"Så har du slet ikke grædt" spørg Lucy forvirret, jeg ryster på hovedet og sukker, "jeg er for vred til at græde over ham" mumler jeg, hun nikker forstående, "han er stadigt ikke kommet i skole" siger Zoe stille ind over bordet, jeg kigger over på drengenes bord, rigtigt nok sidder der ingen Alex derovre, han har ikke været i skole i en hel uge, ikke siden han sagde, han var færdig med mig, jeg knytter mine hænder sammen, jeg bliver så sur, når jeg tænker på hvordan det hele sluttede, døren til kantinen bliver smækket op og hele salen bliver stille, "Skye" hvisker Lucy og peger forsigtigt mod døren, jeg kigger forvirret på hende, og vender mig om.
Alex går iskold igennem kantinen, han har et flækket bryn, læbe, et sæbeøje, hans ene hånd er der puttet en forbinding på, han sætter sig ned ved drengenes bord og ignorere alle blikke, jeg ruller øjne af ham og vender mig om mod pigerne, "hvad har han nu lavet" hvisker Zoe nysgerrigt, jeg trækker på skulderen, "han har sikkert været oppe og slås igen," mumler jeg, klokken ringer ind til time, vi rejser os hurtigt op. "Hvad er der sket bro" hører jeg en bekymret Noah spørge Alex, "hvad rager det dig" vrisser Alex surt tilbage, jeg ryster på hovedet af ham, han burde ikke skælde sine venner ud, for at være bekymret for ham, Alex skubber hårdt en stol til siden og den vælter, han går vredt ud af kantinen, "forhelved mand" vrisser Jake og kører sine hænder igennem sit hår, jeg vender mig om mod pigerne, "lad os smutte til idræt piger" siger Zoe og hiver afsted med os, "hey piger vent lige" råber Noah bag os, Zoe slipper os og vi venter på drengene, de halv løber op til os og vi går i stilhed hen til omklædningsrummene, "vi ses lige om lidt" siger Lucy, og går ind i omklædningsrummet med Zoe lige i hælende, Noah tager min arm og trækker mig lidt til siden, "ved du hvad der sker med Alex" spørg han forvirret, jeg ryster på hovedet, "hvordan skulle jeg kunne vide noget, jeg har ikke snakket med ham, siden han sagde at han var færdig med mig" halv råber jeg, Noah kigger overrasket på mig, jeg bider mig selv i kinden, jeg skulle ikke have hævet min stemme af ham, "undskyld" mumler jeg stille og han nikker, "vi må hellere smutte til time" siger han hurtigt, jeg nikker enigt og går ind og skifter tøj.
Mig, Zoe og Lucy går sammen ud til græsplænen, "ved i hvad vi skal" spørg jeg dem, Zoe ryster på hovedet, mens Lucy nikker "vi skal spille fodbold," halv hviner hun, jeg smiler glad det er ikke for at prale, men jeg er ret så god til fodbold, hvis jeg selv skal sige det, idræts læreren pifter os hen til ham, "jeg indeler jeg i to hold, også går vi direkte igang med, at spille" råber han så alle kan høre det, jeg og pigerne prøver, at fordele os imellem mængden, så vi kan komme på samme hold, "Skye nummer 1" han peger på mig, jeg nikker og løber over til mit hold, han tæller videre "Zoe nummer 2," hun sukker opgivende og sender mig et øv blik, jeg nikker enigt mod hende, "Lucy nummer 2" Lucy løber hen til Zoe og jeg sparker til græsset, hvor er det irriterende, at jeg ikke kom på deres hold, "Alex Moore du kommer for sent" siger vores lærer strengt, "du kan gå på hold nummer 2" Alex nikker og løber over til hans hold, "pis mand" mumler jeg for mig selv, nu kommer jeg helt sikkert til, at være tæt på ham, han er en af dem der næsten altid får bolden, og det er jeg også, så det kan faktisk ikke undgås, at vi kommer op imod hinanden.
"Begynd" råber vores lærer, bolden bliver spillet til mig og jeg suser op mod modstanderholdets mål, Lucy kommer løbende direkte imod mig, jeg spiller bolden igennem hendes ben og løber hurtigt hen til den igen, "hey" klager Lucy bag mig, jeg smiler, mens jeg kører bolden udenom Zoe, jeg smiler endnu mere, de er nok rigtigt trist over, at de ikke kom på mit hold nu. En skulder kommer bankende ind i mig, jeg ryger bagover og rammer jorden med et hårdt bump, "av min røv" klynker jeg og rejser mig op, Alex kigger koldt på mig og spiller videre, smadrede han seriøst lige ind i mig, jeg kigger ondt på ham og løber hurtigt mod vores mål, "hey er du okay" mumler Patrick, som også er på mit hold, jeg nikker og løber ind mod Alex, som stadigt har bolden, jeg laver en glidende tackling og rammer bolden, den flyver over til Jake, som er på mit hold, han spiler den hurtigt op af, Alex vælter over mit ben, jeg smiler tilfreds, jeg rejser mig hurtigt op og løber videre, som om intet er sket, Noah kigger med store øjne på mig og jeg trækker på skulderen, "damn Jackson" griner Patrick og giver mig i smug en highfive. "Payback" mumler jeg til ham, han nikker forstående.
Bolden bliver spillet ned imod os, vi løber begge imod den på samme tid og ender med, at løbe sammen, "av" siger Patrick og jeg nikker enigt, vi griner, "jeg troede jeg sagde, jeg havde den" siger Patrick, jeg ryster på hovedet, "det gjorde du ihvertfald ikke," halv råber jeg og peger strengt på ham, mens jeg smiler. Alex ryg kommer ind foran mig, jeg kigger forvirret på hans ryg og træder et skridt tilbage, hans knoer et helt hvide, han slynger en knytnæve lige i hovedet på Patrick, som falder til jorden. "Bro" råber Theo af Alex, "hvad fuck Alex" råber jeg af ham, og skubber ham til siden, han kigger koldt på mig og går uden, at vise den mindste følelse ud til omklædningsrummet, vores idræts lærer kommer løbende, "Patrick vi skal lige have dig ind til skolesygeplejeskeen" Theo og vores lærer hjælper Patrick op og halv bærer ham ind i skolen.
"Hvad fuck skete der lige der" spørg jeg forvirret, Noah ryster på hovedet, "jeg har ingen ide, han er blevet sindssyg" siger han lige så forvirret, Lucy, Zoe og Jake kommer gående hen til os, "Skye hvad skete der" spørg Zoe, jeg kaster mine hænder op i vejret, "jeg har ingen jordisk ide," mumler jeg, "jeg tror, jeg ved hvorfor," siger Jake og retter sit hår, vi kigger ventende på ham og han griner af vores forvirrede ansigter, "det er da tydeligt gutter" griner han, vi ryster alle på hovedet af ham, han sukker af os, "Skye stod og snakkede med Patrick, også slår Alex ham ned" han kigger ventende på os, men vi forstår det stadigt ikke, "amen altså han er jaloux" vrisser Jake irriteret af os, fordi vi ikke forstod det før nu, jeg ryster kraftigt på hovedet, "det har han ikke tilladelse til, at være" vrisser jeg surt, Noah smiler og nikker "han har ikke brug for tilladelse, det er ikke noget man selv styre" siger han og løfter sine øjnebryn, jeg sukker træt, "så nu må jeg ikke snakke med nogle fyre længere, selv om mig og Alex er big time ovre" siger jeg opgivende, Zoe kigger med medlidenhed på mig, "bare giv ham lidt tid så går det nok over" mumler Jake, og jeg nikker enigt, han har sikkert ret.
____
"Vi ses i morgen," jeg vinker farvel til de andre og begynder, at gå hjem, turen hjem til mig, går forbi Alex hus og jeg kigger automatisk op på hans vindue, lyset er slukket, han er sikkert ikke hjemme, han er nok ude ved en eller anden tøs, jeg trækker min taske længere op på min skulder og vender mine øjne mod vejen igen, jeg stopper brat op. Alex står lidt længere oppe af vejen med 2 mænd, de kigger rundt for, at se om der er nogen på vejen, jeg gemmer mig hurtigt omme bagved en bil og kigger nysgerrigt på dem, "det sædvanlige" siger Alex og mændene nikker, de går hen til deres bil og finder noget frem i bagerummet, Alex giver dem diskret penge, i den ene hånd og får en gennemsigtig pose med noget hvidt pulver i den anden, jeg gisper og de kigger alle mod min bil, jeg holder mig selv for munden og beder for alt i verden på, at de ikke kommer herhen, "tjek det ud" vrisser den ene mand til den anden, som nikker til sin ordre, han kommer hurtigt mod mig, jeg kan ikke gemme mig nogle steder, "fandt dig" hvisker han til mig, og hiver mig op på mine ben, "hvem er det" råber manden der står oppe ved Alex, "det en eller anden tøs, der smuglytter" råber ham der har fat i mig tilbage, han hiver mig frem og hele vejen op til Alex og den anden mand, Alex kigger overrasket på mig, "hvem er du" råber manden ind i mit hoved, jeg lukker mine øjne for ikke at få spyt i øjet, "jeg kender hende hun gør ikke noget" mumler Alex, han tager fat i min arm og trækker mig hen til ham, "og hvorfor skulle vi stole på hende" vrisser manden, Alex skubber mig om bagved ham, "fordi i stoler på mig, så er der vel ikke noget problem" siger Alex hårdt til dem, de to mænd kigger på hinanden og nikker enigt, "fint, men du må hellere sørge for, at hun holder sin kæft" siger den ene, inden de hopper ned i bilen og kører med fuld fart væk, Alex vender sig surt mod mig med krydsede arme, "forklar dig selv" vrisser han og jeg kigger forvirret på ham.
_____________________
Undskyld for den lange opdatering, jeg har haft en hel del, at se til her over julen, men jeg håber i alle har haft en rigtigt dejlig juleaften, og at i har fået hvad i har ønsker jer ❤️
YOU ARE READING
Hot Mess
Teen FictionSkye Jackson bor sammen med hendes mor, far og storesøster i New York. Skye skal starte på gymnasiet med hendes to bedste veninder Zoe Wilson og Lucy Campbell. Skye er en flabet, smuk og fucked op pige på 17 år. Hun møder playeren Alex Moore og han...