Aku buka aplikasi Wattpad. Lebih seminggu juga aku tak update story. Bukan tak ada idea tapi tak tahu kenapa aku jadi tak ada mood.
Oh lupa nak cakap, hari ni boleh bawa telefon ke sekolah. Ada program apa entah aku tak ingat. Pandai-pandailah cari tahu sendiri.
Aku pandang ke arah Nisha. Khusyuk betul dia menilik majalah epop. Almaklumlah ada abe Jhope dia kat dalam tu. Lepas ni sah ada air liur melekat di 'bibir' Jhope. Tunggulah kejap lagi.
Aku curi-curi pandang ke arah Jimin pula. Dia pun sama macam aku bawa telefon hari ni. Khusyuk betul dia layan telefon. Mesej siapalah agaknya. Aku tengok dia online tapi tak chat pun aku.
Sedih hurm.
"Ahh bosannya. Baca cerita dekat Wattpad lah. Cerita apa ya yang best sekarang ni..." Kata ku sambil menekan ruangan 'Home'.
"Woi Mimi! Kau tengok gambar porno dalam kelas! MasyaAllah Mimi!" Sergah Jailani.
Aku tersentak bila ditegur oleh Jailani. Dah la suara dia kuat nak mati. Satu kelas pandang aku dengan muka macam tak percaya. Aku rasa malu sangat-sangat.
"Mana ada!" Aku cuba tukar ke bahagian lain tapi telefon tiba-tiba hang.
Aku tak tengok benda macam tu, guys. Aku bukannya macam Nisha yang malam-malam layan cerita tak bermanfaat. Sebenarnya tadi masa aku tengah cari cerita untuk dibaca, tiba-tiba dekat bahagian reccomendation, Wattpad cadangkan fanfic byuntae dengan gambar kulit yang Allahuu... Tak sanggup aku nak tengok.
Kebetulan pula Jailani bongok tu lalu dekat kawasan meja aku dan dia ternampak fanfic tersebut dan disebabkan itulah dia ingat aku layan benda lucah.
MasyaAllah takdir memang tengah mainkan aku!
"Aku tak tengok lah! Aku tak tengok." Aku sembunyikan telefon yang masih hang ke dalam laci.
"Tak sangka aku weh. Adik beradik King Kong pun layan benda-benda macam tu. Muka je macam innocent tapi hampeh."
Jailani mengutuk aku depan semua. Dia panggil aku king kong? Aku tahu saiz aku besar tapi salah apa aku dekat dia sampai nak hina aku macam tu sekali. Tak payah la permalukan aku depan semua.
Jimin dan rakan sekelas yang lain pandang aku. Aku rasa malu dan terus pandang tempat lain. Nasib baik ada Nisha dekat sebelah. Dia pujuk aku yang terasa ingin menangis.
"Jangan layan, Mimi. Jantan tu, aku doa biar dia jadi obes bila besar nanti. Baru padan muka dia!" Ujar Nisha sambil menjeling ke arah Jailani yang dah berambus dari tempat aku.
"Kau tengok apa yang sampai buat Jailani kata macam tu?" Tanya Nisha sambil memegang bahu aku.
"Entah! Malam ni aku nak cari author buku tu! Aku nak spam vomment cukup-cukup." Aku mengerdipkan mata sebab mata aku dah mula berair. Aku malu dan rasa terhina sangat-sangat.
"Telefon ni pun satu. Buat hal masa-masa macam ni." Bateri telefon aku cabut kemudiannya baru aku masukkan semula.
Akhirnya telefon aku okey balik. Jom kita cari penulis buku tadi. Aku tak puas hati walaupun bukan salah dia. Ah lantaklah!
Ting
"Budak mana pula yang sibuk nak Whatsapp aku masa-masa macam ni? Eh, geram betullah aku." Aku membuka Whatsapp dengan hati yang berapi.
"Eh, Jimin?" Aku terkejut. Serta-merta aku menoleh ke arah Jimin.Ya, dia masih lagi memegang telefonnya. Maknanya memang dia yang hantar.
"Weh, Jimin ke Mi? Balas ahh. Aku nak 'date' dengan Baby Hobie aku." Nisha cium balik buku epop dia.
YOU ARE READING
Crush si Obes (P.J.M)
Humorkau ingat sebab aku obes aku tak berhak ada crush? Crush kan free. jadi lantak I -Mimi pelakon reader and aku as mimi park jimin bts as jimin plakon extra- xpayah nak tulis. malas