P.o.v. Pascal
Ik zit nog steeds op het bankje. Ik zie dat het langzaam donker begint te worden. Zal ik naar huis gaan? Ik besluit maar te gaan, want ik heb het erg koud en ik heb honger. Langzaam sta ik op en loop ik naar huis. Als ik voor mijn huis sta twijfel ik nog een beetje. Ik bel toch maar aan. De deur vliegt open en mijn vader staat in de deuropening. Hij pakt me vast aan mijn haar en trekt me naar boven. Hij duwt me op de grond en loopt de kamer uit. Hij doet de deur dicht. Ik wil snel de deur weer opendoen, maar dan zie ik dat de deur op slot zit. Lekker hoor. Eerst de hele dag buiten opgesloten zitten. En nu in mijn eigen kamer. Gelukkig is het hier wel warmer, maar er is hier geen eten. Ik ga in mijn bed liggen en pak mijn telefoon erbij. Ik open Youtube, en begin weer met kijken.
P.o.v. Jeremy
Harm en ik lopen het bos uit. Harm woont niet ver van het bos, dus we hoeven niet lang te lopen. Gelukkig maar, want stel dat mijn vader me weer zoekt. Wanneer we bij het huis van Harm staan, kijk ik nog een keer om me heen. Harm opent de voordeur en we lopen naar binnen. De moeder van Harm heeft de tafel al gedekt. "Mam, is het goed als Jeremy mee eet?" "Tuurlijk!" Ik ga zitten en Harm geeft mij een bord met pasta. Harm's moeder kan geweldig goed koken. Ze kan het in ieder geval beter dan mijn ouders. "Waarom kom je eigenlijk hier eten, Jeremy?" vraagt Harm's moeder aan mij. Ik kijk Harm aan. Wat moet ik zeggen? "Jeremy's ouders gaan vanavond uit eten, maar ze lieten het pas net weten." Zegt Harm. Ik knik. "Oke!" Zegt de moeder van Harm en we eten weer verder.
*Skip eten. Harm en Jeremy zitten boven op Harm's kamer*
Mijn ogen kunnen ieder moment dichtvallen. Dat is wel logisch na wat er allemaal vandaag is gebeurd. "Zullen we een film gaan kijken?" Vraagt Harm. "Ja hoor." Ik ga op Harm's bed zitten. Harm doet de tv aan (Wat een luxe xD) en komt naast me zitten. "Wat voor een film wil je kijken?" "Eehm, I don't know" "Oke, ik heb een idee. De eerste film die we tegenkomen gaan we kijken." Ik weet 100 procent zeker dat dat idee van Harm niet goed gaat komen, maar proberen kan altijd, toch? We doen onze ogen dicht en klikken iets aan. Als ik mijn ogen weer open zie ik dat het een horror-film is. "Zullen we deze film dan maar kijken?" vraagt Harm aan mij. "Ik vind het best." Harm zet de film aan en we beginnen met kijken.
P.o.v. Harm
De film is best eng. Ik heb het gevoel alsof Jeremy steeds dichter tegen me aan komt zitten. Ik vind dat niet erg, want ik heb nog steeds gevoelens voor hem. Ik kijk naar Jeremy, maar dan zie ik dat hij in slaap is gevallen. Ik stap van mijn bed af en leg Jeremy goed neer. Ik doe een deken over hem heen. Wat ligt hij er schattig bij. Zou ik het hem ooit kunnen vertellen wat ik voel? Zou hij me dan respecteren of uitlachen? Zou hij hetzelfde voelen? Nee, dat kan niet. Hij valt gewoon op het andere geslacht, en ik val op jongens. Ik ga met mijn hand door zijn mooie donkerblonde haren heen. Na een tijdje besluit ik ook om maar te gaan slapen. Ik ga naast het liggen. Ik doe mijn ogen dicht en val in slaap.
