Aku berbaring di atas permaidani bergambar Shrek dan Donkey. Di sebelah aku ada Nisha yang dari tadi menggeliat kiri ke kanan sebab gatal hidung.
"Lama lagi ke nak berbuka. Pedih hidung aku, Mi. Nak garu lebih-lebih nanti terbatal puasa." Rungut Nisha.
"I want to be your light babe, you should be your light~~~."
"Weh, hidung aku gatal weh..."
"Oh~~oh~oh~na~oh.. Arghh kenapa kau cubit pipi akuuuu? Ingat pipi aku ada lesung pipit macam 'suami-suami kita ke hah?" Marah aku sambil menggosok pipi bulat ku.
"Dah tu. Aku tengah bercakap kau buat tak reti pula. Dah la menyanyi lagu J-min bts. Orang kalau dah tahu kejap lagi nak berbuka, dia perbanyakkan zikir bukan menyanyi. Mendelah kau ni."
"opss hehe. Aku saja hiburkan diri. Perut aku ni dah merana. Sakit, sis. Lapar. Aku ingatkan bila dah bantu mak memasak cepatlah masa berlalu tapi rupanya sama je."
"kan, kau perasaan tak, masa buat benda berfaedah, lambat je masa berlalu. Cuba masa kita layan wattpad sedar-sedar mak kita dah beranak lagi." Terang Nisha.
Kami terbaring lagi.
Jam macam tak berdetik.
Nak main wattpad macam tak larat dah ni.
"Nisha."
"Ya?"
"Kalau dah besar nanti, aku nak jadi saintis."
"Kenapa? Kau nak kaji apa?"
"Aku nak buat satu eksperimen, cuba kau bayang eh, apa akan jadi kalau kita kurung dua orang budak pt3 dalam bilik yang penuh gambar Aiman Tino?"
"Kau makan dadah apa, Gila?"
"Kau mencarut."
"Allahuakbar. Aku berpuasa. Kau la ni Mimi. Tanya soalan bukan-bukan. Erm, gambar aiman tino tak apa lagi, bayangkan gambar Fauzan buat chuuuu~~~"
"Weh, jangan sembang benda macam tu. Creepy woi. Meremang bulu roma. Aduhai." Aku menggelepar sebab terlalu geli.
Tengah sibuk bersembang, aku baru teringat tentang Jimin. Aku rasa nak pergi rumah dia dan berikan makanan berbuka untuk dia. Orang kata kalau sedekahkan makanan bagi orang berpuasa makan, pahalanya besar.
"Mak, oh mak." Aku ke dapur meninggalkan Nisha. Dua minit kemudian dia balik rumah. Bukan merajuk tapi nak tunggu depan meja makan rumah dia katanya.
"Mak, boleh tak kalau Mimi nak beri sedikit kuih muih ni dekat Jimin dan keluarga dia?"
"Boleh. Takkan tak boleh. Biar mak masukkan dalam tupperware." Jawab mak ku yang sememangnya sangat sporting.
"Thank you mak. Sayang mak. Muahhh.'' Aku dah merancang nak bagi kuih ni lepas terawih nanti. Maklumlah, abah aku selalu sembahyang terawih dekat masjid. Haha mestilah Jimin akan ada sekali sebab rumah dia dekat dengan masjid. Ada baiknya aku join sekaki.
Huhu tak sabarnya.
"Mesej Jimin dululah. Nak wish selamat berbuka uhuhuhu bukan nak menggatal tapi aku kan isteri solehah. Huehuehue."
Aku tekan bahagian aplikasi messenger untuk Facebook.
Chat pertama yang aku nampak ialah ruangan chat antara aku dan Syahir.
"Aku pernah hantar mesej apa-apa ke kat dia? Kenapa kosong je ruangan chat kitaorang. Hem."
Aku masih lagi rasa pelik. Kenapa dia ada dalam senarai friend aku kat fb padahal seingat aku, aku tak ada pun add dia apatah lagi stalk dia senyap-senyap.
YOU ARE READING
Crush si Obes (P.J.M)
Humorkau ingat sebab aku obes aku tak berhak ada crush? Crush kan free. jadi lantak I -Mimi pelakon reader and aku as mimi park jimin bts as jimin plakon extra- xpayah nak tulis. malas