47. První schůze

1.5K 86 5
                                    

Nervózně klepala prsty do desky stolu a vyčkávala na příchod profesora. Neměla ráda lektvary právě kvůli profesorovi. Jinak ji celkem bavily. Jenže Snapeův všetečný pohled a neustále jízlivé poznámky ji znervózňovaly natolik, že se jí několikrát podařilo je zkazit a natropit svinčík.

Ale nebyl to jen Snape, kdo ji znervózňoval. Wayn vedle ní hůlkou levitoval mrtvou mouchu, která s největší pravděpodobností umřela na výpary z lektvarů a spadla na jejich stůl.

V  tu chvíli dovnitř vešel profesor a všichni ustali v pohybu. Wayn si schoval svoji hůlku a moucha spadla vedle jeho kotlíku, zatímco Sarah složila ruce do klína.

,,Dnes si připravíme lektvar proti popáleninám," oznámil jim ihned Snape. ,,Postup na straně třicet devět. Na konci hodiny chci od každého vzorek."

Bez dalších slov se posadil za katedru, ačkoliv všem bylo jasné, že tam dlouho nepobude. Jakmile začnou všichni s přípravami, bude kolem nich chodit jako mozkomor a nahlížet jim do kotlíků.

Sarah zalistovala v učebnici a našla seznam ingrediencí, které bude potřebovat. Zvedla se ze židle a zamířila do malého skladu, kde si nabrala všechno potřebné a vrátila se. Hůlkou zažehla oheň pod kotlíkem a seřadila si všechno potřebné podle toho, jak to bude potřebovat po sobě.

Jako první dovnitř vhodila jeden pár vílích křídel a nechala ho vařit, dokud nenabral tyrkysovou barvu. Jakmile se tak stalo, vhodila dovnitř jednu dávku vajíček běhnic a zase musela čekat.

V tu chvíli se za jejími zády objevil Snape a bez jediného pohnutí svalu si prohlížel její lektvar. Jízlivě se usmál a pokračoval dál. Nechápala to, ale nehodlala se tím nijak rozptylovat.

Lektvar nabral růžovou barvu a ona dovnitř vhodila další ingredienci. Tohle měla opakovat ještě jednou, jakmile lektvar znovu změní barvu.

,,Slyšel jsem, že se dnes koná první schůze," zašeptal jejím směrem Wayn a dával si dobrý pozor, aby ho slyšela jen ona.

Sarah se zarazila a vzhlédla k němu. ,,Nevím, o čem to mluvíš."

,,Nikdo mi to schválně neprozradil, jen jsem náhodou zaslechl Erniho a Zachariáše, jak se o tom baví," vysvětlil jí a dál se věnoval svému lektvaru. ,,Ale zaujalo mě to, tak jsem se s nimi o tom začal bavit."

,,Zaujalo?"

,,Ano," přitakal Wayn a konečně se na ni podíval. ,,Rád bych se taky přidal, pokud je to možné. "

Sarah překvapeně otevřela na pár vteřin pusu, načež ji zase zavřela.

,,Možné to je," odvětila nakonec a mírně si odkašlala. ,,Nejde ale o žádnou revoluci nebo něco takového. Chceme se jen prostě naučit bránit, protože zastáváme názor, že to bude potřeba."

,,Nejen k praktickým NKÚ," odtušil chlapec a pousmál se. Sarah cítila, jak jí tluče srdce. Tváře jí nabraly růžovější odstín, a tak se rychle odvrátila, aby pokračovala v lektvaru.

Nechtěně se však přechytly a místo mořských koníků vzala tři dávky vajíček běhnic a vhodila je do kotlíku. Než se kdo nadál, ozval se mohutný výbuch, učebnu zaplnil modrý dým a valná část obsahu vystříkla na majitelku lektvaru.

,,Vy hlupačko!" rozkřikl se Snape, jakmile si uvědomil, kdo to všechno způsobil. ,,Odebírám Nebelvíru za vaši nepozornost deset bodů!"

Sarah se na zemi posadila a donutila se nevykřiknout bolestí. Dlaně měla celé popálené a zakrvácené.

,,Hopkinsone, odveďte ji na ošetřovnu!" štěkl ještě na jejího souseda, kterému se jako zázrakem nic nestalo. Nikomu se, kromě Sarah, nic nestalo.

Next generation [CZ FF, 2]Kde žijí příběhy. Začni objevovat