,,Ginny, co to máš?"Sarah zvědavě nadzvedla obočí a zaměřila se na sešit, do kterého její spolubydlící psala. Byla natolik zaujatá, že ji neslyšela a dál se věnovala onomu předmětu.
,,Ginny!" křikla Sarah a zrzka sebou polekaně trhla. Zmateně se rozhlédla, až spočinula pohledem na brunetce.
,,Co je?" zeptala se mírně nevrle, jako by ji vytrhla z života důležité činnosti.
,,Ptala jsem se, co to máš za sešit," zopakovala Sarah a na posteli se posadila.
,,Deník," odvětila Ginny a pokrčila rameny. Znovu se otočila k deníku a vzala pero do ruky.
,,Visíš na něm celé dny," namítla Sarah.
,,Tak si neustále zapisuju, co se kolem děje," odsekla nabručeně Ginny a taky se posadila. Zavřela deník, schovala pero s inkoustem a vzala deník do ruky. ,,Jdu do knihovny."
,,Ale za chvíli začíná hostina," namítla Sarah. To už ale Ginny byla z místnosti venku. Sarah si povzdechla a znovu si lehla na karmínově rudou přikrývku.
Závěsy kolem její postele byly ve stejné barvě, stejně jako polštář. Vše pak bylo ještě prošíváno zlatou nití, aby to obsahovalo obě dvě barvy reprezentující kolej.
Horlivě přemýšlela. Ginny sice poznala teprve letos, poprvé na Příčné ulici, více pak ve spěšném vlaku do Bradavic, ale ihned si padly do oka a staly se kamarádkami. Nejvíc to umocnilo právě zařazení do stejné koleje.
Dělala si o ni starosti. Byly ve škole už téměř dva měsíce a Ginny onen deník nespustila z ruky. Stále ho nosila u sebe a nenechávala ho nikde, kde by si ho mohl někdo přečíst. Dokonce ani v noci nikdo tu možnost neměl, neboť ho schovávala pod polštářem, na kterém spala.
Něco se jí na deníku nelíbilo. Někdy se jí zdálo, jako by před ní nestála Ginny, ale někdo jiný. Bývala náladová, což před tím nebyla, jak se od ostatních dozvěděla, a někdy vypadala, jako by ani nebyla duchem přítomná.
Dávala to však za vinu i tomu, že se zakoukala do Harryho Pottera, kterého potkávala téměř na každém kroku. Vždy, když se potkali, zrudla až ke kořínkům vlasů a vytratila se rychleji než zlatonka.
Nikomu však nic neřekla. Nechtěla, aby na ni byla Ginny kvůli takové prkotině naštvaná.
Vyhoupla se znovu do sedu a slezla z postele. Byl nejvyšší čas, aby sešla do Velké síně, kde se měla konat hostina v předvečer Všech svatých.
-----------------------------------
,,Tak co, těšíš se?"
,,Jestli bude tak skvělá, jako ta zahajující, tak se nemůžu dočkat," přitakala Sarah a věnovala své sestře úsměv.
,,No, loni jsme ani neměli možnost si ji nějak užít, protože se tu objevil troll," připomněla jim Lara s úšklebkem. ,,Jídlo ale bylo vynikající."
,,Troll?"
,,Jo," přitakala Lisa. ,,Než jsme vůbec stihli něco pojíst, vtrhl do Velké síně jeden profesor s tím, že je ve sklepení troll. Museli jsme se okamžitě vrátit na koleje a vyčkávat, dokud ho profesoři nezpacifikují."
,,To by mě zajímalo, jestli se stane něco letos," poznamenala Mandy a vyměnila si s kamarádkami pohled.
,,Doufám, že ne," pronesla Lara. ,,Myslím, že loni se toho stalo dostatečně na celých sedm let."
Sešly poslední schody a ocitly se kousek od Velké síně. K uším jim dolehly zvuky hovorů ostatních studentů, kteří se na hostinu již dostavili.
ČTEŠ
Next generation [CZ FF, 2]
Hayran KurguVoldemort padl, když se pokusil zabít teprve ročního Harryho Pottera. Lidé oslavují a těší se nové době bez strachu. Smrtijedi jsou chytáni a posíláni do Azkabanu. Někteří však nevěří, že by byl úplný konec. Zlo totiž niky nespí a je jen otázka č...