Siapa

261 36 49
                                    

"Mimi kau dengar ni!" Kata Syahir sambil memandang terus ke dalam anak mata aku.

Kenapa pipi aku terasa macam ditampar?

"Aku dengar ni. Cakaplah."

"Kau... sebenarnya isteri aku."

"WHATTT????" Terlopong mulut aku dibuatnya. Aku bini dia? Bukan ke aku bini Jung Kook bts? Kebongokan apakah ini?

"Betul Mimi. Kau kemalangan beberapa tahun yang lepas. Kubur tadi bukan ada kubur keluarga aku saja tapi kubur anak kita sekali."

"A-ku tak faham." Sel otak aku terasa berbelit.

"Kau hilang ingatan selama ni. Aku terpaksa suruh mak ayah kau rahsiakan perkara ni sebab tak nak kau terkejut dan trauma." kata Syahir bersungguh-sungguh.

Aku mula rasa macam budak sewel masa tengah cuba hadam apa yang Syahir cakap. Dia cakap aku dah kahwin dan siap ada anak lagi. Oh tidak, aku tak percaya. Mustahil.

"Masa malam pertama aku tak lari ke?"

"Hah?"

"Kita tidur sekatil ke?"

"Err.. Ye la kalau tak, takkan kau mengandung dengan sendiri. Apa soalan kau tanya ni?" Syahir menggaru kepala sendiri.

Aku duduk bercangkung di tanah sebab aku tak boleh terima hakikat yang aku sebenarnya bini Syahir. Maknanya aku kena putus dengan Jimin dan kembali pada Syahir? Aku tak nak.

Huaaaaaaaaaaaaa

"Syahir, sebab tu ke kau marah-marah bila jumpa aku?"

Syahir angguk.

''Jadi kau nak aku kembali kepada kau ke?"

"Ya. Kau masih isteri sah aku. Jangan pergi pada Jimin. Dia bukan sesiapa. Aku ni suami kau."

"Tapi aku.." Mata dah mula nak memproses H20.

"Syamimi..."

"Ya?"

"KAU NOOB."

"Hah?"

"HUAHAHAHAHAHA kau percaya Mimi? AHAHAHAHA." Syahir ketawa terbahak-bahak sampai nak tersembam atas tanah.

"Kau tipu ke?" Soal ku dengan muka blur gila.

"Hadoi, kau boleh pergi percaya cerita aku. Kau ingat ni cerita tv3 ke, main amnesia bagai hahaha. Kalau kau kemalangan beberapa tahun lepas, sahla masa tu kau baru tingkatan dua. Kau ingat undang-undang negara kita bagi ke budak tak baligh kawin. HAHAHAHA."

Tetan betul!

Aku cekak rumput basah lepas tu terus baling atas kepala Syahir yang tertunduk-tunduk menahan gelak dengan tanah sekali aku lempar.

"WOIH!"

"Ambil kau. Dasar Syahir hanxx!!"

Geram punya pasal aku terus angkat kaki dari situ. Aku dah hampir menangis tadi. Sanggup Syahir perkotak-katikkan aku macam tu. Dia ingat lawak sangat ke?

"Eh, tunggulah."

"Ketepi la aku nak lalu!"

"Period eh? Marah-marah.."

"Lawak budak darjah satu. Geli aku dengar."

"Haih, aku usik sikit pun dah marah. Alah, aku saja nak bergurau. Lagipun tak seronok la aku beritahu pasal tu dekat kubur. Apalah kau ni. Ni kau datang dengan siapa?"

"Abah tapi sekarang dia ada dekat warung janda meledak." Jawab aku dengan malas.

"Kau nak ke sana dengan apa?"

Crush si Obes (P.J.M)Where stories live. Discover now