31. The story

186 16 0
                                    

p.o.v. Link

Het is een uur later. Jeremy en Harm zijn nog steeds niet wakker. Ik begin dorst te krijgen. "Hebben jullie ook zo'n dorst?" zegt Pascal. Ik knik. "Zal ik anders wat drinken halen. Ik woon toch best dichtbij." De jongens kijken elkaar aan. "Ja hoor!" Pascal richt zijn aandacht weer op de bladeren die op de grond liggen. "Ik vind het best. Maar kom alsjeblieft snel terug." Voor ik het weet raken 2 zachte lippen de mijne. Ik wou dat dit moment eeuwig kan duren. Maar voor ik het weet haalt Joost zijn lippen van de mijne. "Tot zo!" Zegt hij lief. Ik zwaai naar hem en begin te lopen. We waren best wel diep in het bos, maar op de een of andere manier weet ik wel waar ik heen moet. Voor ik het weet sta ik aan de rand van het bos. Ik loop rustig naar huis. Mijn ouders zijn niet thuis. Want ze zijn een weekje op vakantie. Ik loop mijn huis in. Wat zal ik meenemen. Ik pak 5 blikjes cola en 5 flesjes water. Als Harm en Jeremy wakker worden, hebben ze ook wat te drinken. Ook pak ik 2 kussens en een enorme deken. Ik pak nog een zak chips uit de kast en stop alles in mijn rugzak. Ik loop de deur weer uit en doe hem op slot. Opeens zie ik mijn beste vriend Don staan met 3 andere jongens. 2 lijken heel erg op elkaar. De derde lijkt heel erg op Jeremy. Ik begin sneller te lopen. Ze mogen me niet zien. Ik zou zo snel mogelijk terug zijn, dat heb ik Joost belooft. Zo snel als ik kan loop ik naar het bos toe. Volgens mij hebben ze me niet gezien. Ik begin langzamer te lopen. Ik weet weer precies waar ik heen moet. Na een tijdje komt ik uit bij de plek waar Joost en Pascal zitten. Ik zie alleen Joost niet zitten. Waar is hij. Opeens worden mijn schouders vastgepakt en word ik naar achter getrokken, waardoor ik op de grond kom te liggen. "Jooost!" Zeg ik lachend. Joost steekt zijn hand uit en trekt me omhoog. We gaan samen weer naast Harm en Jeremy zitten. "I-is dat J-jeremy?!" Hoor ik een onbekende stem zeggen. Ik draai me om en zie Don met de 3 jongens. Ik wil antwoorden, maar wordt onderbroken door Jeremy. "Enz?" Jeremy opent langzaam zijn ogen. De jongen die erg op Jeremy lijkt rent naar Jeremy toe en gaat naast hem zitten. Jeremy gaat rechtop zitten en wrijft in zijn ogen. "Jeremy, ik heb je overal gezocht!" Hij geeft Jeremy een knuffel. De tranen stromen over zijn wangen heen. "Rustig Enzo, je hebt me gevonden." Enzo laat Jeremy weer los. "Wie zijn dat allemaal? Wat doen ze hier?" vraagt Jeremy, terwijl hij verbaasd om zich heen kijkt. "Dat vraag ik me ook af!" zegt Don, die geïrriteerd een stap naar voren zet. "Leg het uit!" hoor ik een stem zeggen. Joost en Pascal horen de stem ook, want ik zie ze zoekend om zich heen kijken. "Leg het ze uit. Van A tot Z!" hoor ik die stem weer zeggen. Het is dezelfde stem als de vorige keren. Ik schraap m'n keel en neem het woord. "Het begon allemaal met nachtmerries. Ik had iedere nacht een andere nachtmerrie..."

"We namen Harm en Jeremy mee en brachten ze hier naartoe..." Er volgt een stilte. Harm is nog buiten bewustzijn. Jeremy is tijdens het verhaal bij hem gaan liggen. Ze liggen nu best cute samen. "Zijn jullie een stel?" Hoor ik Enzo lachend zeggen, terwijl hij naar Harm en Jeremy wijst. Jeremy knikt en begint te blozen. Op dat moment wordt Harm ook wakker. Wakker Jeremy ziet dat Harm wakker is de blijdschap uit zijn ogen te lezen. Jeremy slaat zijn armen om Harm's lichaam heen. Harm ligt nog half te slapen. "Jer, wat doen al deze mensen hier? En wat doet Joost hier?" Harm begint sneller te ademen, dat zie je gewoon. Jeremy legt zijn vinger om de lippen van Harm. "Sshh, rustig maar Harm. Ze hebben ons geholpen. Joost, Link en Pascal hebben ons daar weggehaald." "Oke." zegt Harm. Zijn ogen vallen weer dicht. Hij is weer in slaap gevallen. Joost en ik kijken elkaar aan. volgens mij denken we er precies hetzelfde over. "Wat zijn ze schattig samen." fluistert Joost in mijn oor. Ik begin te grinniken. "Net zoals jullie!" zegt Pascal zacht. Joost en ik beginnen te blozen. "Zullen we met z'n alle naar mijn huis toe gaan?" vraag ik aan iedereen. Iedereen stemt in en we lopen richting mijn huis. Jeremy draagt Harm op zijn rug. Ik kijk ernaar. Opeens pakken 2 handen mijn benen. Ik word omhoog getrokken, waardoor ik op de rug van Joost beland. Ik leg mijn hoofd op zijn schouder. Wat hou ik toch van hem. 

TearsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu