Reply ke?

351 46 64
                                    

Saya rasa saya boleh bagi awak peluang, apa kata kita jadi kawan baik? Kyaaaaaaa aku masih tak boleh lupa lagi dengan permintaan Jimin.

Jimin, siapa kau sampai boleh buat aku segila ini? Aku dah memang gila. Kau buat macam ni lagi bertambah gilalah aku.

Hshshshshshshshshs

Guys, patut ke aku balas? Aku takut. Kalau dia cari aku macam mana? Ahhhh serabutnya.

Dari semalam lagi aku nak balas chat tersebut tapi aku cuba kawal diri. Aku tak berani. Rasa nak marah je kat diri sendiri sebab penakut sangat.

"Baik aku jangan buat pasal. Telefon kau jangan nak goda aku. Aku takkan balas mesej dia. Tak akan!!" Aku terus simpan telefon dalam laci.

Dua minit berlalu.

Bunyi laci di tarik.

Empat minit kemudian

Laci almari kosong.

Enam minit kemudian

Telefon 'berbaring' di atas katil.

Lapan minit kemudian

Telefon 'mengengsot' dua inci ke arah pemilik.

Sepuluh minit kemudian

Telefon 'tersentuh' kuku.

Dua belas minit kemudian

"Arghhhhhhhhhh...aku tak boleh. Aku nak balas juga! Aku nak balas juga! " Telefon yang berada di tepi paha aku angkat.

Tangan mula tergopoh-gapah menaip password.

"Apesal tak boleh ni.. Huaaaa orang nak cepat. Kenapa ni aaaaaa.. Opss salah tulis. Aku tertulis VTERPIJAKMIMI aduh patutnya VTERCIUMMIMI. Patutlah tak boleh."

Aku cuba sekali lagi yesss.. Berjaya.

"Nak taip apa ni? Ok sayang I Love You. Aish gedik sangat. Ha, Jimin kahwin jom? Eh, merapu kalau macam ni. Ok,ok. Wei Jimin, kaki kau berkulat, aku suka. Haduh apa kaitan dooo.. Aku ni gila lah."

Ape wei.. Aku nak balas apa???.

Ting! Idea menjelma.

Aku pun lembab lah. Jawab jela ya, aku nak kawan dengan kau. Apelah.. Benda senang je pun. Aku yang fikir jauh sangat.

"Jom taip!"

"Mimi oh mimi!"

"Ya mak! Ada apa?"

"Bas sekolah dah sampai. Turun cepat!"

Bas dah sampai arkkkkkkk... Spoil betul la....

Skip

Hari ni aku terpaksa datang sekolah dengan bas sebabnya tayar motor ibunda ku pancit. Sabar je lah. Bas datang awal gila. Aku yakin semua orang tak sampai lagi. Terpaksalah aku mereput dalam kelas sorang-sorang.

"Aduh.. Pintu nak buka macam mana. Alamak habislah aku."

Aku tak pasti pintu terkunci atau apa sebab dari tadi aku cuba tolak tapi tak boleh. Mungkin terlekat atau masa orang terakhir tutup, dia tutup terlalu rapat.

"Aku nak masuk hisk..hiskk..hiskk"

Aku mencangkung di depan pintu kelas sambil mengikat tali kasut. Menunggulah diri ini.. Sedih..

"Kenapa tak masuk?"

"Pintu tak boleh buka."

WAIT, suara siapa kah itu? Aku macam kenal suara tu. Kenapa hati aku berdebar-debar ni? Takkanlah tu...

Crush si Obes (P.J.M)Where stories live. Discover now