Jimin Gila!!

386 59 44
                                    

"Mimi hari ni mimi pergi sekolah naik bas tau. Mak lupa nak isi minyak motor. Tinggal separuh takut tak sempat sampai."

''Tapi mak, Mimi..."

Broom broom

Alamak, bunyi bas. Maknanya bas dah lalu rumah jiran. Dah hampir dekat dengan rumah aku. Nampak gayanya terpaksalah aku pergi awal ke sekolah.

Jimin pula memang selalu datang sekolah awal. Mestilah aku terpaksa berdua-duaan dengan dia nanti.

Ya tohan, ujian apakah ini...

Akhirnya aku gagahkan diri juga ke sekolah dengan menaiki bas. Dalam beberapa minit kemudian, akhirnya sampai jua aku ke sekolah.

Masa naik tangga ke tingkat atas aku rasa macam ada cicak masuk dalam seluar. Mengigil do. Aku harap Jimin sampai lewat. Tolonglah...

Pintu masih tertutup. Fuh selamat.

Aku membuka pintu kelas dengan gembiranya.

HSHSHSHSHSHSHS

Aku terkejut beruk. Sikit lagi tak terkentut dalam kain. Kau tahu apa aku nampak?

Jimin tengah duduk atas kerusi Nisha. Atas KERUSI NISHA woi! Sebelah meja aku tu!.

Aduh, aduh, jantung aku berdetak laju. Aku tak pasti dia nampak ke tak tapi serius weh bukan jantung je badan aku tiba-tiba menggigil. Apa dia buat kat situ? MasyaAllah...

Aku berjalan menunduk ke arah tempat duduk aku. Masa tu aku tak tahu nak rasa dan tunjuk reaksi apa. Apa dia nak buat kat aku, aku tak tahu tapi aku takut sangat-sangat.

"J-ji-Jimin, kau ke-kenapa duduk sini?" Aku tergagap-gagap depan Jimin.

"Saja."

Aku hanya mengangguk. Aku yakin mesti dia nak bincang pasal semalam. Aku dah bersedia untuk dengar ayat-ayat berbaur rejection.

"Kelmarin kau kata ada benda nak bincang? Apa?." Aku bercakap sambil keluarkan buku Bio. Malu gila aku nak pandang dia. Bila dekat macam ni, aku rasa nafas aku macam tersekat-sekat. Semoga aku tak mati lepas ni.

"Kau dah lama tak datang sekolah. Ada ke bab yang kau tak faham?.'' Lain yang ditanya lain yang dijawab.

"Hah? Erm..erm bab empat."

"Bab persenyawaan?"

Aduh bongok kau Mimi, kenapalah aku tersebut bab yang sensitif tu. Gilalah. Malu aku.

"Ye hehe.." Aku tersenyum janggal.

Tanpa aku sempat buat apa-apa, Jimin ambil dan membelek buku Biologi aku. Dia terus menerangkan satu-satu bab persenyawaan antara lelaki dan perempuan. Pipi aku dah rasa macam kena bakar. Malu, malu tahu tak?!

Makin lama pipi aku rasa makin panas. Malu sia. Bukan pasal bab tersebut tapi sebab Jimin ajar sambil pandang aku. Aku keliru. Kenapa dia tiba-tiba jadi baik macam ni? Dia sarapan dengan air ketum ke tadi?

"Faham tak?" Jimin tanya aku. Dia perasan agaknya bila aku dah blur semacam.

Aku hanya mengangguk tapi tak pandang muka dia. Aku terus keluarkan buku latihan lepas tu menunduk sambil siapkan latihan yang aku tak siap lagi. Kali ni buku Addmath pula. Aku dah tak kisah, aku main sambar je buku dari beg.

Gila habislah., otak aku tak nak berfungsi pula. Bayangkanlah, macam mana aku nak berfikir dengan jelas bila Jimin ada tepi aku.

Aku rasa dia tengah perhati aku buat kerja. Lama pula tu. Nisha atau siapa-siapa pun tolonglah datang. Korang berak ke apa, nak datang kelas pun lambat. Haish!

Crush si Obes (P.J.M)Where stories live. Discover now