"Macam mana aku nak cari kucing tu? Kalaulah aku ada hidung macam anjing. Sekali kucing berak aku terus dapat kesan dia kat mana. Kalaulah.."
Guys apa aku nak buat? Tolonglah bagi idea.
Patut ke aku lapor RELA atau aku patut iklankan kat tv pastu buat tajuk iklan Terlajak Gila. Tapi aku tak cukup bajet. Aku cuma ada kad diskauan SMO.
Haish..aku nak tolong Jimin sangat-sangat. Baik aku tak payah mengaku aku sayang dia kalau tu pun aku tak boleh tolong. Rasa nak pukul je diri dengan lidi mak.
Ting! Kepala terbenjol. Aku raba kepala. Ada mentol. Hore, Idea datang! Gembira punya pasal, aku terbalikkan almari sendiri.
Tak tipu je.
"Apa kata aku suruh kucing aku menyamar jadi kucing Jimin. Aku upah lah dia ubat kutu tak pun aku kasi lada benggala. Ha, meow amacam? Anda setuju?"
Tak ada respon.
Aku buat suara mengada demi nak pujuk meow aku.
"Meow..meow.."
Kucing aku menyeringai kat aku macam aku ni nak rampas pakwe dia. Blah la kau kucing. Tak ada semangat kerjasama langsung!!
Aku cuba tawar patung bunny, barulah meow nak membantu. Ohh pandai kau ya? Nak patung yang limited edition. Apalagi aku kejar kucing aku keliling rumah sambil bawa gayung berisi air.
Ha, ambik kau!! Ingat aku nak bagi hurrhh...
Tak boleh jadi ni. Aku mesti berusaha. Mana boleh aku mengalah macam tu je. Masa semut melekat di celah gigi hari tu pun aku korek sampai terkeluar. Tak pasal-pasal gigi aku senget sebelah.
"Baik aku pergi cari sekarang."
Setelah minta izin dengan mak, aku pun naik motor abah ke 7 eleven. Kenapa 7 eleven? Sebab ada air pepsi. Apa kaitannya dengan cerita ini?
Aku pun tak tahu bhahahaha. Ok, aku dah sewel.
Takut juga aku malam-malam merayap seorang diri macam ni. Mujur ada lampu jalan teranglah sikit.
Sejuknya. Kalau kena peluk dengan Jimin time ni best gak. Peluk dari belakang ahh tak nak lah. Aku nak peluk dari depan. Kyaaaa sweet gilosh. Aku seru nama kau oh Jimin ku sayang. Hihi
Penatlah. Dah sejam aku cari tapi tak jumpa. Cari kucing bukannya mudah macam beruk cari uban. Akhirnya aku mengalah.
Aku mula rasa tak puas hati. Geram punya pasal. Aku cabut selipar dan bayang diri aku Dato seri Vida.
Aku naik atas bangku dan mula berjoget.
I AM ME huhu I AM ME..
Ada orang pandang aku. Berhenti kejap. Lepas dia pergi, aku lompat bintang dan sambung menari di bawah bangku. Huhu
Makin lama aku rasa makin tak rancak. Aku terus pergi menari dengan pokok sebabnya aku nak menari tarian DNA part jung kook dan V tapi tak ada pasangan. Sekali daun gugur masuk mata aku, weh.
Sakit wuuu... Aku pun balik dengan sedihnya. Dah lah masa aku tengah gosok mata, aku terpijak najis lembu.
Malang gila nasib aku hiks hiks..
Skip
Pagi menjelma. Lepas unfollow orang kat wattpad, aku terus pergi kelas. Kenapa aku unfollow? Sebab aku terdelete cerita sendiri. Dah lah 100 juta view kot. Bila aku dah mengamuk aku unfollow semua. HAHA
"Apesal kau nampak moody je hari ni Mimi?" Soal Nisya. Tangannya menyeluk poket baju sekolah sebab kat dalam ada bertih jagung. Makan tak kongsi! Sampai hati!