P.o.v. Link
"Goedemorgen Link." hoor ik Joost zeggen. "Laat me slapen Joost." "Link, het is al laat." "Ga weg" Ik hoor Joost de kamer uitlopen. Eindelijk kan ik weer verder slapen. Maar dan hoor ik iemand weer de kamer binnenlopen. Ik probeer het te negeren. Maar al gauw lukt dat niet meer. Iemand gooit water over me heen. Ik schrik wakker. "Goedemorgen slaapkop." "Joost, ik ben helemaal nat." zeg ik nog half slapend. "Dat zie ik wel." zegt Joost lachend. "Stop met lachen, dit is niet leuk." probeer ik zo serieus mogelijk te zeggen, maar zelf ga ik ook helemaal stuk. Joost pakt een handdoek en gooit hem naar mij. Ik vang hem en droog mezelf af. "Joost, ik heb een klein probleem." "Wat is er, Link?" "Ik heb geen kleren." "Leen maar wat van mij." Joost loopt de kamer uit en ik open de klerenkast van Joost. Ik pak gewoon een basic wit t-shirt en een broek. Wanneer ik de kleren aan doe merk ik dat ze veel te groot zijn. Ik moet het er maar mee doen. Ik loop naar beneden. Joost staat in de keuken ontbijt klaar te maken. Wanneer hij mij ziet barst hij in lachen uit. "Is het echt zo veel te groot?" vraag ik. "Je moet nog een beetje groeien, Link." Zegt hij lachend. "Of jij moet krimpen." zeg ik nu ook lachend. "Je ziet er wel cute uit hoor." Een warm gevoel schiet er door mijn lichaam heen. Noemde hij me nou cute?
P.o.v. Jeremy
"Wakker worden Harm!!" Ik probeer Harm wakker te schudden, maar tot nu toe is dat niet echt gelukt. "Jer, ik ben moe, ik wil slapen." hoor ik Harm op een slapende toon zeggen. "Haaaarmm, wakker worden nu!" probeer ik, maar tevergeefs. Ik moet iets anders proberen. Ik pak zijn arm vast en trek hem van het bed af. Opeens is hij klaarwakker. "Moawnn! Jij hoort echt bij de nare moawnen!" Ik lach. "Kleed je nou maar om, ik heb honger!" Ik weet niet wat ik deze ochtend heb, maar ik ben ontzettend hieper. Terwijl Harm zich omkleed, loop ik naar zijn badkamer om mijn haar te doen. Wanneer we naar beneden lopen, zie ik dat er een briefje op de keukentafel ligt. Harm heeft het kennelijk ook gezien. "Wat is dat?" vraagt hij aan mij. "Dat moet je niet aan mij vragen." Harm pakt het briefje en leest het voor:
Ik heb vandaag een vergadering dus ik ben er de hele dag niet.
Kunnen jullie brood halen, want ik heb vanochtend het brood opgemaakt.
Groetjes mam
"Zullen we dan maar gaan?" vraag ik aan Harm. "Heb je te veel koffie op ofso?" "Ik heb gewoon teveel energie! Ik wil wat doen." We trekken onze jassen aan en lopen naar buiten. "Naar welke bakker gaan we?" vraagt Harm aan mij. "In ieder geval niet de bakker tegenover mijn huis. you know the reason why." Ik kijk Harm aan. Aan zijn gezicht te zien snapt hij nog steeds niet hoe ik zoveel energie heb. Ik snap het eigenlijk ook niet, maar het doet er ook niet toe. Ik ren loop alvast vooruit. Harm is gewoon veel te langzaam. Wanneer ik het steegje uitloop, zie ik dat Harm nog niet eens het steegje is ingelopen. Ik besluit om hier op hem te blijven wachten. Opeens word ik vastgepakt. Twee stevige armen hebben me vast en ik kom niet meer los. Er word een doekje voor mijn gezicht gehouden, en alles wordt wazig. Het laatste wat ik mee krijg is dat ze me in een zak proppen en me in een auto gooien.
Halloow mensen
Cliffhanger, wat ben ik toch weer aardig
JE LEEST
Tears
FanfictionJeremy heeft het moeilijk thuis. Zijn ouders mishandelen hem en zijn broertje Enzo Frieser. Wanneer hij het niet meer trekt, vlucht hij het bos in. Daar gebeurt iets wat hij niet had zien aankomen. Harm is de beste vriend van Jeremy. Ze vertellen al...