"Sedap betullah aku makan nasi lemak kat kantin tadi." Kata Nisha sambil buat thumbs up.
"Memanglah sedap aku yang belanja." Aku mencebik.
"Sebab tulah kau kena kerap belanja kawan kau ni. Kau sanggup ke tengok kawan kau makin kurus sebab tak lalu makan? Tengok pusat aku dah berpindah ke belakang. Inilah simptom kelaparan."
Banyaklah kau, Nisha oi.
Nisha tiba-tiba pegang lengan aku. Dah kenapa dia ni? Eh, dia selak lengan baju aku?
"Kau nak mencabul aku eh?"
"Kalau aku nak, aku boleh buat lebih dari tu." Nisha buat muka creepy siap jelir lidah macam Suga bts.
Aku terus tunjal kepala dia. Padan muka.
"Aku gurau je lah. Aku nak minta tolong. Tolong tunggu aku kejap. Aku ada kena ambil barang dengan seseorang."
"Patutlah gedik semacam. Nak minta tolong rupanya. Boleh je tapi dekat mana?"
"Depan surau."
Kami berdua berjalan beriringan ke surau sekolah. Masa tu sempat lagi budak kelas lain pandang-pandang kami.
Oklah, pandang Nisha je. Ada aku kisah? Aku hodoh tapi teman lelaki aku kacak! Mohon jealous!
"Aku masuk dalam surau kejap tau. Apa-apa hal panggil aku."
Aku masuk ke dalam surau dan biarkan Nisha bersembang dengan budak lawa mana entah kat luar.
Di dalam surau aku kutip taik cicak. Benci betul lah aku haiwan 'tercinta' tu. Tak ada tempat lain ke nak membuang?. Mintalah dana dengan dato Muhyidin Yasin, buat tandas sendiri. Huh!
"Aik? Buku Infiru. Macam best je. Bacalah kejap."
Aku memang suka baca buku kerohanian. Aku sentuh buku tersebut tanpa basuh tangan. Mianhae..
Helaian buku ku selak dengan cermat.
YOU ARE READING
Crush si Obes (P.J.M)
Humorkau ingat sebab aku obes aku tak berhak ada crush? Crush kan free. jadi lantak I -Mimi pelakon reader and aku as mimi park jimin bts as jimin plakon extra- xpayah nak tulis. malas