kelas malam last

248 30 5
                                    

Malam ni adalah malam terakhir kelas malam di sekolah aku. Aku pun tak pasti kenapa cikgu dah tak nak buat kelas. Sedihnya. Tak dapat dah jumpa Jimin dalam gelap.

Ish, apa otak aku fikir ni. Kita datang belajar bukan sebab boyfriend tapi sebab Allah kan? Allahu, nisha lah ni puncanya.

Aku terpaksa datang lambat sikit malam ni sebab terlelap. Punyalah sedap tidur petang sampai aku termimpikan Jung kook dari fanfiksyen Lagenda Crush Durjana.

Dalam mimpi tu si Jung Kook paksa aku kiss dia depan bini dia kononnya nak sakitkan hati bini dia. Punyalah syok aku nak buat last-last ada anak kera siapa entah naik panjat belakang aku. Gila sungguh, tragik mimpi aku.

Haih. Hidup ini mencabar guys, minumlah milo.

Akhirnya aku sampai di sekolah.

"Assalamualaikum."

"Waalaikumusalam. Ha, Syamimi kenapa lambat?"

"Ada masalah sikit tadi, cikgu."

"Tayar motor mak dia pecah tengah jalan la tu haha." Jailani tiba-tiba mencelah perbualan aku dengan cikgu.

"Jailani, haih.. Mimi, pergi duduk."

Aku masuk dengan rasa tak puas hati. Jailani ni dari awal episod hidup aku sampailah sekarang tak habis-habis mengutuk aku tapi tak sedar seluar kecik dia pun mak yang basuhkan. Ada hati nak kutuk orang!

"Weh, kenapa kau lambat, Mimi?" soal Nisha yang dari atas sampai bawah, merah.

"Gaduh dengan anak kera."

"Hah? Ah tak kisahla. Aku ada benda penting nak cakap ni." Nisha nampak teruja. Nasib baik suara dia perlahan.

"Apa?"

"Jimin."

"Kenapa?" cemas aku bila nama suami aku yang sejak azali disebut.

"Dia pakai spek baru weh. Serius, hensem. Padan dengan muka dia. Macam idol kpop aku tengok. Gilalah."

"Serius eh?"

Aku tak tahu kenapa jantung aku berdebar bila dengar pasal ni sedangkan spek je pun bukan dia pakai baju bts ke apa tapi hwarghhhhh nak tengok!!!!!

"Nisha, aku nak tengok tapi tak nampak dari sini. Ala..."

"Rilekslah. Masa balik nanti kau tataplah puas-puas." Cadang Nisha.

"Habis tu kenapa kau beritahu aku sekarang? Kan tak pasal-pasal aku dah tak boleh fokus belajar. Hum menci!!"

"hehe sorry baby."

Malam ni banyak yang berlaku disebabkan dah kelas yang terakhir. Cikgu kami menyoal kami formula-formula kimia secara rawak. Nasib baik aku dan Nisha dapat soalan mudah tapi sayangnya Jimin tak dapat jawab. Soalan yang dia dapat tahap yang aku rasa aku akan kehilangan akal kalau cuba jawab.

"Pertama kali Jimin gagal jawab soalan saya."

"Maaf cikgu. Saya betul-betul tak ingat." Jimin menggaru kepala sendiri.

"Tak apa. Saya ada cara nak bagi awak ingat haha..kita denda awak sikit."

Denda? Janganlah denda kekasih saya cikgu ala. Nak je aku bangun dan selamatkan kekasih aku sekarang ni. Kenapa dia je yang kena? Oklah tak semua budak yang disoal. Ada tiga orang je yang gagal dan dipanggil ke depan.

Kejap, maknanya kalau Jimin perlu ke depan, maknanya bolehla aku tengok dia yeshhhhzaa..

Jimin bangun.

Crush si Obes (P.J.M)Where stories live. Discover now