"Pasal kucing crush aku tu lah."
"Kucing Jimin?." Gila kuat suara kau Nisha. Aku cepat-cepat tampar bahu dia. Nasib tak ada yang dengar. Budak kelas aku ni jangan main-main telinga macam telinga pacat.
"Tak jumpa lagi ke?"
Aku hanya menggeleng.
"Nanti jumpalah tu. Jom teman aku pergi hantar buku log. Cikgu kan cakap hantar awal lagi elok. Cikgu BI kita mesej aku tadi, cakap dia lambat sebab nak berak. Jadi tak apalah kalau kita pergi bilik guru dulu." Sempat lagi Nisha melawak. Nak menghiburkan aku la tu. Auchh...
Kami berjalan ke bilik guru. Aku tunggu kat luar je sebab aku lupa hari ni aku terpakai tudung baru yang belum dijahit lencana.
Tudung lama aku? Meow kencing atas tu pagi tadi. Nak balas dendamlah tu sebab semalam aku simbah air kat dia.
Kalau guru disiplin nampak ni, alamatnya berbirat lah betis aku kena tibai dengan dia.
Aku tiba-tiba terbersin. Hacummm virus terpercik. Aku pun korek hidung. Pakai tisu lah beb. Aku tak adalah cerdik sangat sampai rembat pakai tangan je.
Terkejut aku masa tu sebab Jimin tiba-tiba keluar dari bilik guru. Aku dan dia saling berpandangan. Klise.
Aku tak ingat tangan aku masih tengah buat benda tak senonoh tu. Cepat-cepat aku berhenti dan berlagak selamba. Aaaaaauuuu malu sia. Malu aku. Timing tak betul.
"Jimin, jom masuk kelas." Farhan kawan baik Jimin memaut bahu Jimin.
Tak sangka. Dia ke sini berdua dengan Farhan. Aku pula ke sini berdua dengan Nisha. Kalau aku kurung Nisha dan Farhan dalam tandas adakah aku dan Jimin akan balik ke kelas bersama?.
Hshshshshsh sweet bhai idea aku. Meleleh hingus aku dibuatnya.
Dan mereka berdua pun berlalu. Jimin tak tegur aku guys. Sedih aku. Nak lap air mata, tisu ada hingus pula.
Aku sempat dengar perbualan mereka. Gila kau, ingat dari jauh aku tak dengar?.
Kadang aku pelik, cikgu biologi aku dah pakai mikrofon canggih gila tapi aku masih blur lagi sampai kena ulang beratus kali tapi kalau crush sembang dalam perigi pun aku terus boleh dengar dan faham.
Hebat kuasa crush kan??
"Kucing kau dah jumpa ke Jimin?"
"Tak."
"Takpe, nanti jumpalah tu."
Sedih weh aku dengar. Kalau boleh sekarang ni juga aku nak hiburkan kau Jimin tapi kau bukan rapat dengan aku pun.
Sedih aku weh.
"Nah, cikgu bagi free." Nisha tiba-tiba muncul depan pintu.
Cikgu bagi limau free weh. Best gila dapat makanan. Baik aku makan sekarang. Kalau bawa masuk kelas nanti ada yang minta pula.
"Ada ulat? Huwaaaa aku lapar!!! Hiyaaarkhhh aku frust! Aku...!!"
Nisha terus seret aku pergi. Dia dah tau dah. Kalau aku frust mesti kejap lagi aku terbuat benda gila.
Lebih-lebih lagi ada cikgu berjambul lalu depan aku. Aku takut gak aku naik sawan lepas tu gigit jambul dia dan gonggong benda tu sampai ke tapak perhimpunan.
YOU ARE READING
Crush si Obes (P.J.M)
Mizahkau ingat sebab aku obes aku tak berhak ada crush? Crush kan free. jadi lantak I -Mimi pelakon reader and aku as mimi park jimin bts as jimin plakon extra- xpayah nak tulis. malas