Nebylo překvapením, že Alectu Carrowovou, která stála před tabulí a v ruce pevně svírala hůlku, poslouchala jen určitá část studentů.
Zmijozelští se místy usmívali a pokývali souhlasně hlavou, kdykoliv Alecta řekla cokoliv, co považovali za správné. Nebelvírští, mrzimorští a havraspárští se naopak tvářili vesměs nepřítomně a vystrašeně. Pár z nich ovšem dávalo najevo přesně, co si o své profesorce a jejím výkladu myslí.
Lara seděla vedle Nevilla, zády se plně opírala o židli a ruce měla založené na hrudi. Neustále se mračila a místy si tiše odfrkla.
,,Slečno Blacková, vy nám jistě povíte, proč považujeme mudly za méněcenné a bezvýznamné," otočila se profesorka směrem k ní a pozvedla tázavě obočí.
,,Ne," odpověděla Lara jednoduše.
,,Ne?"
,,Ne," zopakovala Lara. ,,Nemůžu vám totiž říct něco, co si nemyslím."
,,Krvezrádkyně," odfrkl si pohrdavě Goyle o lavici vedle.
,,Lepší krvezrádkyně než Smrtijed s vygumovaným mozkem," odsekla Lauren a v kapse hábitu nahmatala hůlku. Věděla, co její slova vyvolají.
Goyle se postavil tak rychle, až se jeho židle s třísknutím ocitla na zemi a namířil na ni hůlkou. Lara ovšem byla stejně rychlá a stála ve stejnou chvíli na nohou s namířenou hůlkou na jeho hruď.
Mimo nich se postavil i Neville a ze Zmijozelu Crabbe. Clary, Mandy a Seamus to jen vyjeveně sledovali, neboť je zastavila ruka, kterou k nim Lara vyslala jednoduché gesto, aby se do toho nepletli.
To se však netýkalo dalších zmijozelských, kteří se postavili po bok Crabbovi a Goylovi. Do jednoho drželi v ruce hůlku a mířili jimi na Laru a Nevilla.
Alecta Carrowová to sledovala s úšklebkem od tabule.
,,Měla by ses naučit držet jazyk za zuby, nebo skončíš jako ten tvůj ubohý tatíček," řekl Goyle a zachechtal se, stejně jako ostatní.
,,Vážně?" ušklíbla se Lara a zadusila v sobě vztek. ,,A kdo to udělá? Ty s tím tvým tupým mozkem a neschopností dělat cokoliv jiného, než jíst a chodit za ostatními jako ocásek?"
,,Crucio!" vřískl Goyle a oči se mu fanaticky rozzářily. Lara zvedla z lavice knihu a nastavila ji proti paprsku. Věděla, že žádné kouzlo by ji nezachránilo.
Neville, který zareagoval stejně pohotově, mávl hůlkou a neverbálním kouzlem odhodil Goyla o několik metrů dozadu. Studenti jen těsně uskočili, aby je nevzal s sebou k zemi.
Lara odhodila knihu a odzbrojila Crabbea, který se nadechoval k nějakému kouzlu.
,,Ještě někdo?" vyštěkla Lara směrem ke zmijozelským, kteří se k ničemu neměli.
,,Tak dost!" zavřeštěla Alecta, která novou situaci pozorovala s nelibostí. ,,Vy dva dostáváte trest za odmlouvání a vyvolávání konfliktů, nehledě na útočení na spolužáky!"
Prstem ukázala na Laru a Nevilla, kteří nehnuli jediným svalem v obličeji. Když Lara schovávala svoji hůlku a usazovala se na židli, podívala se na své kamarády.
,,Dnes v sedm hodin v mém kabinetu," dodala Alecta a podívala se na zmijozelské. ,,Probuďte ho a posaďte se. Do konce hodiny zbývá ještě dvacet minut."
------------------
Lara šla po boku Nevilla do pátého patra, kde se nacházel kabinet profesorky Carrowové. Celou cestu nepromluvili jediné slovo ani nepotkali jediného studenta.
ČTEŠ
Next generation [CZ FF, 2]
Fiksi PenggemarVoldemort padl, když se pokusil zabít teprve ročního Harryho Pottera. Lidé oslavují a těší se nové době bez strachu. Smrtijedi jsou chytáni a posíláni do Azkabanu. Někteří však nevěří, že by byl úplný konec. Zlo totiž niky nespí a je jen otázka č...