Cari part 2

312 52 50
                                    

"Mimi, lajunya kau bawa kereta macam lori ais. Ni kalau terlanggar orang mampus kita berdua."

"Ala..sekali-sekala merempit. Apa salahnya."

Aku meneruskan pemanduan. Sesekali aku cuba juga tengok cermin mana tahu lemak kat pipi menurun masa racing kereta.

Nisha dah siap peluk cium bantal kecil yang ada muka Tae Hyung. Takut sangat agaknya. Kalau dia cium yang ada gambar Jung Kook aku celup lah mulut dia dalam cat kasut.

Dummmmmm...

Aku terlanggar sesuatu. Apa tu weh?

"Mimi, kau langgar orang ke? Jangan weh, aku takut." Nisha dah berpeluh. Aku lagilah sampai ketiak pun berdenyut.

"Kau pergi tengok, Nisha." Aku tergagap.

"Kau yang langgar, kaulah yang kena pergi tengok dulu."

Aku memberanikan diri turun. Ada darah membasahi jalan. Habislah aku.

Aku cuba mengintai di bawah kereta dan ternyata yang ku langgar tadi adalah seekor kucing.

Fuh nasib baik bukan manusia.

"Mimi, kucing tu tengok kucing tu!"

Kenapa Nisha ni? Terpekik macam tu. Kucing je kot. Bukan orang!

"Dia pakai kalung bentuk hati warna biru."

Kalung bentuk hati????

"Mimi, dia warna putih mi!"

Putih???? Jangan-jangan...

"Nisha, takkanlah... Aku tak percaya. Tolonglah katakan ini bukan kucing Jimin!!"

Mampus aku. Kalau betullah ni kucing Jimin, macam mana? Aku takut weh. Habislah.

"Syamimi!"

Suara tu macam, aku cam suara tu...Aku memusingkan badan dan memang tepat orang itu memang

JIMIN

"Kucing aku!" Jimin berlari ke arah kucing yang aku langgar tadi.

Badan kecil kucing itu dipeluk olehnya. Dia menunduk. Mukanya tiba-tiba menjadi merah padam. Tiba-tiba air mata Jimin menitis laju di hadapan kami.

Aku terkedu.

"Syamimi, kau langgar kucing aku?" Jimin berdiri dan memandang tepat muka aku. Air mata Jimin semakin melebat.

"Jimin, A..aku..takk..sengaja. Aku ..."

Tanpa menunggu penjelasan aku, Jimin pergi. Jimin, dengarlah dulu. Janganlah bencikan aku. Aku tak sengaja.

"Pergilah Syamimi. Aku tak nak tengok muka kau lagi."

Jimin, dia dah benci aku. Macam mana ni? Lepas ni dia mesti dah tak nak pandang muka aku. Aku benci diri aku. Semua salah aku.

''JIMINNNNN...."

"Mimi, mimi..oh mimi.." Kedengaran suara seseorang memanggil ku.

Aku membuka mata.

"Apesal tidur sini? Dengan baju sekolah tak salin lagi. Pergi naik mandi. Lepas tu solat."

"Mak, orang mimpi ke?"

Ibu aku mengangguk.

Mimpi guys. Saspen gila aku tadi. Huh, inilah akibat tidur tak solat dulu. Kalau difikirkan balik pun, tak logik budak umur 16 tahun selamba badak bawa kereta tanpa lesen. Yang tak sedar lagi tu, cuba periksa IQ anda. Dah tarikh luput ke belum?

Aku kemudiannya periksa mata sendiri. Aku nangis dalam tidur weh.

Comel naudzubillah....

Skip

Mimpi memang mainan tidur tapi mimpi tadi merupakan amaran untuk aku cepat-cepat cari kucing Jimin.

Aku tak nak Jimin nangis. Walaupun dalam mimpi je, tapi aku dapat rasa sakitnya tuh.

Tanpa berlengah, aku hidupkan motor dan pusing satu perumahan.

Mata aku tiba-tiba tertancap pada papan iklan Mc Donald. Sebelum aku buat kerja gila pergi makan kat situ baik aku lari.

Akibat terlalu terliur sangat. Aku pergi beli sabun pencuci pinggan. Aku tenung lama-lama. Tak pun aku golekkan penutup sabun. Aku lapar guys, aku terpaksa puaskan nafsu dengan benda lain.

Lapar lagi!!! Ahhhh aku nak buat apa huaaaa...

Ada pak cik yang naik motor jual ais krim lalu depan aku. Aum sedap ni. Pak cik tu nampak sedap. Eh maksud aku ais krim pak cik tu.

"Pak cik berhenti..."

Lepas dah panggil aku lari menyorok sambil gelak macam orang gila. Kena buat bunyi ke?

Ihikss..ihikss..ihikss ...

"Eh, mana budak tadi? Aku salah dengar ke? Balik lah."

OPOCOT! Melatah pak cik tu bila nampak aku tengah membongkok tepi motor dia sambil menayangkan gigi geraham aku.

''Sakit jantung pak cik. Kamu ni aihhh..."

Aku tersenyum seronok sebab dapat sakat orang. Alah bukan selalu pun.

Disebabkan itu aku dapat ais krim percuma. Satu perisa kulit durian satu lagi perisa ubat lipas.

Entah pak cik tu betul ke tak, macam pelik je perisa ais krim dia. Lantaklah sebab sedap sangat.

Aku berehat sebentar mencari kit cat huhu..makan dulu guys. Nak ke? Ada aku kisah. Cari sendirilah.

Aku memejam mata cuba merasai nikmat itu.

Fuh macam tengah cium orang. Biasalah ini akibatnya bila kau terbaca fanfiction byuntae. Aku? Aku tak baca. Saja je aku cakap.

Huhu..

Tengah pejam mata, aku rasa kaki ku dijilat. Aku membuka mata dan menunduk.

''Takkanlah ni kucing......"

Crush si Obes (P.J.M)Where stories live. Discover now