Aku dan Nisha berjalan beriringan dan duduk di bangku berhadapan padang sekolah.
Niat awalnya cuma nak berehat tapi lepas nampak Jimin tengah bermain sukan dengan geng-geng dia, akhirnya niat aku mula berubah songsang.
Nak tak teman aku stalk crush? Siapa jawab tak, aku sunat!
Hehe gurau je.
"Penat lah mimi, menyesal aku datang berlatih kawad kaki tadi. Biasanya petang-petang macam ni aku tidur je." Rungut Nisha. Sebelah tangannya sibuk mengetik handphone.
"Nak buat macam mana. Pasrah je la." Aku jawab acuh tak acuh. Al maklumlah ada 'pemandangan' indah depan mata. Orang kat tepi dah macam lalang bagi aku.
"Mimi, weh tengok ni, gilalah weh.. Woi tengok!"
Tiba-tiba Nisha tepuk bahu aku. Berkali-kali pula tu. Naik merah bahu aku dibuatnya. Sakit betul!
"Tengok apa? Aku busy ni."
"Ni, Namjoon. Tangan Namjoon bts!."
"Yela, kenapa dengan dia? Dia patahkan ketiak Jhope sekali lagi? Aku dah tahu dah."
"Bukan, lagi ngeri beb. Allahu.. Aku nak terkencing, Mimi." Nisha dah meroyan lain macam.
Aku jeling ke kiri dan paksakan diri tengok. Harap lepas ni dia dah tak ngarut dah. Mulut ku hampir ternganga ketika mata mengintai tepat pada skrin telefon Nisha.
Bapak ah, tu video Namjoon tersilap tarik baju Jung Kook sampai tertanggal semua butang menampakkan keseluruhan abs dia. Dah la masa siaran langsung.
"Seksi sia, eh... weh tutup weh. Gilalah! Nyahkan benda tu dari mata aku. Tutup cepat!." Arah aku sambil tutup mata dengan tapak tangan.
"Kenapa pula? Ala jomlah tengok sekali." Ajak Nisha.
"Nisha jangan! Aku cakap tutup! Kau tengok abs orang ingat elok la tu?" Marah aku.
"Ala.. Bukan aku sentuh ke apa ke? Lagipun aku tak sengaja, aku sedar aku rapuh. Aku nak tengok Fake Love punya persembahan je. Dia yang buat aku jadi macam ni. Siapa suruh dia berdiri tepi God of Destruction."
"Habis tu tak reti-reti nak tukar video lain hah?"
"Cepatlah tengok. Dah nak habis ni." Nisha masih tak insaf.
Kau memang nak kena Nisha.
Aku rampas telefon milik Nisha. Kau nak tengok sangatkan,ok! Aku tekan di bahagian skrin.
"Tak sampai hati pula aku nak hampakan kau, Nisha. Jom tengok sama-sama. Aku dah tekan butang full screen. Baru nampak jelas."
Aku dan Nisha mula meroyan berdua. Sebagai Army, kami bukan tak kesian kat Jung Kook tapi kami terpaksa. Bukan kami minta pun. Dah terpaksa nak buat macam mana.
Ehegehehehehe
"Kenapa bukan aku yang diperlakukan macam tu oleh Namjoon."
Aku tonyoh kepala Nisha. Otak kuning betullah minah ni. Sedar lah duhai sahabat ku kau tu baru 16 tahun.
"Kau tengok komen kat youtube Nisha, semua cakap dah hamil lepas tengok video ni. Aku pula dah naik sewel. Nak tengok Yoongi rap tapi masa-masa macam ni pula Jung Kook 'terdedah' lepas tu ni si Jaemin baju kat bahu terlondeh pula. Dah la aku cair tengok singlet dia. Haduii naik juling mata aku dibuatnya." Omel aku.
"Jhope weh Jhope nampak lesung pipit tengok ni.."
Suara Nisha tidak lagi kedengaran bila pandangan ku teralih ke arah suatu pemandangan yang tiba-tiba bertukar seram.
YOU ARE READING
Crush si Obes (P.J.M)
Humorkau ingat sebab aku obes aku tak berhak ada crush? Crush kan free. jadi lantak I -Mimi pelakon reader and aku as mimi park jimin bts as jimin plakon extra- xpayah nak tulis. malas