28. The game (Jeremy)

197 18 0
                                    

p.o.v. Jeremy

Ik voel dat ik ligt op een harde ondergrond. Waar ben ik? Ik open langzaam mijn ogen. Wacht, ik zit in een kooi! De kooi staat middenin mijn slaapkamer, maar mijn slaapkamer ziet er niet meer zoals vroeger uit. Overal zie ik bloed. Ook zie ik overal bierflesjes liggen. Ik probeer de kooi te openen, maar het lukt niet. Zit ik hier vast? Ik begin in paniek te raken. Wat nou als ik hier nooit meer uit kom? Opeens hoor ik een stem. *Niemand zal merken dat je hier zal wegrotten.* "Wie ben jij?" roep ik hard. Mijn stem galmt door de kamer heen. Ik krijg geen antwoord. Waarom zit ik hier? Wat is er allemaal gebeurd? Opeens merk ik dat mijn handen onder het bloed zit. Ik kijk naar mijn kleren, die ook helemaal onder het bloed zitten. Opeens kan ik nog maar aan een ding denken. Harm. *Waarom besteed je tijd aan hem. Hij houd toch niet van je. Hij gebruikt je.* Hoor ik de stem weer zeggen. "Dat doet hij wel!" Schreeuw ik terug. *Waarom zou hij van je houden? Jij bent gewoon een nutteloos schepel.* Ben ik dat? Zien mensen me als een nutteloos iemand? *Heb je niet naar je vader geluisterd? Je hebt nooit mogen bestaan!* Een traan rolt over mijn wang heen. Er geven mensen om me, toch? *Denk je echt serieus dat er iemand om je geeft? Waar is iedereen nu dan? Niemand helpt je! Waarom? Niemand geeft om je!* "Niet waar!" schreeuw ik door de kamer heen. *Waar is Harm dan hé? Hij is hier niet om je te helpen. Hij gebruikt je gewoon!*  Ik druk mijn handen op mijn oren. "Dat is niet waar!" *Denk je nou serieus dat dat helpt. Je bent nog dommer dan je eruit ziet. Ik zorg ervoor dat je gewoon de harde waarheid te weten krijgt!* "Je lult maar gewoon wat!" Schreeuw ik nog harder. De tranen stromen over mijn wangen heen. *Denk je dat ik lieg? Jij hebt jaren tegen bijna iedereen gelogen over je thuissituatie! Wie is hier de leugenaar?* "Ik ben geen leugenaar!" *Je begint steeds meer op je ouders te lijken, Jeremy! Zie je dat dan niet?* "Ik lijk niet op mijn ouders! Ik wil niet op ze lijken!" *Dat je niet op ze wilt lijken betekent niet gelijk dat je niet op ze lijkt!* Ik probeer de stem uit mijn hoofd te zetten, maar het lukt niet. *Kijk naar al de pijn die je hebt aangericht! Je ouders deden hetzelfde!* "Dat is niet waar!" roep ik boos door de kamer heen. Ik sta op. Mijn bloed begint te koken. *Wordt kleine Jer nu ook nog eens boos? Dat werden je ouders ook altijd op je, omdat je zo'n mislukt kind was!* "Ik ben niet mislukt." zegt ik woedend. Ik begin met mijn lichaam tegen de kooi aan te beuken in de hoop dat de kooi openbreekt. Na een tijdje geef ik het op. Ik ga op de grond liggen en barst in tranen uit. *Zie je hoe een zwak, klein, mislukt kind je wel niet bent?* "Ik ben niet mislukt." zeg ik snikkend. Ik zeg het niet tegen de stem, maar meer tegen mezelf om mezelf te overtuigen dat het niet waar is. *Jawel Jeremy! Je durft het alleen niet toe te geven.* "Ik ben het niet." zeg ik nog zachter. *Noem dan één reden om niet mislukt te zijn!* Er komt niks uit mijn mond. Ik kan niks bedenken. Ben ik dan echt mislukt? Niet gemaakt voor deze wereld? Gewoon geboren om te mislukken? *Ja Jeremy, je bent geboren om te mislukken. Je vader heeft gelijk. Je hebt nooit mogen bestaan!* Die woorden doen me pijn. Ik besef me nu pas eigenlijk dat mijn ouders gelijk hadden. *Ze hebben al je hele leven gelijk. Ieder woord dat ze tegen je hebben gezegd is waar!* Ik begin nog harder te huilen. *Herhaal mijn woorden maar. Ik, Jeremy Frieser, ben geboren om te mislukken. Alles wat ik zal doen zal fout gaan, want ik ben geboren om te mislukken.* Ik luister naar hem. Hij heeft gelijk. "Ik, Jeremy Frieser, ben geboren om te mislukken. Alles wat ik zal doen zal fout gaan, want ik ben geboren om te mislukken." zeg ik zacht. *Harder!* "Ik, Jeremy Frieser, ben geboren om te mislukken. Alles wat ik doe zal fout gaan, want ik ben geboren om te mislukken." *Herhalen!* "Ik, Jeremy Frieser, ben geboren om te mislukken. Alles wat ik doe zal fout gaan, want ik ben geboren om te mislukken." "Ik, Jeremy Frieser, ben geboren om te mislukken. Alles wat ik doe zal fout gaan, want ik ben geboren om te mislukken."

TearsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu