Surat

436 49 25
                                    

Baru sebulan aku suka dia tapi tak tahu kenapa aku rasa seksa sangat. Dah macam lima tahun pula aku memendam rasa.

Tapi kalau aku confess kat dia aku yakin dia mesti tolak punya. Budak laki selalu hina aku entah kenapa aku rasa dia pun dua kali lima.

Arghhhhhhh serabut.

Aku pandang sekeliling semua orang dah balik. Kawan aku nisha pun dah balik tapi aku kena tunggu ma aku datang ambil. Bila lah nak sampai.

"Tulis surat cinta untuk Jimin lah."

Aku tulis panjang-panjang. Lepas tu buang. Hurm sedih tapi tak apalah. Bukan orang tahu pun.

Jimin, saya tak pasti macam mana saya boleh suka pada awak tapi saya tak mampu nak nafikannya lagi.

Kenapa awak bantu saya hari tu? Awak buat saya makin sedih. Saya dah jatuh cinta pada awak. Sedih sangat Sebab saya pasti awak takkan balas perasaan saya.

Saya akan selalu doakan kebahagian awak walaupun dari jauh. Senyum lah selalu sebab senyuman awak tu buat hidup saya di sini ceria walaupun selalu dihina.

Saya selalu berharap suatu hari nanti saya akan menerima balasan daripada surat ini tapi itu mustahil. Kalaulah boleh, saya berharap sangat awak membalasnya.

Ikhlas dari seseorang yang mencintai awak.

Kertas tu aku gumpal sekuat hati. Sedih, sayu, patah hati macam-macam ada. Cinta bertepuk sebelah tangan memang mengecewakan.

Belum mencuba pun aku dah terpaksa mengaku kalah. Sayu.

Kertas tadi aku buat kapal terbang. Entah aku sedar ke tak aku dah terbangkan surat cinta aku tadi. Dan ia jatuh ke bawah koridor.

MAMPUSSSSS

Aku berlari ke bawah sebab kalau ada orang kutip mati aku. Laju gila aku berlari. Bangga aku kejap.

Langkah aku terhenti.

JIMIN???

Dia kutip kertas tu gila arrrrrrr.. Nak buat macam mana ni? Dia ambik kertas tu dan buka.

Muka dia terus berubah wei. Entah marah atau meluat aku pun tak pasti. Surat tu dimasukkan ke dalam poket dia.

Jimin berlalu....

Habisslahhhhhhhhhhh akuuuuuuuu
Huwaaaaaaaaaaaaaa

Crush si Obes (P.J.M)Where stories live. Discover now