og jeg havde ærligt ingen planer om det, men Jake havde brug for min hjælp. Jeg kan ikke lade hans forhold smuldre, bare fordi jeg er en bitch. Derfor er jeg her. Desuden er der ingen chance for, at røvhullet Kyle er her. Han er ikke sej nok.

Jeg hænger random Jason's læderjakke på en knage, som jeg "ved et uheld" tog med. Altså jakken, ikke knagen.

En mørkhåret pige træder ind foran os, med en mørkhåret dreng i hånden. Jeg genkender langsomt drengen. Det er ham med den specielle tøjstil, som sad på den samme bil som Jake, den der aften, hvor Jason næsten døde. Ahhh. Matthew? Is that you?

"Jake!" Udbryder pigen. Da hun ser mig, rynker hun straks på øjenbrynene. "Er det her virkelig det rette tidspunkt til at foreslå trekanter?" Spørger hun så. Jeg ser underligt på hende og prøver at holde mit grin inde, ved at holde en hånd for munden, men det lykkes ikke. Fyren, som jeg vil mene er Matthew, griner også.

"Jeg er dum, men ikke så dum Anna. Blue her," Jake peger på mig og vender sig så mod Anna igen. "Er Laura og jeg's redning," forklarer han, men Anna ser bare forvirret på hende.

"Åh, jeg er med!" Udbryder Matthew fyren. "Du er hende pigen fra baren," han smiler til mig, og jeg smiler tilbage.

"Jah, jeg er her for at redde dagen..." Mumler jeg. Matthew griner og rækker mig sin hånd.

"Jeg hedder Matthew," siger han højt, fordi han åbenbart tror, at jeg ikke kan høre ham. Jeg havde ret, hah, han er Matthew. "Det her er Anna, min kæreste," fortæller han så. Anna ryster min hånd med mistroiske øjne og læner sig så op af Matthew.

"Jeg har brug for alkohol," fortæller hun, imens hun besværgligt sætter sit korte mørkebrune hår op i en hestehale. Matthew ser irriteret på hestehalen og hiver forsigtigt elastikken ud. Anna laver brokkende lyde og skubber med et surmulende ansigt sit hår om bag ørerne. Matthew, hvis meget mørke hår hænger ned i panden griner af sin kæreste og kysser hende på panden. Også i dag er hans tøj bemærkelsesværdigt. Han har nogle sorte Dr. Martens støvler på, meget hullede lyseblå cowboybukser, som sidder løst men bliver holdt oppe ved hjælp fra et læderbælte. En sort sweatshirt med et Nike logo og en læderhalskæde hængende om halsen. Jeg elsker hans tøjstil.

"Okay, vi ses folkens," siger Jake, før han tager fat om mit håndled og trækker mig ind i stuen. Her er dansegulvet og baren. Jeg vil virkelig gerne danse, men Jake har selvfølgelig andre planer. "Bare rolig, jeg ved lige, hvor hun er," mumler han, imens han trækker mig op imod den opsatte bar. Han stopper med lidt afstand og nikker mod en pige, som vender ryggen mod os og sidder og drikker alene.

"Kan jeg stole på, at du fortæller sandheden, i stedet for en løgn, så hun vil droppe mig, og du kan få mig for dig selv?" Spørger han nervøst. Jeg griner og klapper ham på kinden som en trøst.

"Som om jeg gider have dig," svarer jeg.

"Nårh jo, det glemte jeg. Du er sammen med Jason. Okay, ingen bekymringer så. Red mit forhold, eller jeg jager dig og fodre dig med guldfisk," og før jeg kan protestere, er han forsvundet hen til en eller anden fyr, som han kalder for Wesley.

Final Punch | ✓Where stories live. Discover now