Aku nak kurus! Aku nak kurus!
''Yeah hari ni aku nak elak makanan yang tak sihat."
Kriuk kriuk
Bunyi apa tu weh? Kenapa badan aku menggiggil. Lidah aku meliuk-liuk. Ha sudah, apa jadi?
Bau ni macam bau.. Aku yakin bukan bau kentut atau bau ketiak. Ni bau...
"Mimi, meh makan sekali. Ada jiran bagi kfc ni. Peha ayam pun ada tiga ketul ni? Mari!" Panggil ibu.
Tidak! Tidak!
Kaki ku terasa terangkat. Tidak! Sesungguhnya nafsu sedang menguasai ku. Aku menampar-nampar pipi gebu ku tapi tetap tak berkesan.
Fushhhhhhhhh syuuuuuupppp
"Bang, apa benda melintas tadi?."
''Anak kita lah. Lari dah dia hehe sebab nak diet punya pasal."
"Pulak dah. Ingat pelesit tadi."
Setelah aku menghaib, ayah aku memulakan misinya. Dia mengenyit-ngenyit mata dekat mak aku.
"Abang kenapa?"
"Dah tak ada orang ni. Ayuhlah kita huhu."
Dan mereka berdua bangun. Lalu...
KOI MIL GAYA
MERE DIL GAYA huhuhu
Kaki hindustan mak ayah aku guys.. Ada aku kisah. Lantaklah diaorang nak menari ke apa, sebab tu rumah diaorang. Masa tengah gian aku pun dua kali lima. Aku pernah menari lagu FIRE. Tapi perut aku je yang bergerak sebab aku nari sambil baring. Huhu.
***
Biasa lewat petang macam ni tak ada tempat lain aku boleh pergi selain kedai runcit atau taman. Jadi aku pun jalan ke taman.
Usha pakwe? Huhu kalau terserempak dengan crush masa ni gila terbaik ah. Kalaulah berlaku. Kalaulah..
Gilalah.. Aku baru imagine, tak sangka dah jadi kenyataan. Aku nampak Jimin tengah duduk atas bangku.
Kejodohan apakah ini??
Baik aku buat-buat tak nampak dia pastu aku lalu depan dia. Mana tahu dia tegur aku. Ala, takkan dia pun berlagak sampai bagi salam kat aku pun tak nak.
Baru aku jalan setapak dah ada pengacau. Ada pak cik mana entah rampas aku punya peluang.
Arghhhhh geram.
Dari jauh aku nampak Jimin tanya sesuatu kat pak cik tu tapi apesal muka Jimin nampak cemas. Apesal ek? Baik aku dengar dia cakap apa.
Aku pun menyorok belakang pokok. Agak dekat dengan mereka. Harap-harap dia tak nampaklah. Dah la pokok tu lagi kecik dari badan aku.
Aku selak tudung, menampakkan telinga capang aku. Kalau tak buat macam tu telinga aku tak berfungsi. Aku tahu aku pelik.
Ok back to story.
"Pak cik ada nampak tak kucing warna putih yang pakai rantai bentuk hati berwarna biru?"
"Maaf dik, pak cik tak nampak."
Kucing? Jimin ada kucing ke? Wuhuhuhuhu mesti comel kan dia masa tengah bermanja dengan kucing.
Bayang saja pun aku dah gila, kalau aku boleh tengok depan mata, aku rasa aku pergi cabut stereng kereta abah sebab happy punya pasal.
Tapi kucing dia hilang kan tadi?mesti dia sedih. Aku nak pujuk dia, tapi siapalah aku kan.
Aku faham pun sebab aku ada kucing tapi kucing aku tu mengada gila. Berak kat pasir tak nak. Nak juga berak dalam rumah. Hari tu dia berak dalam kotak pensil aku. Kuang ajor!
Aku tengok Jimin duduk di atas bangku. Dia menunduk dan tiba-tiba aku nampak air mata dia menitis.
JIMIN NANGIS??
Weh, cinta hati aku nangis wei. Jimin, janganlah nangis. Kau tau tak, dengan kau nangis macam tu kau buat aku rasa pedih.
Manalah pergi kucing dia. Baliklah meow, kesian Jimin aku. Aku tak sampai hati tengok dia nangis.
Korang tahu kan lelaki Malaysia lah makhluk yang paling susah nak nangis tapi kalau dia nangis maknanya benda tu menyakitkan sangat bagi dia.
Jimin mengelap air mata dan berlalu dari situ.
Aku akan cari kucing tersebut demi Jimin. Tunggu Jimin! Untuk kau aku sanggup cari sampai ke lubang tandas jiran!!
YOU ARE READING
Crush si Obes (P.J.M)
Humorkau ingat sebab aku obes aku tak berhak ada crush? Crush kan free. jadi lantak I -Mimi pelakon reader and aku as mimi park jimin bts as jimin plakon extra- xpayah nak tulis. malas