rumah dia

223 43 26
                                    

Aku dan Jimin berjalan beriringan masuk ke dalam kelas Syahir tapi sayangnya Syahir tak ada. Beg dia pun dah tak ada. Nampaknya dia dah balik.

"Siapalah agaknya yang buat ni..." keluh Jimin.

Aku berpaling ke arahnya. Rasa nak menangis bila aku tengok meja Syahir yang sedang disentuh oleh Jimin. Bukan pembalut meja berwarna pink yang buat aku rasa sedih tapi gambar pondan bergetah berselerak dalam laci meja Syahir. Aku yakin mesti kawan dia yang buat macam tu sebab gosip yang tersebar pagi tadi. Kejam betul!.

"Jimin, apa kita nak buat?." Aku duduk di kerusi sambil tahan sebak. Bila sedih macam ni aku teringin nak peluk Jimin macam dalam drama Korea tapi malu pula.

"Tak apalah nanti aku cuba ajak Syahir jumpa petang nanti dan selesaikan masalah ni." Ujar Jimin sambil kutip semua gambar tadi dan gumpal lalu dibuang ke dalam tong sampah.

Aku hanya mengangguk.

"Jomlah balik. Dah lewat ni."

"Yalah. Jomlah, Jimin."

"Erm, Syamimi?"

"Ya?"

"Aku teman kau sampai mak kau datang, boleh?" Ujar Jimin. Dia menggosok belakang leher dia. Janggal agaknya.

"Tak apalah, Jimin. Susahkan kau pula. Kau baliklah."

Aku bukan tak gembira bila dia nampak prihatin dekat aku cuma sekarang ni otak aku tengah serabut. Dah lah rasa bersalah aku makin menebal. Kepala pula rasa berdenyut-denyut. Macam ada lalat berdisko dalam kepala.

"Tak apa. Aku nak tunggu juga. Lepas tu aku baliklah."

Kau kesiankan aku ke Jimin? Atau kau bimbangkan aku? Terima kasih sebab sekurang-kurangnya bila kau ada tenang sikit aku. Tak adalah aku tertekan sangat.

"Nanti tidur awal. Tak payahlah fikir pasal ni. Apa-apa jadi biar aku yang tolong Syahir selesaikan. Satu lagi, kau tak payah bimbanglah, aku pasti Syahir takkan benci kau. Aku kenal dia dah lama. Dia bukan pendendam orangnya." Jimin cuba tenangkan aku.

Lepas dengar suara lembut Jimin, rasa tenang sikit jiwa aku. Jimin kau makan Softlan ke hah? Hati aku jadi lembut lepas dengar ucapan kau. Aku balik dengan tenang petang tu tapi malam tu aku ni bagaikan Sun Woo yang gila meroyan sebab bimbangkan keselamatan Ah Ro. Sorry guys, aku termention Hwarang. Rindu cerita tu. Terutama dekat mamat innocent yang mati tu.

Skip

"Nisha, maaf la libatkan kau."

"Tak ada hal lah. Mana Jimin? Pergi tandas ke intai pekebun tua yang guna tandas? Lama gila." Rungut Nisha.

"Muka aku macam muka kaki intai eh?" Sampuk Jimin. Tiba-tiba dia muncul. Ha, mampus kau Nisha. Dia dengar kau kutuk dia.

"Hehe.." Nisha tersengih malu.

"Maaflah lambat. Ramai pula orang dekat tandas."

Sebenarnya lepas je habis kelas, aku minta nak teman Jimin pergi rumah Syahir. Semuanya sebab hari ni Syahir tak datang sekolah. Aku syak dia ponteng sebab tak sanggup nak berhadapan dengan orang lain. Semua salah aku. Hurm.

Aku bawa Nisha sekali sebab aku kan kena telefon dan minta izin ibu. Nak cakap apa nanti dekat ibu kalau keluar berdua je dengan lelaki. Lagipun aku takut Jimin tak sengaja kiss aku. Orang lelaki jangan percaya sangat. Aku lain lah perempuan solehah.

Kami ke sana dengan motor masing-masing. Jauh juga la rumah Syahir. Aku ingatkan dia berjiran dengan Jimin. Gila ganas jalan nak ke rumah Syahir. Banyak tahi ayam yang tersadai lalu melekat di tayar motor kami. Kalau Spiderman mendarat dekat sini, aku rasa penuh taik ayam melekat di lutut mamat tu.

Crush si Obes (P.J.M)Where stories live. Discover now