"Jimin."
"Ya cikgu.
"Tolong jawabkan soalan yang nombor satu.''
Cikgu math aku suruh Jimin jawabkan soalan yang ada teoreom pythagoras. Dan jimin bangun dan terus menuju ke depan kelas.
Aku dah gigit segala benda dah kat belakang. Best doo walaupun hanya boleh tengok dari jauh. Back figure dia menarik beb. Aku tak boleh nak kawal mata aku. Haha
Bapak pandai lah budak tu. Dia dapat jawab? Aku dah sampai nak terkoyak kertas sebab asyik padam je jawapan tapi Jimin sekejap je dah siap.
Tulisan dia lawa nak mampus. Jeles aku. Tulisan aku pula hemph tak bernafsu orang nak baca.
"Hensemnya suami aku." Mata aku meluas.
''Syamimi ooo syamimi."
Aku tak perasan langsung cikgu tengah panggil aku. Masa tu aku nampak Jimin sorang je dalam kelas. Serius!
"MIMI? Awak tidur ke?"
Allahu.. Semua pakat pandang aku. Malunya. Jimin pun tengah pandang aku. Aaaaaa malu, malu. Kena marah depan crush. Tebal muka seinci.
"Jawab no.2."
Berdebar gila aku lepas dengar ayat tu. Aku dah buat tapi aku tak pasti betul ke tak. Macam mana ni.
WAIT
Kalau nombor dua maknanya aku kena buat sebelah Jimin ke? Kyaaaaaaaaaaa kejodohan apakah yini?
Aku pun berjalan ke hadapan kelas. Jimin masih lagi menulis. Dekat gila aku dengan dia. Boleh luruh jantung aku tau tak.
Dia punya bau perghh...menusuk hidung. Wangi beb. Minyak wangi datuk Aliff ke dia pakai?
Terkulat-kulat aku dibuatnya. Soalan no.2 masyaAllah payah gila. Macam tak betul je apa yang aku tulis.
Tiba-tiba aku rasa macam diperhatikan dari sebelah sisi. Takkan Jimin pandang aku kot. Halamak kalau betul, aku maluuuu.
"Darab lima bukan empat."
Jimin cakap dengan aku? Dia cakap dengan aku weh KYAAAAAAAAA
Aku angguk dan fokus menulis balik. Aku rela dipanggil ke depan kalau inilah yang aku dapat.
Akhirnya siap. Berkat Jimin jawapan aku nampak lagi betul. Dah dua kali dah ni dia tolong aku.
Habislah, aku makin crush kat dia. Susah lah life aku lepas ni.
"Bagus, dua-dua betul. Sekarang boleh duduk."
Aku patut lalu belah kiri tapi aku tersilap lalu belah kanan arah ke tempat duduk Jimin. Hampir je aku langgar dia.
Kau tau apa reaksi dia?
Jimin berhenti. Dia bagi aku jalan dulu. Walawehhhh gentle kau sia. Jimin, ni aku sayang kau ni. Haiihhh..
Dan aku pun berhuhu lah sepanjang hari.
YOU ARE READING
Crush si Obes (P.J.M)
Humorkau ingat sebab aku obes aku tak berhak ada crush? Crush kan free. jadi lantak I -Mimi pelakon reader and aku as mimi park jimin bts as jimin plakon extra- xpayah nak tulis. malas