~ Kapitel 59 ~

1.7K 35 8
                                    

"Skye jeg forstår ikke hvad er det sket," Freya går forvirret efter mig ud på toilettet, jeg sukker og vender mig irriteret mod hende, "intet jeg kom bare i en slåskamp med Alex" siger jeg, hun kigger overrasket på mig, "jeg troede ikke, han kunne finde på at såre dig, altså ikke fysisk mener jeg" retter hun sig selv hurtigt, jeg ryster på hovedet.

"Hvad end der har været mellem mig og Alex har det længe været forbi, han tænker kun på sig selv" siger jeg stille og lukker døren ud til toilettet, så jeg kan få noget privat liv til, at rense mine sår, jeg tænder vandhanen og stikker mit hoved ind under strålen, vandet brander ned over mit ansigt, jeg skubber hurtigt hanen over på helt kold, mine sår svier og brander, så jeg skal få dem renset så hurtigt som muligt. 

Det tog mig godt og vel halvanden time, at få renset alle mine sår, jeg låser døren op og vakler træt hen mod min seng, lyset fra min mobil irritere mig, jeg kigger rastløst på den, mindst tyve beskeder fra Alex, det spørg hvordan han kan være skyld i, at jeg har fået tæsk, hvem der har gjort det og hvad jeg mente med, at jeg ville være død om en uge, plus en del andre.

Jeg sukker og slukker min mobil, jeg lægger mig træt ned, "forhelved" sukker jeg irriteret, jeg ved, jeg ikke får sovet i nat, før jeg finder ud af, hvordan jeg forhindre mig selv i, at leve ugen ud.

______

"Skye er du våg.." jeg afbryder Freya ved at rejse mig, "jeg har ikke sovet," siger jeg uden en mine,  jeg trækker noget nyt tøj på og går nedenunder i lobbyen, for at mødes med resten af klassen, "oh god Skye hvad er der sket" spørg Zoe overrasket, hende og Lucy går hurtigt mod mig og jeg ryster på hovedet, "i skal ikke tænke over det, jeg har styr på det, lov mig i ikke spørg mere," siger jeg alvorligt, de sender hinanden nogle blikke og nikker endeligt til mig.

Jeg ånder lettet ud og smiler taknemmeligt til dem, "jeg lover, jeg forklare når alt der her er ovre," forsikre jeg dem og de nikker igen til mig.

Freya kommer gående stille ud af elevatoren, hurtigt efterfulgt af drengene, Alex spotter mig med det samme og komme direkte mod mig, jeg kigger panisk over mod pigerne, "for alt i verden hold ham væk fra mig," hvisker jeg panisk til dem, de opfanger hurtigt min seriøsitet og stiller sig om foran mig, hvilket blokere Alex vej hen til mig.

"Zoe Lucy please flyt jer jeg har virkeligt brug for, at snakke med Skye" beder han dem, Zoe kigger ondt på Alex og krydser hendes arme, "din chance er længe væk hos hende, kan du ikke se hvor ødelagt hun er, pga dig både fysisk og psykisk" vrisser hun ondt, Lucy nikker anerkendene.

"Det kan godt være du er helten, der redde hende ud af branden, men for os er du den der ødelagde vores bedste veninde" siger Lucy vredt, Alex kigger koldt på dem, "jeg har ikke gjort andet end at redde hendes røv" vrisser han, Lucy fnyser "hun havde kun brug for, at blive reddet fordi du bragte hende ud i de situationer" råber Lucy. 

Alle bliver stille og kigger mod os, jeg tager fat i Zoe og Lucy og trækker dem med mig væk fra Alex og over mod, hvor de andre står, hans knoer er hvide, hans kæbe spændt og hans øjne lyner mod mig, jeg kigger trist på ham, det er bedre han hader mig, end at prøve at fikse min situation.

"Skye hvad er der dog sket" vores lærer kigger overrasket på mig, jeg trækker på skulderen, "jeg må have faldet ud af sengen i nat" siger jeg, men fortryder det dog hurtigt, da det nok er den dårligste undskyldning for, at forklare mit hævede ansigt fyldt med blå mærker, tørret blod og rifter, hun kigger mistroisk på mig, jeg smiler uskyldigt til hende og går hurtigt mod pigerne.

_____

Alex P.O.V

hun må klare sig selv fra nu af, jeg skider på om hun bliver såret, hun kan ikke give mig skylden for hendes slåskamp med hvem end det nu var i går, jeg sukker irriteret, Noah puffer til mig, "har du så fundet ud af, hvad fanden der sker" spørg han forvirret, jeg ryster koldt på hovedet.

