62. Přesun

1.3K 80 0
                                    

O domě, ve kterém vyrůstal James Potter, slyšela několikrát od svého otce. Taky o něm četla v jeho denících, které si vedl. Pan a paní Potterovi podle nich byli velmi milí a hodní lidé, kteří svého jediného syna vychovávali s láskou a něhou.

Sirius k nim jezdil každé léto, protože to doma nesnášel. A Potterovi mu vždy vyšli vstříc. Milovali ho jako vlastního syna.

Lara a Will se společně přemístili nedaleko od domu. Byl dlouho neobývaný a neudržovaný. Omítka byla oprýskaná a na několika místech oloupaná, stejně jako vchodové dveře a okenice. Předzahrádku tvořil převážně plevel, ale Lara si byla jistá, že dřív tu rostly nádherné květiny a keře, o které se někdo aktivně staral.

Kouzla okolo domu byla pevná a silná, ale jim nic nebránilo vejít dovnitř. Členové Fénixova řádu, v čele s Alastorem Moodym, je rozestavěla okolo všech dvanácti domů, které měli sloužit jako bezpečné útočiště.

Will v ruce držel za tkaničku starou ošlapanou tenisku, která měla posloužit jako přenášedlo. Do západu slunce zbývalo posledních pár minut.

Beze slova se rozešli zvědavě po domu. Jejich kroky první mířily dál po přízemí. Sedačka, křesla a všechno syntetické bylo pokryté igelitovými plachtami, aby na ně nesedal prach. V kredenci, skříních a zásuvkách se stále nacházely hrnce, příbory, hrnky a talíře.

Lara měla pocit, jako by to tu někdo chtěl zachovat do doby, než se sem nastěhují. A nejspíš taky ano. Nepochybovala o tom, že Lily s Jamesem měli v plánu se tam přesunout, jakmile by měli příležitost. To se ovšem nestalo.

Po obhlédnutí spodního patra zamířili nahoru. První ložnice patřila bez pochyby Jamesovým rodičům. Velké letiště, šatna a dveře do vlastní koupelny.

Lara zavřela dveře, zatímco Will otevřel další dveře, které se nacházely na druhé straně chodby, co nejdál od ložnice rodičů.

,,Ten musel být Jamesův," vydechl Will. A Lara musela souhlasit. Rozhodně to byl chlapecký pokoj. Na stěnách visely přibité plakáty famfrpálových družstev, vlaječky a nápisy v barvách Nebelvíru a několik kouzelnických fotografií, které se stále hýbaly.

Oba sourozenci vešli dovnitř a se zájmem se rozhlíželi. Lara přešla ke zdi s fotografiemi a do očí se jí nahrnuly slzy. Byli na ní James se Siriusem, rozjařeně se usmívali a Sirius kamarádsky rozcuchával Jamesovi, už tak dost rozčepýřené, vlasy. Stáli pod velkým stromem.

Lara mimoděk vyhlédla z okna a zahlédla ten samý strom na zahradě za domem. Určitě byla focená tady, někdy o prázdninách. Hádala, že jim mohlo být tak šestnáct.

Na další fotografii byli zase všichni Poberti, na jiné byl James se svými rodiči. Jedna byla ze školního famfrpálového zápasu, kdy Nebelvír vyhrál famfrpálový pohár. Členové týmu nesli svého kapitána na ramenou, zatímco v ruce svíral velký pohár.

,,Tady táta trávil většinu svých prázdnin," poznamenal Will s mírným úsměvem.

,,Jo," vydechla Lara a přejela jemně po fotografii jejího otce a Jamese.

,,Měli bychom jít dolů, už se stmívá," poznamenal po chvíli nerušeného ticha Will a odvrátil se od fotografií. Lauren jim věnovala poslední pohled a zamířila za bratrem dolů.

Jediným mávnutím hůlky rozsvítili světla a zapluli do kuchyně k zaprášenému stolu. Lara jim připravila velkou konvici čaje, kterou postavila doprostřed stolu.

,,Máte s Letty nějaké plány, když jsi dokončil školu?" zeptala se Lara francouzsky a bezmyšlenkovitě použila přezdívku, kterou Will své přítelkyni dal.

Next generation [CZ FF, 2]Kde žijí příběhy. Začni objevovat