"Nisha, aku sedih."
"Kenapa pula duhai Mimi ku sayang?" Tanya Nisha. Dia tengah lukis orang lidi bercium. Satu dia tulis huruf 'n' dan satu lagi dia tulis 'v'.
"Aku mimpi buruk, disebabkan mimpi tu aku tak dapat tidur tahu tak?!"
Nisha yang baru saja nak tambah huruf J dan K berhenti tiba-tiba. Dia pandang aku semacam.
"Mimpi apa? Jhope hamil? Perempuan mana yang buat?! Cakap cepat!''
Aku tonyoh kepala Nisha. Ada ke patut orang tengah bimbang dia main-main pula.
"Aku gurau jela. Ha cerita cepat. Aku teringin nak tahu ni."
Guys, prepare your heart.
''Semalam kan aku.. aku mimpi.."
"Kau mimpi apa? Cepatlah."
"Aku..."
"Eh, Mimi.. Mimpi apa sebenarnya ni?"
"Aku takut nak cerita. Lagipun mimpi ni mimpi yang.."
"Janganlah buat aku saspen, ceritalah weh.. Ala kau ni."
Aku menarik nafas sedalam mungkin. Mata ku sempat mengerling ke arah Jimin. Air liur ditelan dengan payahnya.
''Aku mimpi aku dapat jawab soalan Addmath dalam masa setengah jam tanpa meniru dan tanpa rujuk buku. Terbaik kan? Huhu.."
Nisha hampir terjatuh dari kerusi. Haha. Siapa suruh tak duduk dengan elok.
"Dah lah. Menyesal aku bersungguh tadi. Ingatkan apalah. Jom pergi kantin. Perut dah berbunyi. Aku lapar." Ajak Nisha.
Aku turutkan saja sebab aku pun dari tadi memang dah lapar.
''Hey Jimin!" Kedengaran suara seseorang memanggil di muka pintu.
Aku turut menoleh.
"Eh, Syahir. Kenapa?"
"Teman aku pergi kantin. Tak syoklah makan sorang-sorang."
Aku nampak tangan Syahir memaut bahu Jimin. Hiyarrkkk ni yang aku panas ni. Tangan kau kalau tak sentuh pakwe aku, memang tak boleh ke?
"Nisha, apa-apa jadi telefon polis."
"Hah? Kenapa Mimi?"
Pertanyaan Nisha tidak aku endahkan lagi. Aku terus berlari ke arah Jimin dan Syahir lalu menghadang jalan mereka.
"Eh Syamimi." Jimin senyum.
Syahir? Macam biasa. Muka dia kelat. Korang bayanglah sendiri. Macam tak pernah tengok.
"Oh ni Mimi yang tu kan.." Kata Syahir sambil cuba pura-pura senyum.
"Ya, kekasih Jimin." Sengaja aku tekan perkataan tersebut.
''Ada apa ya Syamimi?" Jimin menggosok lehernya. Rasa segan bila berdepan dengan orang yang dia suka.
''Aku nak ikut korang makan."
Mereka saling berpandangan. Aku nampak mereka terkejut.
Serius, aku rasa macam nak mati je bila sebut ayat tu. Yalah, aku dah macam perempuan tak tahu malu. Mana pernah aku selancang ini. Ahh lantaklah. Aku tak sanggup biar dia dengan Syahir Gayyah tu.
"Maksudnya.."
"Maksudnya kita makan berempat. Nisha ikut sekali. Kan Nisha?" Muka aku dah mula rasa berbahang tapi aku cuba berlagak tenang.
Nisha yang dari tadi hanya memerhati terus terbatuk-batuk. Dia terus menarik tangan ku jauh dari situ dan mula berbisik-bisik.
"Kau kenapa Mimi? Dah buang tebiat? Dan satu lagi, kau tak cakap kita nak double date. Aku lupa oles gincu. Ala. Dah la bibir kering."
YOU ARE READING
Crush si Obes (P.J.M)
Humorkau ingat sebab aku obes aku tak berhak ada crush? Crush kan free. jadi lantak I -Mimi pelakon reader and aku as mimi park jimin bts as jimin plakon extra- xpayah nak tulis. malas