"Jeg er også ligeglad," mumler jeg, Noah kigger vredt mod mig, han tager hårdt fat i min trøje og hiver mig tæt på ham, "dude tag dig sammen, det er Skye vi snakker om," vrisser han jeg ruller mine øjne og skubber hårdt hans arme væk fra mig, "præcis hun er opsat på, at hun kan klare alt selv, så det får hun sku lov til" siger jeg og kigger mod hende, hun har blå mærker op og ned af hele hendes krop, hendes hoved er fyldt med rifter og et sæbeøje. 

"Dude kig på hende, ser det ud som om hun har styr på det, jeg ved i to har haft en del kampe, men ærligt så synes jeg, du skal tage dig sammen og kæmpe for hende, hun er det mest fantastiske der er sket i dit liv, og lige nu er du godt igang med at ødelægge hende," hans ord rammer mig hårdt og jeg kigger truende på ham.

Han ryster på hovedet af mig, "du ved jeg har ret" mumler han og følger efter resten af klassen ud af hotellet, jeg kører frustreret mine hænder igennem mit hår, "så må jeg jo bare redde hende igen," mumler jeg for mig selv og går målrettet efter de andre 

___

"Hver gang jeg har prøvet at nærme mig hende, har Zoe og Lucy stillet sig ind foran, så jeg ikke kan komme forbi," klager jeg til drengene, de nikker "Jake du distrahere Zoe, Theo du tager Lucy okay" kommandere Noah, de nikker begge to mod ham, jeg smiler til Noah og nikker, nu er det bare op til mig, at komme igennem til Skye og finde ud af hvad fanden der sker.    

Jake halv løber op på Zoe side og begynder at snakke med hende, hendes opmærksomhed ryger hurtigt over på ham, han for hende diskret væk fra Skye, jeg kigger afventende på Theo som straks nikker og går op til Lucy.

"Hey Lucy jeg skal lige spørge dig om noget personligt, kan vi måske gå nede bagved" spørg han hende bedende, hun nikker straks, alle ved at Lucy vil gøre alt for, at hjælpe hendes venner, når de har brug for hende, Noah puffer mig frem og jeg nikker tilbage til ham.

Jeg går op bagved Skye, "hey" kalder jeg på hende, hun vender sig irriteret mod mig og kigger efter Zoe og Lucy, jeg smiler lusket til hende, hun sukker "hvad vil du" vrisser hun, jeg tager fat i hendes hånd, hun kigger overrasket og forbavset på mig, jeg trækker hende væk fra alle andre og hen på den nærmeste trappe.

Hun river sin hånd til sig, "Skye du er nødt til at forklare mig, hvad fanden der sker," siger jeg alvorligt, hun kigger vredt på mig, "Alex for mindre end 24 timer siden, sagde du, at du var fuldstændigt ligeglad med mig, hvad fuck har ændret sig," råber hun af mig, jeg kigger med store øjne på hende, nogle gange glemmer jeg, hvor god hun er med ord, hun ved altid, hvad hun skal sige for at pisse mig af. 

"Det der skete var, at du er blevet tæsket og giver mig skylden," vrisser jeg, hun fnyser og kigger ned i jorden, "Alex du er godt nok dum nogle gange," siger hun, mens hun ryster på hovedet af mig, jeg kigger forvirret på hende. 

"Damien" mumler hun, jeg gisper og slår mig selv på hovedet, selvfølgelig er det Damien, "nu må du meget gerne lade mig være, jeg skal have fundet ud af, hvordan jeg overlever ugen ud" vrisser hun, jeg ryster på hovedet, "jeg hjælper dig," siger jeg og træder tættere på hende, hun træder hurtigt tilbage, og jeg går frem mod hende igen. 

"Alex stop" mumler hun, jeg træder tættere på hende, hun ryster på hovedet mod mig og træder er sidste skridt tilbage der hvor trappe trinet kommer, hendes øjne fyldes med overraskelse, jeg tager hurtigt fat i hendes arm, og får hende op på hendes fødder igen. 

Hun slår min hånd væk og kigger koldt på mig, "jeg har ikke brug for dig, du kender min fortid nu, så ved du også, hvad jeg er i stand til." hun hvisker det hele ind i øret på mig, "det er ikke dig længere Skye" siger jeg til hende, hun ryster på hovedet, "du har ret, jeg er så meget værre nu," hun smiler til mig og banker ind i min skulder på vejen ned mod de andre.

_________

Forfatterbesked:

Hejsa med jer, håber i kan lide afsnittet i dag, jeg regner stærkt med at udgive 2 igen i morgen, da jeg har fri hele dagen!! :D <3

I må meget gerne skrive hvad i synes om dette kapitel, og kom gerne med ideer, det er altid spændende at høre, hvad i tænker!!! <3

Sabi2124/ItzSabine <3

Hot MessWo Geschichten leben. Entdecke jetzt