Chatting

323 50 29
                                    

"Mimi oh Mimi.."

"Ya mak? Ada apa?"

"Datang sini kejap. Mak nak suruh cuba pakai skirt baru ni. Mana tahu kalau tak muat ke apa?"

Yessss... Mak aku dah siap jahit skirt sekolah baru untuk aku. Macam mana pula dengan skirt yang koyak hari tu? Aku buat cium hari-hari hihi.. Sayang gila aku nak buang. Ada kesan-kesan Jimin di situ huhu... Aku siap balut dengan pembalut buku lagi.

Ting..

Ada orang hantar chat kat aku. Jangan-jangan...

✉ Chimluvcookie:
Salam. Dah tidur ke?

Hshshshshshshshshs

Jimin hantar chat kat aku? Dia hantar chat kat aku woi! Ini gila woi! Huaaaaaaaa aku tak kuat. Aku rasa nak terbang. Aku rasa nak berjoget. Aaaaaaaaaa aku rasa aku dah meroyan tahap babun makan kaki sendiri dah.

Fuh tenang. Baru hantar chat bukan confess kan? Huaaaaaaaa aku tak boleh. Nafas aku rasa tak keruan. Disebabkan satu chat saja aku dah mereng, Allahu..

"Mak oh mak?"

"Ha, Mimi. Keluarlah cepat."

"Mak pandai menjahit. Tak ketat dah. Mesti muat punya." Laung aku dari dalam bilik. Aku ada benda penting yang perlu diselesaikan jadi urusan mencuba skirt baru terpaksa diri ku ini abaikan. Maaf, ibu. Maaf, skirt.

"Nak balas apa? Aku tak boleh sampai nampak terhegeh-hegeh sangat. Alah, otak aku ni, selalu saja tak ada idea. Masa tulis fanfic byuntae banyak pula idea, opsss hehe.."

Jimin offline.

"Hah Jimin dah offline? Aaarghhhh kenapa aku lambat sangat. Dia dah offline dah. Selalu je jadi macam ni hisk hisk."

Dah dua kali aku patah hati. Jimin, kenapa cepat sangat kau offline? Mesti dia ingat aku malas nak layan dia sebab aku dah baca tapi tak balas.

✉ Chimluvcookie:
Dah tidur agaknya. Maaf ganggu.

Hah? Ada harapan lagi, guys! Takkan ku lepaskan lagi peluang yang mendatang. Jom balas!

✉ FattyAshik:
Tak apa. Kenapa hantar mesej kat saya?

✉ Chimluvcookie:
Entah. Rindu kot.

RINDU??? Tak mo, tak mo camni Jimin. Kau dah kenapa Jimin tetan??? Apesal kau goda aku macam ni?... Sudah-sudahlah seksa aku woiiiii.

✉ FattyAshik:
Tak baik mainkan saya. Kalau awak tak boleh balas perasaan saya baik dari awal kita tak payah kenal.

Tengok, tak pasal-pasal aku rasa sedih. Lagi sedih bila aku terfikir adakah Jimin memang jenis lelaki yang layan sms dari semua perempuan dengan cara macam ni. Memang semua lelaki kacak itu playboy ke? Tak adil lah kalau semua macam tu. Nabi Yusof tak playboy pun.

✉ Chimluvcookie:
Jadi awak rasa saya cuma nak mainkan perasaan awak sajalah? Sampai hati awak judge saya seteruk tu 😩

Wuish. Jimin siap letak emoji. Mesti dia terasa dengan aku. Alah patutnya aku yang rasa sedih dan dia tolong pujuk. Aduh, dah tak pasal-pasal aku rasa bersalah.

✉ FattyAshik:
Maaf. Saya tahu saya cakap ikut sedap mulut je. Eh lupa, saya tak cakap. Saya taip. Jari saya selalu ingkar arahan tuan dia. Maaf hehe. Nanti saya gigit jari sampai putus. Ok?

✉ Chimluvcookie:
Awak ni pandai melawak juga ya?. Hati-hati. Nanti saya cair.

Tengok tu. Sajakan nak goda aku. Aku cairlah tetan. Jimin Janggut Jumanji 'kurang ajar' punya orang. Ingat tak salah di sisi undang-undang ke kalau curi hati anak dara orang? Ok, apa aku merepek ni, abaikan.

Crush si Obes (P.J.M)Where stories live. Discover now