7. chosen one?

351 27 3
                                    

p.o.v Pascal

Ik hoor dat mijn vader in de deuropening staat. Ik ben bang. Ik weet dan mijn vader iets met me van plan is. Hij loopt naar me toe. En dan pakt hij mijn arm. Hij trekt me omhoog en duwt me uit de kamer. Ik val op de grond. "Meekomen. Je moeder en ik hebben nog meer te doen." Hij duwt me de trap op. Als we uiteindelijk uit de kelder zijn drukt mijn vader een brief met coördinaten in mijn handen. Het is weer zover. ik moet weer drugs wegbrengen. Waarom moet ik dat doen? Iedereen van mijn leeftijd gaat naar school, spreekt af en heeft plezier. En ik? Ik word als een speeltje gebruikt door mijn ouders. Ik moet drugs wegbrengen, word in elkaar geslagen en ik word opgesloten in kelders. Ze proberen me op allerlei manieren pijn te doen. En ik kan niks doen. Ik heb niemand. Ik heb geen vrienden, familie en Kevin is nu ook weg. de voordeur wordt opengedaan en ik word naar buiten gesmeten. Ik loop naar de plek waar ik heen moet. Het is weer zo'n donker steegje. Ik zie een man staan met een lange jas en een hoed op. Ik geef het af en loop weg van de man. Zal ik nu naar huis gaan? Ik wil niet naar huis, maar ik weet dat als ik niet terugkom ik een enorm groot probleem heb. Ik ken mijn ouders langer dan vandaag. Dan zie ik opeens een jongen uit het bos lopen. Hij is ongeveer dezelfde leeftijd en heeft donkerblond haar. Hij huilt. Wat is er met hem gebeurd? Heeft hij pijn? Is hij iemand verloren? Heeft hij ook problemen thuis net als mij? Er gaan zoveel vragen door mijn hoofd heen. Hij ziet mij kijken. Ik kijk snel weg. Waarschijnlijk gaat het om iets wat mij toch niet boeit. Ik loop met tegenzin naar huis. Als ik voor de voordeur sta, pak ik mijn huissleutel en draai ik de deur open. Als ik het huis instap, hoor ik mijn ouders met 2 mensen praten in de eetkamer. Ik doe de voordeur dicht. Blijkbaar iets te hard. "PASCAL!! KOM EENS HIER!!"roept mijn vader. Ik zucht. Wat gaat er nu weer gebeuren? Ik loop de gang uit en ga naar de eetkamer. Mijn vader zit tegenover een andere man. Naast die man zit een vrouw. "meneer en mevrouw Frieser, dit is nou dat nutteloze kind waar ik het overhad." "Wij hebben er ook twee":zegt de vrouw tegenover mijn moeder. ik sta er een beetje ongemakkelijk bij. "WEGWEZEN NU, PASCALL" :schreeuwt mijn vader opeens. Ik loop maar naar boven, want ik wil geen problemen. Ik ken die 2 andere niet, maar als ze met mijn ouders omgaan zegt dat al genoeg. ik loop de eetkamer uit. In de gang blijf ik nog even staan. Waar zouden ze het over hebben? Ik hoor dat ze het over iemand hebben die Jeremy heet.  Ik negeer het maar en loop de trap op. Mijn slaapkamer is op zolder. Als ik mijn kamer binnenstap, is het eerste wat me opvalt de lege kooi van Kevin. Het ziet er zo verlaten uit. Ik probeer niet aan Kevin te denken, maar dat is bijna onmogelijk. Ik ga op mijn bed zitten. Ik pak mijn telefoon en kijk op Youtube. De video's van Pewdiepie maken me altijd wat vrolijker. Zijn video's zorgen ervoor dat ik alles voor even vergeet. Ik ga naar zijn kanaal toe en klik een video aan die me wel leuk lijkt. Eindelijk een beetje rust. Eindelijk even weer een beetje vrolijkheid. 


P.o.v. Harm

Ik loop door het bos heen. Ik word door het bos altijd zo rustig. De wind die de bladeren laat dansen. De vogels die zingen en fluiten. Het laat me even alles vergeten. Ik ga van het pad af. Ik weet niet hoe, maar het gaat vanzelf. Ik loop dieper het bos in. Na een tijdje stop ik met lopen. Ik sta stil. Opeens word ik verblind door heel erg fel licht. Er vormt zich een cirkel van vuur om me heen. Wat gebeurt er? Dan zie ik opeens een boek zweven in de lucht. Ik pak het boek. Dan wordt het felle licht minder en dooft het vuur. Ik ga verward op de grond zitten. Waarom was er opeens fel licht? En wat deed dat vuur om me heen? Ik kijk naar het boek in mijn handen. Op de kaft staat een vlam. Ik twijfel niet en open het boek. Er staat iets heel raars in.


Water en Vuur.

De een het Water. De ander het vuur.

De pijn, het verdriet, de woede

de 2 uitverkorenen zullen iedereen redden

en zullen ontzettend veel betekenen

TearsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu