Aku dapat merasakan sejak peristiwa kelmarin aku langsung tak dapat berhenti senyum. Tolonglah hentikan senyuman ini. Sesungguhnya bibir ku lenguh huhu...
Kenapa aku terlebih gembira? Sebab Jung Kook mengaku dia gay ke? Tak, tak..sebenarnya hari ni aku janji nak jumpa Jimin kat luar sebab nak pulangkan baju hujan dia. Aku minta Nisha mesej dia sebab aku tak berani nak bagi nombor telefon aku kat Jimin. Tahu tak, Jimin kata ok. Yeshhhhh.
"Mana Jimin ni, apesal jantung aku berdebar-debar ni, ya tuhan... Aku tak kuat. Dulu aku pulangkan baju sweater dia lepas tu aku pulangkan kucing dia dan sekarang baju hujan dia dan mungkin tak lama lagi aku pulangkan anak untuk dia ki ki ..Jimi--"
<Chuupppp>
Gulp
Manusia mana yang cium pipi aku???
Makhluk mana yang tiba-tiba... Takkanlah..
Aku memusingkan kepala perlahan-lahan. Perasaan aku cuak sampai tahap nak pitam.
Aku nampak..."NISHA??? Kau... Kau rupanya. Yang kau cium pipi aku kenapa nishaaaaaa gebuk gebuk?? Kau ingat bibir kau seseksi bibir jung kook haku ke hah? Pipi aku hanya untuk poster dia tahu tak!!!"
Entah masa bila Nisha muncul. Sedar-sedar dah ada tepi aku. Siap ambil kesempatan lagi. Nasib baik aku tahu dia ni straight kalau tak dah aku tendang sampai koma.
"Ala.. Aku cium pipi kau sebagai ucapan terima kasih sebab kelmarin kau dah suruh aku balik awal. Disebabkan tu kasut sukan aku tak basah dan bolehlah aku berjoging lama sikit hari ni. Misi untuk menguruskan tubuh bermula!."
Lupa nak cakap hari ni tak sekolah sebab ada cuti peristiwa. Peristiwa apa? Jangan nak ambil tahu hal sekolah aku. Ke korang tak tanya sebenarnya? Hehe abaikan.
"Pergilah cepat. Kata nak joging sangat." Aku kena cepat-cepat halau Nisha sebelum Jimin muncul. Kau tahu kan Nisha ni jenis gedik sikit. Dah lah aku trauma sebab kes dia senyum kat Jimin aku hari tu. Baik cegah sebelum terlambat.
"Tak nak ah.. Nak teman kau jumpa Jimin. Aku bimbang kau malu je kalau sorang-sorang nanti."
Tengok kan aku dah cakap!
"Truth or dare?" Aku memandangnya tajam.
"Love uhuhu.." Jawab Nisha sambil memicit dagu aku. Apakah???
Nisha pun berlalu dari situ. Dia acah je tadi. Dia kan bukan jenis kawan makan hak kawan. Kenapa truth or dare? Entah, aku main sebut je.
Lima minit berlalu.
"Manalah Jimin ni. Aduhhh.. Benda gila apa pula gigit kaki aku ni. Takkan kera?."
Dengan penuh debaran aku memusingkan kepala sekali lagi.
SatuDua
Tiga
"Kau Meow? Yang kau gigit kaki aku kenapa?kau ingat kaki aku ni whiskers ke apa..kau memang..."
"Syamimi..."
"J-Jimin."
Dia dah sampai guys, ada depan aku. Sabar mimi, jangan gelabah. Tarik nafas hembus balik. Aaaaaa habis aku. Aik, dia bawa kucing dia juga. Patutlah kucing aku tiba-tiba muncul. Amboi..
"Maaf buat kau menunggu. Kucing aku tak sihat jadi aku bawa dia pergi klinik haiwan dulu. Mendadak sangat. Maaf." Terang Jimin sambil menurunkan kucingnya ke bawah. Tadi dia pangku kucing tu.
"Eh.. Tak apa. Lagipun saya baru je sampai."
Acah baik guys..
"Eh, tu kucing kau ke?"
"Ah.. Ya. Kucing 'kesayangan' aku."
"Macam..."
"Macam apa?"
Jimin hanya menggeleng. Aku cuak juga. Yalah mana tahu kucing aku pernah kencing atas kasut dia. Kucing aku ni kan kuat mengencing lepas tu kerap sangat merayau-rayau.
Aku tak tuduh, ok.
"Kucing aku suka kucing kau." Jimin tersenyum. Dia nampak bahagia macam seorang ayah yang tengok anak dia bertemu jodoh yang baik.
Manis weh...
Bukan kucing aku jer
Aku pun suka kau Jiminnnnnn
Kau tak nampak ke.....
Tolonglah perasaan akuuu
"Mana baju hujan tadi?"
"Nah."
"Ni beg kau."
"Alah, silap bagi. Ni." Malu aku. Cemas punya pasal terbagi beg sendiri pula.
"Ok, aku balik dulu."
"Jimin terima kasih sebab dah sanggup tolong aku. Padahal semua lelaki kutuk aku. Diaorang hina aku sebab aku obesiti dan hodoh. Kenapa kau tak hina aku juga?" Aku betul-betul tertanya-tanya.
"Diaorang pandang kau guna mata, aku pandang kau guna hati." Jimin menjawab tapi suara diperlahankan tapi aku sempat menangkap apa yang diucapkannya.
"Apa?" Aku buat-buat macam tak dengar dengan jelas.
"Tak ada apa. Diaorang memang macam tu. Abaikan. Aku pergi dulu." Ujar Jimin sambil mendukung kucingnya. Diam je kucing tu atas bahu tuannya. Comel!
Jap, dia cakap dia pandang aku dengan hati... Adakah itu bermaksud.. Huyeayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
YOU ARE READING
Crush si Obes (P.J.M)
Humorkau ingat sebab aku obes aku tak berhak ada crush? Crush kan free. jadi lantak I -Mimi pelakon reader and aku as mimi park jimin bts as jimin plakon extra- xpayah nak tulis. malas